• Lycka1012

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Popcornpysen; Härligt att höra att andningen fungerar så bra! Vad heter de små prinsessorna? Kram!

Fru H; Galet att man dricker fast man är gravid. Jag tänker ofta på att jag inte bara har ansvar för mig själv längre, utan faktiskt för en liten individ till som helt är i mina händer. Tex så är jag en fartsyndare (fattar inte varför det ska vara så svårt att följa hastighetsbegränsningarna ) men nu kör jag mycket lugnare eftersom jag har nån mer att tänka på än bara mig själv. Starkt att säga upp bekantskapen med dem tycker jag. Stackars kille.

Vanille; Tycker att du ska ligga på soffan och softa idag. Vila ryggen och magen. Din man får skotta

Sös idag, TUL om 2,5 h. Hoppas det går bra för er MissLillis!

• Lycka1012

TUL gick jättebra idag! Mini är så söt och läkaren såg till och med hår på huvudet Vår lilla kille väger 1959 g (väldigt exakta siffror man får ) och ligger på +2% vilket känns bra V.40 betyder det 3500-3600 g. Bra med fostervatten fanns också och de andra organen såg ut som de skulle. Jag har känt mig alldeles varm och lycklig hela dagen. Tänk att vi lyckades tillslut. Längtar så mycket efter att träffa vår lilla älskling!

• Lycka1012

God Jul vänner! Tänk vad mycket roligare den här julen känns om man jämför med de senaste åren. Och vad ännu mycket roligare nästa jul kommer bli med våra små som leker med snörena

Kramar!

• Lycka1012

Fru H; Om hjärtljuden håller sig så höga är det nog en liten tjej som flyttat in Minis hjärtljud har sjunkit och hållit sig runt 130 de senaste mätningarna (från att ha varit 140-150 i början). Skönt att järnvärdet hade stigit!

Septemberängel; Det kommer gå bra, även om de måste vända på bebis. Jag håller mina tummar! Kram!

Vera; Känner igen mig. Fötter, vader och fingrar svullnar på kvällarna. Känner även ibland att jag inte lyckas syresätta mig ordentligt, det är som att man andas och andas men det är ändå inte tillräckligt. Men, det är det värt

Vanille; Kul med TUL! Och det är klart att de skulle ha sett om det var en kille vid det här laget. På mini var det jättetydligt v.19. Är övertygad om att 2010 blir det bästa året nånsin

MissLillis; Det ligger ett barnens hus i Nacka, bakom Forum. Var i sthlm bor ni?

Fröken lycklig; Nope, inte packat den. Väntar nog några veckor till

Vi var hos bm idag. SF-mått var 30 och hjärtljuden 132. Dessutom har vi spenderat några tusenlappar på Babyland Blev blöjhink, amnings BH, lakan, plastad frotté, vyssanlull-fötter och lite annat. Är så mysigt att gå tillsammans och handla till lilla älsklingen. Vad man har längtat...

Jag och mini ligger väl sist här, vi har 52 dagar kvar till BF. Ni andra får komma med tips till oss sen

• Lycka1012

Jag har också shoppat lite på Cubus - innan rean dock... Köpte en ljusblå body som det stod "daddys little star" på och en blå pyjamas med texten "when I grow up I wanna be like my daddy". Båda slog jag in som julklappar till min man och skrev "God jul pappa önskar Mini"

Min mage är högt upp än. Trycker mot lungorna och revbenen.

Vera; Tror på en liten tjej för er!

• Lycka1012

Septemberängel: Vad skönt att bebis hade fixat på egen hand Smart redan från start

MissLillis; Den tröjan har vi köpt

• Lycka1012

Shit flickor... Har vägt mig... Jag har gått upp nästan 20 kg Säger de inte att man går upp 0,5-1 kg/vecka de sista veckorna? Oj oj oj.... /Flodhästen

• Lycka1012

Skönt att höra att det är flera flodhästar i den här tråden Får också höra att jag bara fått mage, men jag själv ser och känner ju att det både är rumpa, lår, höfter och rygg också... Ja ja, bantartråd i vår låter kanon

Jag har också tvättat minis kläder. Har lakanen, filtarna och handduk kvar att tvätta. Nallarna har jag inte tänkt på, måste man tvätta dem?

Min man ska ta extra semester när mini kommit så vi får någon månad tillsammans alla tre. Mysigt. 

Vera; Håller tummarna för jobbet!

• Lycka1012

MissLillis; Haha, vi får hoppas att kilona rasar av oss också Min svågers mamma är superfixerad vid vikt och pratar jämt om det samt pikar sin dotter om hon gått upp. Träffade henne igår och hennes första fråga var såklart hur mycket jag hade gått upp. Jag svarade bara att jag inte visste eftersom det inte känns så viktigt. Hade ingen lust att säga det så hon kan gotta sig.

Vera; Låter jobbigt med din foglossning Skönt att du snart får vara hemma på heltid och ta det lugnt. Vi har inte heller köpt spjälsäng, får börja med vaggan och se när det behövs. Har du packat väskan? Hur går det med er andningsträning? Vi var duktiga i början efter kursen, men nu har vi tappat det lite. Får ta tag i det igen. Har dock svårt med lättandningen, lyckas ca en halv minut, sen känner jag att jag måste dra ett djupare andetag för att få luft. Vet inte vad jag gör för fel?

Kuddigt; Jag ligger precis under SF-kurvan och hade mått 31 i v.33. Ska dit igen på torsdag och mäta. Tycker om att gå till bm, för varje besök kommer man ett steg närmare mini

• Lycka1012

Hej tjejer,

Har kommit in i en riktig depp-period. Känner mig låg och nära till tårar Vet inte varför, kanske är det oro inför förlossningen, kanske är det för att jag nu börjat känna av graviditeten rätt mycket rent fysiskt. Inte alls så mycket som flera av er andra stackare, men att det är tungt, svårt att röra sig, vaknar på nätterna, svullna händer och fötter osv. Sa till min chef idag att jag kommer jobba nästa vecka också, men att jag planerar att sjukskriva mig veckan efter det. Orkar inte vara igång på jobbet och har ingen lust heller.

Idag var vi på informationsmöte på sös. Kändes bra, de berättade om förlossningen, hur de arbetar, vilka möjligheter som finns osv. Till skilland från dig fru H, har vi 5 km dit, så det är iaf nära

På söndag ska vi på röda korset-utbildning med inriktning första hjälpen samt HLR för barn. Är en heldag, 9-16. Ska bli intressant. Och säkert nyttigt att lära sig.

Ursäkta mitt depp och ego-inlägg.
    Kramar

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3