Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Är elefanterna i interlock eller jersey? Eller finns det båda?

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Nhelia skrev 2010-03-02 20:37:16 följande:
    Tyget beskrtivs som 100% bomull interlock jersey på hemsidan www.znokdesign.se/. Det känns som en tunn interlock tycker jag. Baksidan av tyget är helvitt.
    {#lang_emotions_undecided} Hm, det var ju minst sagt en tvetydig beskrivning... Inte din alltså, utan hemsidans beskrivning...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Shadow: Vilken lite plutt, och redan gå i gåstol! Häftigt!

Hur lång tid brukar det ta för SoS? 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    ak74 skrev 2010-03-03 09:13:56 följande:
    Nä, nu ska jag i väg och träffa en jobbcoach. Återkommer i eftermiddag
    Lycka till!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    plura skrev 2010-03-04 08:46:47 följande:
    Jag provar med att sy genom båda. Det kanske inte håller så bra men man måste ju prova sig fram Har lånat svärmors symaskin då min knappt har några olika sömmar alls. Jag måste vara hopplöst oteknisk. Ägnade kvällen åt instruktionsboken och att provsy. Tycker att sömmarna blir så lite si och så ut. Kan det bero på att den behöver en service? (eller är "slut") Det är en 15år gammal Husqvarna 500. Jaja den är bättre än min egen. Får se om jag lyckas sy nåt idag.
    Slut är den nog inte, jag har en Hq 400 som går som en dröm! Men det är klart, alla maskiner behöver service och är den inte servad på några år så kan det ju vara en god idé. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Någon som vet hur kvaliteten är på Stof2000 tyger? Hittade några tyger med ränder där jag gärna skulle vilja ha... nu blir ju inte tygerna så billiga med tanke på kursen så jag vill ju gärna inte att det är riktig skitkvalitet om jag väl beställer. 

Och hur dyrt är det att skicka från dk hit till sverige?
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-04 16:41:17 följande:
    Japp! har ganska nyligen gjort ett inlägg i ämnet Puh, varför göra saker och ting lätt för sig *skratt*? Sytt en tunika till mig själv utifrån ett mönster från Svenska mönster. Skitsnygg! Men jag följde ju bara mönsterbeskrivningen i ungefär 2 sekunder, sedan freestylade jag. Hade jag följt den enkla beskrivningen hade jag varit färdig på mindre än en timme skulle jag tro. Men det är ju liksom inget kuuul *ler* så jag involverade ju CP:n i arbetet också och gillar verkligen slutresultatet! Får man vara så nöjd med ngt man själv åstadkommit? Äsch, det måste man väl få vara...
    Va fin den var!!
    Riktigt kul att sy till sig själv ibland... 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Woho, nu är mina paket från SoS och minanamnband påväg hem. Surt att behöva vänta över helgen bara... 

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    lindalake skrev 2010-03-05 13:33:10 följande:
    va gött, nu såg jag att jag också fått mail från Sos hoppas det hinner fram till måndag eller tisdag då
    Hoppas jag också! 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

ak74: Vilken trist inställning har har din gubbe! Herre gud, man måste väl få ha en hobby och det är väl ypperligt att testa lyckan när du är arbetsbefriad. Såna chanser får man inte många gånger! 

Min gubbe är åt andra hållet, han står och hejjar på lite väl mycket ibland... Han är så generös och betalar glatt mina maskiner och tyger och gud vet vad. Han tycker väl att jag behöver något som håller mig vid "liv" nu när jag slutat jobba...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Tjej 83 skrev 2010-03-05 21:06:32 följande:
    skumboll  vaa betalar han mer än gärna? 
    Javisst!
    Fast det gör han ju oavsett eftersom jag inte har någon inkomst. Haha. Nä, han är så generös min gubbe... 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    mortillsju skrev 2010-03-06 15:35:51 följande:
    Finns det någon i tråden sonm försökt sig på kläder i ChillNorway stil? Och som har några alster att visa??
    Har aldrig hört talas om dem så jag var tvungen att googla... Mycket fint, hade lätt kunnat tänka mig något till mig själv i den stilen... 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    mortillsju skrev 2010-03-06 15:51:40 följande:
    Visst är det fint! Men borde ju inte vara allt för krångligt att sy
    Ja! Nu fick jag lite inspiration att sy till mig själv!
    Kan inte vara så svårt att sy, ser ut att vara hyfsat enkla modeller ändå...
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd