Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - röd tråd

det ser du på rapporterna från din vanliga bloggräknare
    jag har susnets och ser varifrån man klickar in sig på min blogg
    Allis X skrev 2009-12-18 00:04:11 följande:

På tal om HTML och blogg.I diskussionen som var här för ett tag sedan om, vem som var först och vilken rätt man har att kalla sitt mönster sitt. Och om man inspireras medvetet eller omedvetet av vad andra gör och sedan kopierar.Det jag undrar är, i diskussionens början så visste hon att hennes blogg hade blivit länkad till. Vad är det för funktion? Då man kan få reda på vem som länkar från en blogg.Förstår någon vad jag är ute efter och hur man gör det?
  • Jalapeno

nej
    du reagerar inte för starkt
    dessutom var det välformulerat

AMDA skrev 2009-12-21 08:34:25 följande:
    Tycker ni jag reagerar för starkt ang det jag skrivit om i min blogg?
  • Jalapeno

men hinner du med all din efterfrågan, amda? vad gör du med dom du inte hinner?

• Jalapeno

vi har väl generellt en hög tolerans för lämpliga ämnen i tråden?
    ingen snäser tex av den som frågar om skillnaden mellan overlock och coverlock trots att den frågan varit uppe runt tiotusen gånger. Varje gång någon anser sig vara imiterad finns det stöd och eller råd att hämta här. Det är inte OT.

Är det något man anser vara ointressant är det väl bara att låta bli att läsa?

• Jalapeno

Mimmi 71 skrev 2009-12-21 12:15:43 följande:

Sambon hade en önskan om att jag skulle flyttta undan brodermaskinen från köksbänken på julafton. Förstår inte varför

(maila din adress)
  • Jalapeno

Ni som har coversömmar, hur skulle ni sy på vikresår på velour? Ni vet såna där blanka stretchiga kantband. Med vanlig maskin, med kedjesöm? annat sätt? jag syr för en gång skull åt mej själv.

nästa fråga. jag funderar på att sy vikresår även vid blixtlåset. Sådär som på molos barnkläder. Står resåren ut? någon som har tips på att få det så snyggt som möjligt?

• Jalapeno

ingen som använt vikresår?

Jalapeno skrev 2009-12-21 21:27:13 följande:
    Ni som har coversömmar, hur skulle ni sy på vikresår på velour? Ni vet såna där blanka stretchiga kantband. Med vanlig maskin, med kedjesöm? annat sätt? jag syr för en gång skull åt mej själv. nästa fråga. jag funderar på att sy vikresår även vid blixtlåset. Sådär som på molos barnkläder. Står resåren ut? någon som har tips på att få det så snyggt som möjligt?
  • Jalapeno

virkad spets blir skitsnyggt!

Kaja skrev 2009-12-21 20:43:03 följande:
    Skräp! Sitter och stickar en julklappshalsduk och nu är garnet slut. Och halsduken är VÄL kort... Funderar på om jag ska försöka ragga tag på ett nystan till, eller om det finns någon alternativ lösning (förutom att repa upp allt och börja om, det hinner jag inte...). Kanske virka en spets på slutet??
    vikresåååååår????? (märks det att jag desperat försöker undvika att sprätta? )

Jag sitter o syr på den ultimata presenten till min man. Skitnöjd. HOppas han håller med
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd