Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Sytråden spinner vidare - röd tråd

MarJoDe skrev 2010-03-05 11:45:45 följande:
    Håller på och fotar och mäter för fullt, kommer att vara klar med en del ikväll. Du kan kika i min blogg.
    kollade din sida, men du hade ju byggare bob! så bra!!  :)
    får ja inte missa den nu då hehe
  • Tjej 83

ja har en vanlig symaskin, o syr då med fusk overlocksömmen eller va den heter.  efter ja sytt en bit så låter den konstigt o krånglar då så får man stanna o klippa av tråden o trä om igenom nålen bara o sy vidare.

men vi ett tillfälle när ja stanna maskinen så va inte tråden i nålen, men när ja kolla sömmen så hade den ju sytt hela vägen tills ja stanna.
    de va konstigt?!  så ska den la itne kunna göra?  hoppa ur nålen haha
    men nu har den iaf gått sönder så ja kan itne sy mer

• Tjej 83
    klara07 skrev 2010-03-05 16:45:35 följande:
    Grattis till fyraåringen. Jättesöt klänning! Fast jag trodde att du menade en klänning med Tingeling på Helt OT men HM har fått in toppar med just Tingeling på.
    har dom?? oj måste kanske dit o köpa nån till dottern då, helt galen i Tingeling.
    hon tjatar om våren så hon kan ha sin tingelingjacka hihi.
    får hon en tröja nu så kanske de är bättre  tilsl våren verkligen kommer... hehe
  • Tjej 83
    ak74 skrev 2010-03-05 17:30:17 följande:
    Härligt! Nu har jag varit ute i 2 timmar och hackat is på gårdsplanen. Nu SKA vintern bort!!! Sambon är i väg och tränar och snart börjar bolibompa. Men... jag har tappat sylusten. Tänk i går var jag så otroligt inspirerad sen kom sambon och totalt sågade mitt intresse jäms med rötterna. Nu känns det bara meningslöst... Om någon har lite sylust över får ni gärna skicka lite. Trevlig kväll tjejer!
    skickar massor! ja vill sy men har inga mer nålar...
    vill ha en nål  jobbigt, jaha vad ska ja göra ikväll då om sambon ska träna? hmm
    tråkigt o bara glo på tv heeh
  • Tjej 83
    ak74 skrev 2010-03-05 17:49:44 följande:
    ohh stickar/virkar du? så skoj,
    hmm ja har inge garn så ne ja får la bara sitta, vila o ta det lugnt en kväll!
    det skadar ju inte, men tycker samtidigt att det är långtråkig o inte pyssla med nåt.
    får nog ta o baka nåt gott till ikväll så har ja gjort nåt iaf haha
  • Tjej 83
    ak74 skrev 2010-03-05 18:34:22 följande:
    Mimmi: Vad snygg den var! Jag fick repa upp mössan när den var halvfärdig. Den blev på tok för stor till dottern. Nu skippade jag sista ökningsvarvet och då passade den mycket bättre.  Jag har också valt andra färger. Denna kommer att bli ljuslila, mörklila, vit och grå. Nästa mössa kommer att bli ljusgrå, mörkgrå, vit och orange. Randningen blir lite som den den blir... Annars kör vi efter samma mönster Brodermaskinen får nog stå kvar i källaren. Den för så mycket väsen...
    min syster har just lärt sig virka själv,, gjort några oreon o ballerina kakor.
    nån mössa till en docka osv.
    hon ska göra en mössa till mig o en till min dotter, men just nu fattades det en färg hon ville ha o den va slut i butiken hon va i så, får se när mössan blir klar, hoppas itne för sent bara haha
  • Tjej 83

skumboll  vaa betalar han mer än gärna? harregud 

min sambo tycker de är bra att jag syr ibland så blir det inte så dyrt o köpa haha tygerna är ju dyra i sig men han frågar aldrig om pris som tur är hihi tror bara de är billigare o sy än o köpa.
    men eftersom ja inte har nån Ol blir det itne jättebra när man syr i trikå så mest blir det i stumttug som jackor, kepsar, klänningar.. 
    ska prova på en skjorta till sonen tänkte ja  :)

man ska la dela lika på hobbyn eller?  hehe så köper han nåt så ska la jag/du med få köpa nåt!! 

• Tjej 83
    Fiffa5 skrev 2010-03-06 10:44:12 följande:
    Äntligen har jag lyckats få ngt sytt trots en envis förkylning med feber över 38 grader i över en vecka nu. Mannens bror har fått sitt tredje barn så jag vill ju passa på att sy ngt. Så det blev en body med matchande byxor. fridoli.blogspot.com/2010/03/body-velourbyxor...
    jättefina,
  • Tjej 83

hur är djungeltyget i interlock som JNY har?
    är de som ugglorna fron jofotex? tjockare? tunnare?
    (har bara ugglorna o jämnföra med..  o nån randig från e-slöjd...  har itne köpt så mycket annat...) 
    vill gärna köpa djungeltyget de är så mysigt.

hur är JNY enfärgade interlock är de lika som de mönstrade? för på nån står de la lite tunanre kvallité (elelr så löste ja fel?!)

• Tjej 83
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-06 14:06:52 följande:
    Tjihooo! Lite peppad mitt uppe i förklylningen är jag för nu har jag bokat våran semesterresa tillsammans med min syster och bästa väninnans familj. Helt OT här, jag vet, men jag blev så uppspelt. Det är inget exotiskt resmål, men LEGOLAND, Danmark som hägrar under en femdagarsresa inkl en snabb vända in i Tyskland (vad vi nu skall dit o göra ) Grejt!
    så skoj!  fick reklam från dem igår..  Dottern ville åka direkt hehe
    men de är för små än så de får vänta nåt år, samma med Lalandia,, ser ju kul ut!

så vi boka in 1 vecka på Gotland i juni, vår familj min syster o bror, ska bli en överrasknings resa för vår mamma som fyller 50!
    ska bli kul o se hur hon reagerar   hoppas hon blir glad  o hoppas de är fint väder med...
    så är de lite olika saker per dag vi planerat in med så man får se saker som grottorna o muren osv..  och Kneippbyn med för barnens del..
    Längtar! vill ha vår o sommar nu 
  • Tjej 83

ingen som gör en ny sida? innand enna går ut?

• Tjej 83
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-07 14:49:19 följande:
    Är det inte tre månader som trådarna hålls igång? I så fall är det ju en dryg månad kvar innan det behöver göras en ny.
    dec-mars e la 3? 
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd