Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Sytråden spinner vidare - röd tråd

är ottobres storlekar stora i storlekarna? har för mig att nån sagt de förr?
    men minns ju inte riktigt....

• Tjej 83
    Riskiflickan skrev 2010-01-30 21:36:33 följande:
    Tjej 83: framförallt breda....
    ok ja så kansek de va jaa,, breda!
    ska sy jackor till  barnen o ska se med ett mönster ja har, men går bara till 92 så passar ju sonen men dottern har 98/104 så ska provsy på annat tyg o se hur den sitter på sonen o om den går o göra om till större storlek...
    tur man har "skärptyg" 
  • Tjej 83
    Ullerull skrev 2010-01-31 21:07:47 följande:
    Hur gamla är era barn som leker med dockhus?
    dotter på 3,5 tycker det är mysigt att möblera i huset men leker inte riktigt med det o sonen på 1,5 älskar dokhuset o  ska gå med dockorna genom dörrar o överallt hehe.
    ser  roligt ut  :)
  • Tjej 83
    Fiffa5 skrev 2010-02-01 15:07:58 följande:
    Nu har jag äntligen testat att sy en body! Blev faktiskt helt ok! Men jag var nervös när jag bankade i tryckknapparna....tänkte att nu går det väl hål så att jag får kasta bodyn. Men det gick bra, dock kom väl inte knapparna helt symmetriskt om man skall vara petig... Hur gör ni andra när ni sätter i tryckknappar för att få dem precis där ni vill? Har ni ngt bra tips? Bild på bodyn: fridoli.blogspot.com/2010/02/body.html
    jättefin.
  • Tjej 83

måste man beställa katalogerna varje gång? elelr kommer de automatiskt? för ja fick 2st förra året, visst borde ja få dem nu med?

• Tjej 83
    Riskiflickan skrev 2010-02-03 17:49:10 följande:
    jag har fått beställt en gång sen har det kommit per automatik....
    bra då komemr den la snart då, hoppas jag :)
    ananrs får jag väl beställa om den.. 
  • Tjej 83
    Toka2 skrev 2010-02-03 18:38:54 följande:
    HA!!! Jag vann!!! Efter att ha funderat en stund började jag sy ihop delarna till sparkdräkten. Instruktionerna följde jag inte - då hade bakstycket inte varit ihopsytt och ärmarna skulle inte ha sytts fast. Däremot skulle mudden dit på ärmarna, vad det nu skulle göra för nytta om ärmarna ligger bredvid? Iaf. Jag fick pyssla till nya knäppdelar och en ny krage. Resultatet blev... Tja, det ser lite ut som en pyamas iaf . Kort och bred, ungefär som mig Intressant att överdelen, som ser så himla vid ut, är 50/56 helt enligt grundmönstret. Jag tror att jag med ledning av detta projektet ska försöka att konstruera ett normalare pyamasmönster. Jag kan ju knappast lyckas sämre
    sydde ett nattlinne till dottern på 3 år av det musse tyget.  blev jättebra med raglanärmar. första gången ja sydde då :)

din blev fin men der lite bred ut, kanske passar nån liten tjock bebis 
  • Tjej 83

katalogerna kom idag 
    visade sambon lite fina tyger o han svarade med gång med -neejd u ska itne köpa tyger . men så visa ja han vaxdukarna för bara 30 kr metern...  för i stan kostar de la typ 89 kr/m
    o vi tänkte klä om sonens barnstol i köket.
    o nu tykte han att jaaa 30 kr va jätte bra, så kanske går att smyga ner ltie mer tyger haha

• Tjej 83

hur mycket tyg går åt till en långärmad tröja i ca 98/104 storlek?
    om tyget är 140 brett  räcker det då med 1,5 m tyg? eller 1? 2?

ska ta fram mina tindnigar ikväll o kolla i dem men ja ville veta nu 

• Tjej 83
    yrväder skrev 2010-02-05 19:04:30 följande:
    håller med Frida, 0.5 borde räcka gott!
    räcker det? baksida framsida + 2 långärmar?!
    gott isåfall :)

taack
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd