Inlägg från: Ullerull |Visa alla inlägg
  • Ullerull

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Min lillbrud vill inte har muddbyxor har jag kommit på, idag har jag tvingat på henne ett par muddvelurbyxor till på köpet svarta till en pirattröja, gissa om ungen INTE var glad, jag vill inte haaaaaa dom svaaaaaartaaaaaaaa.....Tur hon är tjej så hon kan ha tights! Strumbyxor är bra ibland, bara de inte åker ner i grenen.

tjej 83: Nej jag har inte sett hela tyget, men jag kan tänka mig. Hittar ofta läckra sånna tyger men jag köper aldrig för jg vet inte vad jag ska göra med det...men nu har jag ju fått ett tips :o)

• Ullerull

åååhhhh...idag går allt åt skogen....

den där snygga coversömmen jag komponerade är jättesvår att få bra när man ska sticka ner en ol-som. Har sprättat 2 ggr och det är inte några styg, var tvungen att rädda t-shirten som blev lite ful på ett ställe så då skulle jag sy en spplikation i form av en stjärna, då blörjar maskinen å krångla. Undertråden tog slut och efter det vill den inte sy, det baaaara trasslar där nere så jag får plocka isär halva maskinen...
    Glömde bort att elda på kuppen så nu fryyyyser jag...

Men enda "lediga" dag (ja utan stortjejen hemma) denna vecka och det är inte långt kvar till jag måste ha allt färdigt.....inte stressad inte stressad!

Nu har jag iaf fått i mig lunch framför datorn :o) Tur jag itne spillde i sambons tangentbord, då hade jag inte legat bra till! Ska passa på att försöka få iorning på maskinskrället medan lillan sover.

• Ullerull

jag började sy straxt innan jny kom med de orangea kaninerna, det var ju hur kul som helst när de kom föer det fanns nästan inget alls att få tag i, inte i interlock i alla fall och som var kul för barn. Vet att jag letade som en tok och köpte på mig massor fula tyger när jag var på jofotex bara för att ha något annat än enfärgat.
    De ligger nu och samlar damm...

• Ullerull

Fiskars stora

Softoutch sax - är det någon som har den?

Är den värd att investera i? Använder mkt rullkniv förövrigt....

Undra om detta kommer postas i den här storleken (på texten alltså)

• Ullerull

Antar att det är den stora saxen man ska ha?

• Ullerull
    Infinite Joy skrev 2010-02-25 21:58:21 följande:
    Fin den var! Tyget så härligt ut... ngt sådant ska jag försöka knåpa ihop. Ritade du filurerna själv?
    Yes, tyget var hopplöst att sy i., drog sig massor

tipsa är att sy först klippa sedan, större filurer = lättare att få bra å så tror jag att ett trikåtyg som är lite töjbart är att föredra, jag använde nån typ av sladdrig sammet...ingen aning vad det heter. Jätteläckra färger var det, de riktigt lyser, men som sagt hemskt att sy i.
  • Ullerull
    Fiffa5 skrev 2010-02-26 22:08:17 följande:
    Ngn som vet om Jofotex kommer få in ngt nytt roligt tyg snart!?
    De håller på att ta fram nya randiga velourtyger, något med mönster verkar inte vara på G.
  • Ullerull

Skulle någon välnlig själ kunna tänka sig att klistra in muddtabellen på minjemuddar som varit i tråden förut (till barnbyxor), jag har tappat bort min!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd