Sytråden spinner vidare - röd tråd
för de är ju lite bredare,, men får allt plats på 0,5?
Nu har ja allt ja behöver o ska sy jackorna till barnen.. En mec bliten mcquuen o en med tingeling.
ska provsy en nu i veckan för o kolla modellen o stroleken från ottobre.
Så ska jag även sy en jacka med Blixten på till barnens kusin som fyller 4 år i helgen. Hoppas bara jag får ihop det innan dess,, men de ska inte så svårt! svåra blirnog att få det fint kanske, itne sytt fodrad innan...
håll tummarna!
syr jacka efter mönster från ottobre som ska va breda storlekar osv.
så ja mätte på dottern o fick ut storlek 92 ja de stämmer men hon drar 98 i kläder
så ja sydde efter 98 i mönstret o när ja va klar med jackan va den lagom till sonen som har 86/92...
nu fick ja göra om jackan men i större storlek,när ja sydde den nu så verkar den bra ska prova den på henne imorn o ska se
men asså de är ju inte alls breda eller stora i storlekarna.
så nu kommer en bild på jackorna.
har en kille här hemma som är så glad för sin jacka, den stora jackan ska bli en present till barnenes kusin som har kalas idag.
hoppas han gillar den.
skulle va mudd i ärmarna som jag betällde i söndags på nätet o betala direkt men fick den först igår, o då va det försent o sy på det.
hanninte igår kväll eller idag så fick bli utan. bra ändå..
sonens lilla jacka är inte sydd i ärmarna som ni ser, så kanske den går mudd..
www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phpkpkvfb.jpg
någon hade nångång en beskrivning, kan vart på engelska, om hur man syr påskägg.
eller bara ägg o har i en äggkarton till barnens kök.
nån som vet vilken sida det var? eller nåt mösnter till ägg?
tror förresten att sidan va på engelska o personen sydde päron med, nu ska ja googla mer :)
ska sy ägg till barnen som de kan leka med. men vill de hur ja ska göra formen/mönstret bara,, har en idé men vill ändå se :)
så nu va dotterns jacka klar med Tingeling o henens vänner på.
blev jättefin o så bra!!!
www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phpsrhect.jpg
gjorde ju 2 jackor med Blixten Mcqueen o hans vänner på förut som är i mitt galleri med...
Skoj o sy jackor, de är så lätt, o blir så fina!
Tack ! ja hon är så glad så, älskar tingeling, hon vägra ta av sin jacka med hehe..
så nu har de varsin vårjacka, en med blixten o en med tingeling,
va de e skoj o sy! :)
ska göra en hängsle klänning av biltyget till dottern hon gillar den filmen med.
så blir hon nog glad.. :)