• Lycka1012

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Septemberängel, MissLillisoch Fru H; tack för era värmande ord. Känner mig bättre nu. Är nog som du säger, fru H, mycket tankar och känslor blandat med en stor dos hormoner. Kram till er!

Vera; Jag var hos bm idag och träffade samma som du. Var nog rekord i snabbt besök, tog kanske 10 minuter. Blodtryck, SF-mått och hjärtljud. Hon sa till oss att det var en kille eftersom hjärtljuden var 130. Det känns ändå som att det kan ligga något i det, verkar stämma på många att pojkar har lite lägre frekvens än flickor. Bm frågade oss också vad mini ska heta. Lite märklig stil på henne. Mitt SF-mått var också 34, men jag tror att hon mätte på ett annat sätt än min ordinarie bm. Kändes som att hon började mäta längre ner. Mini var däremot inte fixerad än.

Fru H; På sös har de nu släppt besöksförbuden pga influensan. Men, som de sa på info-träffen, så kommer ofta vinterkräksjukan i februari så då blir det väl nytt besöksförbud. Jag och min man bestämde iaf att vi inte vill ha besök på BB, det får vänta tills vi kommer hem. Genomsnittet för en förstagångsföderska att ligga kvar där var 2 dygn. Kan tänka mig att det blir jobbigt med besök när de "måste" stanna länge. Både min och min mans familjer bor max en timme bort, så de kan komma förbi på en fika och sen åka igen.

Syssling; Skönt att vara hemma igen. Och härligt att höra att er lilla kille växer som han ska! Tänk att våra är ungefär lika stora fast de ligger i magen. Konstigt egentligen.

Igår kom minis vagn! Den är jättefin och jag och maken bäddade iordning den och la i en filt som vi har köpt. Så nu är det bara lilla huvudpersonen som saknas

• Lycka1012

Vera; Håller med om att bm tryckte väldigt hårt på magen. Inte skönt alls. Härligt med massage! Jag och mini kan passa lillan när du ska dit Skönt att slippa jobbet, jag ska jobba nästa vecka också sen drar jag. Hade egentligen tänkt jobba hela januari, men jag är så oinspirerad så jag sjukskriver mig sista veckan tänkte jag.

MissLillis; Det är verkligen svårt att klä sig nu. Tycker alla tröjor sitter för tajt. Tog en ur makens garderob imorse Här är en till som mofflar godsaker varje dag

Vanille; Alice är superfint!

Vi pratar ganska mycket namn, men kommer inte på några "nya" utan har fyra som vi diskuterar fram och tillbaka. Och bara killnamn så skulle det mot förmodan komma ut en liten tjej får hon åka hem i ljusböått och vara namnlös Våra favoriter är Isak, Gabriel, Melvin och Elton. Vad tycker ni? Vilka namn ligger överst på era listor?

Fru H; Du har redan avslöjat ert tjejnamn Fint!

• Lycka1012

Vera & septemberängel; Haha, då har vi samma problem Melvin är min favorit, men maken gillar det inte helt. Undrar varför det verkar tilltala oss tjejer mer? Innan vi visste att det är en liten kille som flyttat in hade vi Isabella som tjejnamn Selma är också jättesött!

MissLillis; Edward är fint, är det mest sambon som vill det eller ni båda? Isak är nog det namnet som vi båda är mest överens om. Gillar det för att det är fint och tufft, nackdelen är att det är ganska populärt nu. Aha, så du väntar på att någon ska gå ner på knä Mysigt! Jag känner mig också svullen om fingrar och fötter. Kan inte ha mina ringar längre Måste ha stödstrumpor. Snygg man är nu för tiden

Fru H; Härligt att klippa sig! Jag var hos frisören för en månad sen, blir väl ett nytt besök nu i vår för lite slingor eller nåt

Jag känner inget speciellt, men jag har ju en hel månad kvar. Och mini är inte ens fixerad än. Men du, septemberängel, är väl ganska nära nu? Hur känner du dig?

Jag vill höra mer namn Om nån vecka kommer den nya listan ut med namnstatistiken för nyfödda 2009. Ska bli kul att se hur den ändrats från 2008.

• Lycka1012

Oj vilken rolig överraskning! Grattis Kuddigt! Hur var det? Hade du någon smärtlindring? Några tips till oss andra? Och, vad ska han heta? Kram till er båda!

Fru H & Vanille; Klart jag länkar namnlistan när den kommit! Då kan vi frossa

Syssling; Funderade på det du skrev sist, att egentligen är er lilla son inte ens född än. Korrigerar man åldern när de är så tidigt födda? I vilken veka kom han? Puckad fråga kanske, men fick den tanken.

Läste också upp kuddigts inlägg för maken vilket resulterade i att han började skriva en lista för vad som ska packas i BB-väskan

Var på röda korset kurs idag. Första hjälpen/HLR med inriktning mot barn. Kan jag rekommendera.

Undrar hur det är med popcornpysen och hennes små flickor. Någon som hört nåt? Hoppas allt är bra. 

• Lycka1012

Oj vad nära många är nu! Jag lägger mig sist med fru H, känns tryggt

BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son 1258 g. 36,5 cm lång.
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt
    14/2 MissLillis
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9), Sol78

• Lycka1012

Jättefin vagga herr & fru H! Ser stabil ut

Har inte heller hört att de gör gyn-undersökning i slutet. Var det just livmodertappen hon kollade eller? Vad kan man annars kolla?

Shit Vanille, v.39! Det är coolt Själv är jag i v.36 och gör min sista arbetsvecka. Skönt!

• Lycka1012

Hej tjejer, har varit på förlossningen en sväng idag. Men inte för att jag kände något, snarare tvärtom. Har känt väldigt lite av mini både igår och idag så efter lunch ringde jag min bm. Hon sa att jag skulle ringa förlossningen på sös och prata med dem. När jag gjorde det fick jag svaret att genast komma in på kontroll. När jag kom in fick jag ett rum och de kände på magen och kopplade mig till en CTG för att kolla hjärtljud och sammandragningar. Låg i den kanske en halvtimme och sen gjorde de ett UL. Allt såg bra ut med mini och han hade bra med fostervatten att sprattla i. Kände mig som en hispig gravid, men de var väldigt tydliga med att om man inte känner så mycket ska man åka in. Och om det hände igen är det bara att komma tillbaka. Känns skönt att ha varit där och slippa oroa sig. Dessutom blev det även som ett studiebesök på förlossningen

Förstår att ni som är nära börjar bli otåliga nu, har nästan börjat känna så själv men försöker tränga bort det eftersom jag nästan har en månad kvar. Hoppas era små vill titta ut snart

• Lycka1012

Vera; Jag har heller inte fått någon bekräftelse från FK. Men om man loggar in på hemsidan står det "under behandling" eller nåt liknande, så jag antar att de jobbar på den Från vilket datum började/börjar du plocka ut föräldrardagar? Jag tar från 1 feb.

Vanille; Har lillan kommit igång igen? Det är väl som ni säger, att de inte har så mycket plats. Sen tycker jag att det har varit så av och till under hela graviditeten, vissa dagar är lugna medan andra är mer aktiva.

Septemberängel; Hur har det varit så här på slutet, har du samlat på dig mycket vätska eller gått upp mycket på slutet? Jag är ganska svullen om händer och fötter och fundrar på om det från och med nu bara kommer bli värre eller om det stannar på den här nivån. Hur mår du annars? Har några knep funkat?

Appråpå knep så läste jag om hallonbladste, är det någon av er som tänkte prova? Det stod att det även var bra efter förlossningen då det hjälper livmodern att dra ihop sig igen och att man inte blöder lika länge efteråt.

Miss Lillis; Hur går det att jobba? Jag jobbade min sista dag i fredags, hade tänkt hänga i en vecka till men kände att det blev för tufft för kroppen. (Och kände själv noll engagemang för jobbet... ) Men du kör på, du tappra kvinna?

Ni som redan har små fixerade bebbar, kände ni när det hände? I natt hade jag som kraftig mensvärk längst ner i magen. Det molade till ordentligt en stund, magen var stenhård och sen lugnade det ner sig innan det drog igång igen. Hmm... när jag skriver det så inser jag att det kanske var någon typ av förvärkar jag hade? Tänkte om det kanske var minis huvud som åkte nedåt, men jag vet inte om man känner det?

• Lycka1012

Vanille; Ok, då var det nog förvärkar jag hade. Ska till bm på torsdag så får väl se vad hon säger då. Tycker magen har sjunkit lite, det trycker iaf mer nedåt än förut. Skönt att lillan är aktiv igen

Septemberängel; Imorgon ska du föda barn! Jag har precis ställt mig på vågen och hamnade på 23 kg upp... Shit, hur gör de som bara går upp 12 kg?? Vet inte vad "nästan fixerad" betyder, men innan det är fixerat är det väl ruckbart (eller nåt sånt) så det kanske är det bm menade? Är ni inbokade på tätare kontroller nu i slutet?

Fröken lycklig; Har precis som du, på mornarna gör det ont i fingrarna och de går inte att knyta. Blir lite bättre när man kommer igång.

På torsdag ska jag och maken till en fotograf och fota oss och magen Inte för att man känner sig helt läcker och sugen på att stå halvnaken och bli fotad just nu, men nog ett fint minne att ha sen. Kanske är enda gången jag är gravid, vem vet? Idag ska vi ha ett möte med fotografen så jag får väl be henne att redigera bort fettvalkar och sånt

Flyttade fram listan så vi har koll på varandra.

BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son 1258 g. 36,5 cm lång.
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt
    14/2 MissLillis
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9), Sol78

• Lycka1012

Här är två till som kollat namnlistan och strukigt de namn som inte är aktuella. Har väl egentligen inte hänt så mycket nytt på namnfronten för oss, har satt upp Theo på listan också. Även ett namn som jag fastnade lite för i somras har kommit upp till diskussion igen. Namnet är Algot. Är lite osäker, tycker det är lite ful-snyggt på nåt sätt. Men ändå gulligt. Vet inte

Vanille; Håller ni fast vid Alice ändå? Tycker inte det spelar så stor roll om namnet är populärt eller inte, det viktigaste är ju att man gillar det. Jag gillar Alice

Var hos bm idag. SF-mått 35, järnvärde 130, socker 6, blodtryck 110/70, urinprov bra, hjärtljud 126 och mini är fortfarande inte fixerad. Bm frågade även vad vi har tänkt om smärtlindring, hur vi hade upplevt graviditeten mm. När hon frågade det började jag gråta. Kom från ingenstans, men på nåt sätt så kom massa känslor upp från alla våra år av tuffa behandlingar, mf, ma, olycka, tårar och enorm sorg. Insåg att allt vi gått igenom fortfarande är ett stort öppet sår som fortfarande gör väldigt ont. Hon frågade detta pga att hon skulle skriva lite i journalen inför förlossningen. Undrar vad hon skriver...

Bm sa också att om man har en IVF-graviditet tillåts man bara gå en vecka över tiden innan de sätter igång en. Men eftersom vi har en spontan graviditet får vi gå 2 veckor över innan de gör något. Hmm... Vilken gräddfil ni andra har då

MissLillis; Fotograferingen gick jättebra. Superproffsig fotograf som hade massa idéer och knäppte hur många bilder som helst. Vi höll på i nära 2 timmar, både med kläder, trosor och BH samt bara trosor. Får hoppas det blir några fina bilder att ha som minne av den stora magen

Syssling; GRATTIS till förlovningen!!! När blir den stora dagen? Att gifta sig är helt fantastiskt, en dag för att fira er kärlek <3 Skönt att ni får massa koll på lillen. Om han skulle minska i vikt så märker ju de det snabbt. Håller helt med dig om viktdiskussionerna, särskilt med tanke på hur mycket vi alla har kämpat och längtat efter det här. Ge sonen en kram från mig!

Vanille, septemberängel & Vera; Har också känt som molvärk just på natten. Inget på dagarna dock. Men de säger väl att förlossningen ofta kommer igång på natten? Med tanke på minis ovilja att fixera sig lär väl vi få en marsbebis

Popcornpysen; Vad roligt att höra från dig! Tänkte på er senast idag och undrade hur ni har det. Beatrice & Ella - Superfina namn! Ta hand om er!

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3