Inlägg från: Ullerull |Visa alla inlägg
  • Ullerull

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Förresten, jag har "utsmetade" igelkottar på det gula igelkottstyget från mjukatyger, det borde man kunna reklamera va? Det är två st mitt på och flera på sidan, det går inte att göra några större kläder och gör man mindre blir det mycket spill.

• Ullerull
    tinni78 skrev 2010-01-01 13:53:38 följande:
    Står inte det i beskrivningen av tyget att det är tryckfel, jag har för mig det. Just nu går det ju inte komma in på Mjukatyger för det är julstängt.Igår fick jag sätta mig och sy vetevärmare till mig själv att ha på förlossningen, jag fick reda på av min BM i veckan att dom hade tagit bort risvärmarna så man var tvungen att ta med egna. Tur att jag fick reda på det i tid.
    Det harde jag missat, så typiskt i sånt fall, får ta reda på det till veckan då!
  • Ullerull

Någon pratade om att kanske starta en brodyrtråd, finns detta?

Massor frågor kommer upp även om den bara är en liten manick som ska införskaffas, det har ju nyssvarit massor prat om detta så jag vill inte dra upp det igen.

• Ullerull

Frida: Det borde gå att ta samma tyg, beror väl på material. Du ska sträcka lite, inte MASSOR, det har jag gjort en gång och mössan blev som ett russin. Lättast är väl att sy på det räta mot räta, vika över, sy fast och klippa rent. Eller?

Hur gör ni andra?

• Ullerull

Jag beställde den 19e och har inte fått någon info om när de kommer. Men de är väl på g så småningom antar jag, hon har säkert mkt att skicka ut.

• Ullerull

Skumboll: Har du rengjort, trätt om och ja du vet allt det där?

• Ullerull

Haha, ja då är ju itne det felet då :o)

• Ullerull

NCL: jag sneddar in och sneddar ut, då klipper den av startfransen och sedan klipper jag av slutfransen själv. Det har aldrig varit något problem. Det blir ju en liten bit man syr omlott.

Hur gör ni andra? Intressant, man kanske kan lära sig något nytt!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd