• Pentra

Vad har du på dig nu?

Svart spetskjol, figurnära topp, svarta stay-ups och rosa spetsbeklädda underkläder. Sitter och myser i tv-soffan... /Pentra

• Pentra

Ingenting...mer än täcket ovanpå mig...

• Pentra

Rosa topp, svart skinnkjol, svarta stay-ups och ceriserosa underkläder med spetsar. Sitter och tar det lugnt med min sambo i tv-soffan. ... /Pentra

• Pentra
    MrBundy skrev 2015-01-10 10:52:47 följande:
    Låter helt perfekt! Den outfiten vill vi gärna höra (och se) mer av. Har du ofta skinnkjol och stay-ups? ;)

Jag har ofta stay-ups. De känns sköna och jag trivs i dem. Skinnkjol har jag då och då. Man trivs ju i olika kläder vid olika tillfällen...och av olika anledningar... /Pentra
  • Pentra

Just nu; mörka och trista men nödvändiga arbetskläder. Inunder har jag leopardmönstrade trosor i rosa med spetsar och matchande bh samt stay-ups. Mitt sätt att förgylla dagen...

• Pentra
    MrBundy skrev 2015-01-13 20:54:35 följande:
    Jag är säkert färgad av min fetish för byxor och kjolar i skinnliknande material... men visst är det något sexigt med dessa plagg? Jag får ju gärna för mig att kvinnor som har dessa kläder är väl medvetna om detta och spelar med vad det innebär?

Vad menar du? Jag klär mig i kort kjol och stay-ups/leggings etc. för att jag trivs med det och för min egen skull. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Pentra
    MrBundy skrev 2015-01-17 18:46:54 följande:

[quote=74695334][quote-nick]Pentra skrev 2015-01-16 17:01:34 följande:[/quote-nick] Vad menar du? Jag klär mig i kort kjol och stay-ups/leggings etc. för att jag trivs med det och för min egen skull. ... Med vänlig hälsning, Pentra[/

Det hoppas jag absolut du, och alla andra också, gör! Man ska ju såklart inte ta på sig något som man inte känner sig bekväm i. Det jag undrade var mer huruvida de tjejer som har (och känner sig bekväma i) t.ex skinnkjol tänker på hur män reagerar? Min tanke är att många ser det som ett sexigare plagg än vad mycket annat är.

Jag har väl så sakteliga förstått att även jag kan få en blick ibl. fast att jag inte är 20 år längre. Men har nog inte alltid fattat förrän efteråt. Detta hände mig för typ ett par somrar sedan:

Minns att vi skulle ha gamla vänner på besök. (En familj som vi umgåtts med sedan långt innan jag och min sambo fick barn.)

Jag åkte iväg och handlade, iklädd något härligt somrigt med kjol och stayups. Var sen, som jag ofta brukar vara, och lätt stressad. Men jag hann iaf tillbaka hem innan gästerna kom.

Nåväl, när gästerna anlände så höll jag fortfarande på att irra runt för att få det sista klart. Det dröjde inte lång stund förrän jag högt, ljudligt och glatt fick ett påpekande från dem om att det jag hade under kjolen, dvs. kanten på mina stayups samt mina trosor, syntes så fort jag böjde mig framåt det minsta!

När jag då berättade för dem att jag nyss varit ute och handlat klädd så, i affären, och smått funderat på om/varför jag fick en och annan konstig blick, så gick det då (aj då) upp ett och annat ljus för mig... Snacka om att jag då fick höra ytterligare ett antal kommentarer och vinklingar till från mina vänner, plus att de höll på att garva sig fördärvade åt mig... :-/

Tja, jag får väl se det som så, att det var ju tur att jag hade trosor på mig under iaf...

Får kanske tänka mig för lite bättre i fortsättningen...och inför kommande sommar...eller vad tycker ni?

Med vänlig hälsning,

Pentra
  • Pentra

Just nu så är jag vääldigt hemmabekvämt klädd. Har ett par flerfärgade leggings och en glittrig rosalila figurnära topp samt rosa fleecestrumpor (har kalla golv så här års...). Under har jag bh och hipster-trosor i lila silkigt material med spetsar. ... /Pentra

Svar på tråden Vad har du på dig nu?