Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Bling1975 skrev 2010-02-23 16:57:26 följande:
    Jag kan visst inte citera dig. Men jag undrar lite om någon med tyska kunskaper kan tala om ifall de skickar till sverige och vad ett par meter kan gå på i frakt? Hittade bland en superfin prickig jersey i orange och rött som jag nog måste ha. Men det är svårt när man bara förstår 10% av vad som står.
    Vet inte vad Fl har emot mig, men ibland går jag inte att citera... {#lang_emotions_undecided}
    Kan inte ett dugg tyska.. gå in på; 
    Skriv in adressen så borde du kunna tyda en del. Till sverige vet jag att de skickar i alla fall.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Du får kopiera hela länken, det var en del av länken som föll bort. 

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Bling1975 skrev 2010-02-23 17:08:38 följande:
    Google translate funkade ju hjälpligt även om en del blir värre. 25 euro kostade visst frakten och tygerna var ju inte så billiga. Kanske får vänta lite ändå, jag köpte på tok för mycket på mässan. Ska även till New York i april och hoppas på att fylla på förådet ytterligare. Ska i alla fall gå på Mood som jag alltid är så avis på när man ser Project runway.
    Njä, billigt är det nog inte. Men fina tyger en del av det. 
    Å fy vad avis jag blir... 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Fiffa5 skrev 2010-02-23 21:33:05 följande:
    Jag har sytt en hjälmmössa men tycker att själva knytbanden blev för tjocka. Jag använde stoff och stils muddväv som jag vek 4 ggr (för att få den snygg från båda sidor).  Vad brukar ni kanta hjälmmössor med och hur många lager syr ni knytbanden av??
    De hjälmmössor jag har sytt har jag kantat med interlock. Banden blir så mjuka och smidiga och inte alls tjocka trots fyra lager. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Fiffa5 skrev 2010-02-23 21:40:31 följande:
    Interlock, ok, det blir nog tunnare än mudden. Ska den också sträckas lite när man syr dit den?
    Ja, jag sträcker den i alla fall...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Åh vilka snygga jeans!! 

Jag funderar på att ta sambons jeans och slakta dem...  Fast jag tvivlar starkt på att sonen skulle vilja ha jeans på sig.  
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Malin med Tim skrev 2010-02-23 22:07:31 följande:
    Mina söner älskar pappas slaktade jeans med mussar i Färdignötta
    mortillsju skrev 2010-02-23 22:07:24 följande:
    De jag sytt är supermjuka och rätt rymliga. Dessutom sydda i stretchjeans (det var det tyget jag råkade ha liggande ). Testa!
     Sonen är autistisk så dethär med kläder är en mycket känslig fråga. Det ska sitta åt på kroppen och men det får inte vara hårda material. {#lang_emotions_undecided}  Plätt-lätt...eller nått. Men jag ska testa, det är ju bara pappans jeans som ryker... {#lang_emotions_laughing}
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Satt och fundera på det med tvillingnål och trådspänningsbrickor.... undrar om jag ens har några såna på min maskin, haha. Jag trär bägge trådar samtidigt, på samma ställe, precis som Frida. 

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    mortillsju skrev 2010-02-23 22:12:47 följande:
    Det var en utmaning det Tur att du syr själv så du kan testa dig fram!!
    Joru, ungen har bott i lånkisar och tajta tröjor hela hösten och vintern. URLESS på att sy sånt... så snygga jeans vore ju kul, får väl skänka bort dem till grannen annars.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Mari: Ja det är klart att tråden måste ligga i någon trådspänningsgrej.... jag vet bara inte var den sitter. Har en HQ á la tidigt 90-tal. 

♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd