Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Tjolanta 77 skrev 2010-02-19 22:55:06 följande:
    Säljaren sa att det var ett riktigt bra erbjudande från Skövde. Normalt så tog Janome 5900nånting. Så Tack igen!
    Kul att jag kunde vara till någon nytta!
    Skönt att höra att man gjort ett klipp! Speciellt när man inte kan handla janome från SMD längre. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Tjolanta 77 skrev 2010-02-19 23:20:03 följande:
    Jag tycker det känns bra att handla på "hemmaplan", särskilt om nått skulle krångla. Så fick jag ju en instruktionsbok på svenska också.
    Ja, det är ju betydligt lättare med garanti och såna saker. Instruktionsboken på svenska är guld värd, jag är så satans trögtänkt. {#lang_emotions_tongue_out}
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Tjolanta 77 skrev 2010-02-19 23:20:03 följande:
    Jag tycker det känns bra att handla på "hemmaplan", särskilt om nått skulle krångla. Så fick jag ju en instruktionsbok på svenska också.
    Du kan väl hojta till när du har monterat kantbandaren på din maskin...? Om din kantmojäng sitter ordentligt fast med skruvarna på basplattan. Min sitter inte alls fast och även om jag fått till en lösning så undrar jag om det är något fel på den.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Vad tråkigt Frida!

Vansinnigt mycket snö har det kommit och här är världens storm här. Jag vågar inte ens gå ut.  
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Jalapeno skrev 2010-02-20 09:49:25 följande:
    nytt försök nu wish me luck ....
    Lycka till!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Någon som vet hur kvalitén är på MGs enfärgade bomull/lycra? 

Jag brukar kanta med interlock från hilco men det är inte direkt prisvärt, vill hitta något bra alternativ. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Jalapeno skrev 2010-02-20 23:13:33 följande:
    tåget till mässan var för övrigt 3 timmar för senat och på vägen hem inställt utan meddelande från sj. Man fick leta sig fram till ersättnignsbussarna. JAg fick samma deal på cp som tjolanta fick. stort tack för att du berättade! Maskinen får jag hämta i affären i veckan som kommer. 
    Grattis till nya maskinen! Du kommer bli jättenöjd! Jag har suttit och provsytt kantband vid några tillfällen nu och det är inte så svårt som det ser ut.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Är det bara jag som inte kommer in på SoS? {#lang_emotions_undecided} Typiskt när man skulle lägga en beställning.

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    yrväder skrev 2010-02-21 12:47:18 följande:
    jag kommer in.
    Även på sidorna "mode" och "hemtextil"? 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    emptythorn skrev 2010-02-22 09:11:04 följande:
    Någon som har hört ngt om janome och hur det blir med att beställa från England? Och ni som har beställt, och fått era maskiner, hur mycket gick frakten på?
    Jag hade kontakt med SMD för en vecka sedan och då hade de fått bekräftat från janome i england att de inte längre får skicka till svenska kunder. 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd