Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Sytråden spinner vidare - röd tråd

yrväder skrev 2010-02-05 19:04:30 följande:
    håller med Frida, 0.5 borde räcka gott!
    gäller de samma om de är en jacka?
    för de är ju lite bredare,, men får allt plats på 0,5?
  • Tjej 83
    Tjej 83 skrev 2010-02-05 20:24:11 följande:
    gäller de samma om de är en jacka? för de är ju lite bredare,, men får allt plats på 0,5?
    + kanske en luva  kanske bör ta 1 meter då!
    så man är på säkra sidan..

tack iaf  :)
    hopaps på att det ska gå bra o sy den, hmm!
    sytt jacka innan men av canvas o inte fodrade med fleece som denna ska bli,
    men hur svårt kan de va?! 
  • Tjej 83

Nu har ja allt ja behöver o ska sy jackorna till barnen..  En mec bliten mcquuen o en med tingeling.

ska provsy en nu i veckan för o kolla modellen o stroleken från ottobre.
    Så ska jag även sy en jacka med Blixten på till barnens kusin som fyller 4 år i helgen.  Hoppas bara jag får ihop det innan dess,, men de ska inte så svårt! svåra blirnog att få det fint kanske,  itne sytt fodrad innan...  
    håll tummarna! 

• Tjej 83

syr jacka efter mönster från ottobre som ska va breda storlekar osv.
    så ja mätte på dottern o fick ut storlek 92 ja de stämmer men hon drar 98 i kläder
    så ja sydde efter 98 i mönstret o när ja va klar med jackan va den lagom till sonen som  har 86/92...
    nu fick ja göra om jackan men i större storlek,när ja sydde den nu så verkar den bra ska prova den på henne imorn o ska se

men asså de är ju inte alls breda eller stora i storlekarna. 

• Tjej 83
    yrväder skrev 2010-02-11 23:49:38 följande:
    det varierar ganska rejält. oftast (iaf på mindre storlekar) får man räkna en storlek mindre än normalt. Dvs att på dom allra flesta mönster borde du ha fått sy i 92 till henne. Men som sagt så varierar det ofta. Jag har sytt av flera barnmönster till mig själv, och ofta fått sy i ca 146/152, drar XS/S i vanliga fall. Jag sydde en munkjacka i 170 till mormor, som normalt drar M. Men jag har även sytt en tunika från damtidningen i storlek 34 till mig själv och det enda jag fick ändra var ärmhålsvidden, annars passade den fint.
    ja sydde ju om jackan men gjorde den större så nu imorse fick dottern prva dne o den är lagom eller lite stor så hon växer i den till våren o kanske kan ha den till hösten med?! vem vet? den är fleecefodrad med,..

jaa konstiga storlekar men m man mäter o allt stämmer så tar ja en storlek större för att va på säkra sidan. men ändå lien..  tur de fixade sig.
    bilder kommer sen :)
  • Tjej 83

så nu kommer en bild på jackorna.

har en kille här hemma som är så glad för sin jacka, den stora jackan ska bli en present till barnenes kusin som har kalas idag.
    hoppas han gillar den.

skulle va mudd i ärmarna som jag betällde i söndags på nätet o betala direkt men fick den först igår, o då va det försent o sy på det.
    hanninte igår kväll eller idag så fick bli utan.  bra ändå..

sonens lilla jacka är inte sydd i ärmarna som ni ser, så kanske den går mudd..

www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phpkpkvfb.jpg

• Tjej 83
    lindalake skrev 2010-02-13 11:48:12 följande:
    Tjej 83: fina jackor
    tack. 
    förra året blev det i canvas med trikå ärmar o luva, som om de vore en väst med huvtröja under, jättefina va de, så i år blev det en annan modell.

ska sy en till dottern med med Tingeling på. men nu va  de stå stora på tyget men ska nog gå bra ändå, hoppas jag....
  • Tjej 83

någon hade nångång en beskrivning, kan vart på engelska, om hur man syr påskägg.
    eller bara ägg o har i en äggkarton till barnens kök.

nån som vet vilken sida det var? eller nåt mösnter till ägg?

tror förresten att sidan va på engelska o personen sydde päron med, nu ska ja googla mer  :)

ska sy ägg till barnen som de kan leka med. men vill de hur ja ska göra formen/mönstret bara,, har en idé men vill ändå se  :)

• Tjej 83

så nu va dotterns jacka klar med Tingeling o henens vänner på.

blev jättefin o så bra!!!

www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phpsrhect.jpg

gjorde ju 2 jackor med Blixten Mcqueen o hans vänner på förut som är i mitt galleri med...

Skoj o sy jackor, de är så lätt, o blir så fina!

• Tjej 83

Tack !  ja hon är så glad så, älskar tingeling, hon vägra ta av sin jacka med hehe..
    så nu har de varsin vårjacka,  en med blixten o en med tingeling,

va de e skoj o sy!  :)

ska göra en hängsle klänning av biltyget till dottern hon gillar den filmen med.
    så blir hon nog glad..  :)

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd