Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - röd tråd

madebyinferno skrev 2010-01-27 20:16:22 följande:
    mycket inspirerande Väntar med spänning på fler rumstittar!! Jag har varit så jobbig att jag plockat isär hela huset så nu ligger det en hög med väggar, golv och tak på mitt sybord engagerat maken i att förstärka botten som saknade alla fästanordningar också... Möbler och transformator vet jag är liiite billigare på gekås för den delen så det lär ju bli en tripp dit såsmåningom (tur man har nära )
    wow! impad.
    här valde storasyster lila filt till golv i ett rum och en tjock velour eller kanske snarare tunn fuskpäls i rummet bredvid. Faktum är att benvit "heltäck" med lång lugg blev heeeelt rätt i sammanhanget. Lite MTV cribs möter Simon och Thomas.
    jag fick slitet hus och transformator för en hundring. Nu vet jag inte om transformatorn funkar, men tjejen i scrapaffären sa att den var kapet.
  • Jalapeno
    Titinea skrev 2010-01-29 15:56:43 följande:
    Jag köpte nu mellanlägg till en tröja jag ska sy. (Viseline?) Brukar ni tvätta mellanläggen innan ni syr?
    nej
  • Jalapeno
    Juleja skrev 2010-01-30 11:56:48 följande:
    Hej Får jag fråga er! Jag ska köpa mig en maskin, jag brukar annars sy mest heminredningsalster men vill börja sy lite barnkläder för eget bruk. Är inne på en sån här: www.symaskinswebbshoppen.se/Produkter/tabid/1... Vad tror ni om det? Det jag undrar sen är, jag ska ju köpa till lite nålar tänkte jag, så jag har ett urval och klarar mig ett tag. Men vad ska jag ha? Vad behöver man? Jag är ju van att bara köra med standard till gardiner och dylikt. Har även en idé om att sy oss en "Fatboy" då behöver jag väl en kraftingare nål? Det står ju olika nummer efter nålarna. Hur vet jag vilken storlek som passar till vilken maskin? Som till E20 där ovan? Okunnig är tacksam för hjälp! 
    jag har dålig koll på olika maskiner. Bibbi är billig på nålar och har bra märke. Köp kombipaket av henne, trikånålar är trubbiga i spetsen och sliter inte sönder tyget. För tjockare tyg behövs grövre nålar. Tvillingnål är snyggt att fålla trikå med. Lycka till!
  • Jalapeno
    Juleja skrev 2010-01-30 21:59:10 följande:
    Brukar ni rita av köpta plagg och lägga till sömnsmån och sy likadana. Är det svårt att göra så, att inte ha köpta mönster?
    japp, man kan göra på massa sätt. Mitt bästa byxmönster är favvobyxorna, utslitna och uppsprättade. Annat har jag bara lagt papper på o ritat. När det är lite mer armar, ok osv gör jag så här
  • Jalapeno
    Ullerull skrev 2010-01-31 21:07:47 följande:
    Hur gamla är era barn som leker med dockhus?
    hon som snart är 4 är inte lika intresserad
  • Jalapeno
    prinsessan 13 april skrev 2010-02-02 20:18:22 följande:
    Symässa i Älvsjö 19-21 februari - Är det någon som ska gå? Tycker det är så tråkigt att gå själv på mässa och undrar om det är någon här som vill slå följe på fredagen? Jag faktiskt tänkte ta ledigt från jobbet för att inte behöva trängas.
    jag o en tjej till tänkte gå på lördagen 
  • Jalapeno
    Fiffa5 skrev 2010-02-02 20:21:54 följande:
    Om man har ett byxmönster men vill sätta dit muddar nertill - ska jag korta benen lika mycket som muddarna blir långa??? 
    lite mindre, så får du lite pös och så räcker byxorna längre
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd