Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - röd tråd

mortillsju skrev 2010-02-23 10:15:07 följande:
    Jo det var ju så jag tänkte. Danskarna är urbra på mjuka kläder (konfektionssydda alltså) men de danska bloggisarna syr själva mycket i fasta tyger. Det var det som var spännande tycker jag . Själv är jag just nu inne på att sy om ett par av mina gamla jeans till sonen i NS modell, tror det kommer bli jättebra!
    fast dom svenska bloggarna började sy i trikå först efter jny tryckte upp sin trikå. Läs introt till mjukatygers hemsida. hon hittade inga mjuka tyger när hon skulle sy. Det fanns inte. Jag har ingen 5 år gammal stoffostilkatalog ,men det skulle vara intressant att se vad som fanns då. MÖnstrad eller randig belour fanns definitivt inte.

Det kan vara så att det finns färre roliga trikåtyger att köpa i danmark. De norska bloggarna syr bara i svenskköpt trikå eller från stoffostil. De finska syr i finska tyger.
  • Jalapeno
    Stratus skrev 2010-02-23 16:12:22 följande:
    Ja, det var fantastiskt kul när de tryckte upp det tyget. Vi var många som tjatade på Johnny, som tyckte att det skulle bli så dyrt eftersom det är så många färger. Men jag tror inte att han har ångrat sig. Och när man såg hur stor efterfrågan faktiskt var så har det ju kommit fler tycker med många färger. Det är ju jätteroligt.
    yrväder började samla "meter" men sen pressades jonny att trycka upp. Jättekul!!
    Ullerull skrev 2010-02-23 16:25:22 följande:
    Fiskars stora Softoutch sax - är det någon som har den?Är den värd att investera i? Använder mkt rullkniv förövrigt....Undra om detta kommer postas i den här storleken (på texten alltså)
    yes!!
  • Jalapeno

lite bredare ränder på trikåtyg så finns eiser, men jag vet inte var de säljs nu. "alla" köpte på tradera eller via en traderasäljare och många hade problem med hennes frakt och felpackningar. men tygerna var underbara.

• Jalapeno
    Skumboll skrev 2010-02-24 11:54:08 följande:
    Hihi, visst har tråden ett dåligt inflytande på en?
    näääää bra!!!!!!
  • Jalapeno

nu har jag hämtat min CP

det tog ju bara nåt år. FÅ se hur lång tid det tar innan jag sätter mig vid maskinen. Det roliga är att affären ligger precis bredvid stans populäraste uteservering där jag suttit många ggr. Det är mej en gåta hur jag kan ha missat att det ligger en symaskinsaffär där. Hur som helst känns det jättebra att ha kompetent stöd på hemmaplan ! det var lugnt värt pengarna om man jämför med smd. (Jag fickexakt samma deal som tjolanta. Tack igen!!!)
  • Jalapeno
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:47:03 följande:
    hmm... men det gillar jag inte lika mkt som minevi.... attans vad svårt. Hur kom ni andra fram till vilket namn ni skulle ha?
    tog hjälp av min man
  • Jalapeno
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:55:44 följande:
    Vad fyndig han var. Coolt namn!
    tack, jag borde registrera det
    jag gillade också minevi och vildfrö. BLir det viktigt att alla tre är med kan du lägga in en symbol i namnet och säga att det är hans. 
    Jag kollade in snorks namnlapp på syfestivalen. Ursnygg, både design och kvalitet. Beställer du namnlappar från hennes leverantör kan du designa hur du vill
  • Jalapeno
    Catwomen07 skrev 2010-02-26 09:36:02 följande:
    Ni som har sytt efter Ottobres gratismönster på linne. Hur är de i storleken? dvs: motsvarar deras 92:en 92:a eller ska jag välja mindre?
    de passade mina barn perfekt. Mina barn ligger nån kurva under på vikt, men är inte överdrivet smala
  • Jalapeno

jag köpte en rosaröd tröja när jag var på mässan, för jag hade förstås missat att köpa innan det tog slut.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd