Inlägg från: Ullerull |Visa alla inlägg
  • Ullerull

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Millimina skrev 2010-02-10 20:27:53 följande:
    ullerull: www.stoffochstil.se/Katalog/Sytil behoer.aspx?group_id=4912&articleid=15871 Till dessa passar prymtång, och där benämndes visst överdelen som kappa. 
    Jaha, är det det som är karlott, alltid lär man sig något nytt. Det är sånna knappar jag har fast med ring, hoppas de passar då, vore ju smidigt.
    MarJoDe skrev 2010-02-10 20:23:58 följande:
    Vad fick du ge? Jag får inte tag på någon på citygross där jag bor, har letat igenom hela affären två gånger.
    tror det var typ 69:- eller 79:- snarare 79 tror jag, vet inte riktigt vart jag gjorde av kvittot, vill du veta exakt kan jag leta. En jag pratade med trodde inte att de hade för hon sa att hon trodde de skulle sluta med dem, men jag skulle leta vid sytillbehören för de skulle vara där om det fanns, de var längst ner på sytillbehörsställningen tillsammans med en håltagare för typ skärp och massor olika öljetter och tryckknappar från prym. Det fanns några kvar i Norrköping.
  • Ullerull
    MarJoDe skrev 2010-02-10 22:35:48 följande:
    Håltagare har jag hittat men inga sybehör. Om du ska dit den närmaste tiden igen skulle du kunna köpa en till mig då? Betalar givetvis för både tången och porto.
    Det kan jag göra, är dock bara här nere i några dagar till men om jag åker förbi kan jag fixa det.
  • Ullerull
    prinsessan 13 april skrev 2010-02-10 22:19:37 följande:
    Ni som snackar om prymtången.... Bibbi säljer prymknappar till bra pris i storpack.Köpa i affären på stan är ju hutlöst dyrt.
    Toppen, ska kolla upp det, jag som nyss har införskaffat massor från sos...hmm
  • Ullerull

Idag var jag in och snackade symaskiner hos en enligt mig bra och kunnig reparatör/försäljare. De säljer både nytt och begagnat. Har hållt på i över 20 år.
    Han sa att man ska satsa på maskiner som är gjorda i Japan absolut inte kina, det var bara blast och går lätt sönder enligt honom. Han berättade även vilka märken som köpt upp varandra och vilka som är typ "samma" maskin men olika märke på framsidan. Bland annat så är tydligen hq nu mera inte något att hänga i julgranen. Det trodde jag var jättebra maskiner, men inte enligt honom. Pfaff och hq är tydligen uppköpt av singer och janome och elna har något fuffens ihop..kommer inte ihåg riktigt vad han sa men det har tydligen hänt en hel del på symaskinsfronten. Intressant var det.

• Ullerull

Ja inget ska få finnas kvar i Sverige, så otroligt tråkigt.
    Jag har då köpt en kinamaskin, blir intressant att se hur den står sig då!

• Ullerull

Mari: Ja man kan ju hoppas att det är så, fördet är ju trist om det ska vara mycket sämre bara fär att de är från Kina. De typ suckade HÖGT och ljudligt när jag sa att jag köpt en billig kombi brodermaskin och sa att den är någ bara skit, MEN det kan ju vara för att jag itne köpte av dem :o) Men det är inte lätt att köpa av dem när de har affären 100 mil bort och ingen internetshop.

Kaja: Köp, köp, köp.... Du kommer INTE att ångra dig! Det kan ju komma mera tid framöver :o)

• Ullerull

Alltså minanamnband måste ha höjt priserna massor, nästan det dubbla :o( Man blir ju helt ruinerad nu juh...

• Ullerull
    yrväder skrev 2010-02-13 19:19:31 följande:
    169 kr för 50 st tidigare, nu 219....269 för 100 st tidigare, nu 299, så det är mest få som verkar ha höjts. Större mängder har jag inte köpt tidigare, så jag har inga prisuppgifter på dom...Men det är klart, priserna på allt höjs ju nu för tiden, så även dom måste väl....

Så här såg min första beställning ut:

-Pos. 1
    - Vävda namnband att sy
    - Texttyp: 5 Dungeon
    - Bandbredd: 15 mm
    - Antal: 50 styck
    - Textfärg: Brun
    - Bandfärg: Orange
    - Textrad 1.:  [  K * Design  ]

Mellansumma Pos.1:             124.00 Kr

Pos. 2
    - Glittriga namnband
    - Texttyp: 5 Dungeon
    - Antal 50 styck
    - Textfärg Silverglittriga
    - Bandfärg Svart
    - Textrad 1.:  [  K * Design  ]

Mellansumma Pos.2:             175.00 Kr

• Ullerull
    emmize skrev 2010-02-15 18:38:22 följande:
    Snabb fråga.När jag syr en mössa så ser den jättebra ut tills jag vänder den. Sömmarna syns så väl på framsidan. (då syr jag med en svart tråd på röd mössa)Ska det vara så eller kan det ha nåt med trådspänning att göra elelr vad kan det bero på egentligen?Är nybörjare som ni kanske förstår...
    Kolla trådspänningen på nåltråden, det ska inte gå att dela så mycket att massor söm kommer fam när du drar isär tyget.
  • Ullerull
    madebyinferno skrev 2010-02-17 14:01:18 följande:
    vet inte om det var menat till mig men jag har precis köpt en CL och har en OL som är dryga året men min hushållsmaskin är en begagnad hugin som iofs syr mycket bra men har inte elastisk raksöm tex och ska jag ändå köpa en ny så vore lite fler dekorsömmar iaf på sin plats...Finns det någon trevlig broderimaskin som äv3en syr "vanligt" till vettigt pris då?runt 5 pix hade jag tänkt mig som mest för annars får jag nog inte igenom något köp med maken
    Jag har ju nyss fått hem min nya, en brother innov is-900 (eller nv 900). Var ute efter en basmaskin med lite extra lull, denna verkar ha massor att testa. Bla flera alfabet inbyggda, mängder med sömmar samt broderi 10x10cm, inte stort, men man kommer en bit med det. Skiiiiitkul, har suttit och stygnsatt troll och fordon ett tag nu och det blir bra, jätteskoj! Man kan även göra egna sömmar, ska testa att få till en snygg coversöm någon gång, men det är nog inte lätt. Men jag kanske slipper köpa en cp då :o) Vore ju bra!

Men det blir nog svårt att hitta en kombi för 5000:- om du inte hitter en väldigt begagnad sort. Min kostar 8000:- (finns erbudande om programvara, stygnsättning i det priset nu) jag fick den för 7000:-+frakt.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd