• Dilong

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Ett Liv skrev 2009-12-05 19:42:17 följande:

Jasså? Varför då?
    Eftersom du påpekar att man handla ekologiska och vegetariska produkter för att slippa djurfett.

Ekologiska produkter innebär _inte_ att de är vegetariska. Hade du kunskap om va ekologiska produkter var så hade du uteslutit det i ditt svar.

Om man tänker som du säger att du gjorde, hade man lika gärna kunnat skriva att det finns produkter från djurgårdar och vegetariska produkter som inte innehåller djurfett.
  • Dilong

Frökensvår 83 skrev 2009-12-05 19:48:47 följande:

Nej det tycker jag inte men det är väl bättre att köpa ekologiskt endå för istället föratt 500 djur lider så kanske bara 2 lider pga sjukdom, om man nu ska välja något alls och det gör jag eftersom jag vill äta ägg och dricka mjölk tex.
    Är det så då? Att färre lider för att du äter ekologiskt? Varför anser du att ekologiskt kött är snällare mot djuren än annat kött?
  • Dilong

Ett Liv skrev 2009-12-05 20:03:26 följande:

Okej, det var synd att du tolkade det så trots att jag försökte förklara för dig. Jag tycker mest att du verkar trångsynt och ute efter gräl. Inte mycket bättre än TS. Haft en dalig dag?
    Min tolkning skedde innan du försökte förklara dig, och din förklaring förstärkte min teori.

På vilket sätt anser du att jag är trångsynt? För att jag påpekade att ekologiskt inte innebär vegetariskt? Du får gärna förklara, för jag förstår faktiskt inte på vilket sätt jag agerat trångsynt.

Om jag haft en "dålig dag", ger det då en ursäkt att påstå felaktiga saker och ska jag då inte påpeka dessa?
  • Dilong

Ett Liv skrev 2009-12-05 20:26:08 följande:

Ja eftersom du vägrar se vad jag säger. Jag har ju förklarat att jag är fullt medveten om att det är helt skilda saker. Och att jag säger att det finns både ekologiska och vegetariska produkter har väl ingenting att göra med att det skulle vinnas djurrester i eko.
    Du skrev:

"Det är alltså ingen ingrediens som man ska anta alltid finns där. Det
    finns gott om ekologiska och "vegetariska" produkter. :)"

Och det tolkar jag som att du anser att man kan välja tex ekologiska produkter för att slippa att få med djurprodukter, vilket är totalfel då även kött kan vara ekologiskt.

Som jag sagt några gånger nu. Det finns bra produkter som är både ekologiska OCH vegetariska.
    Är de produkterna bättre än tex tomater som vi importerar från Spanien? På vilket sätt?

Jag kanske blandade ihop trångsynt med trögfattad.. jag vet inte längre vad det är som inte klickar hos dig. Det jag menade med "dålig dag" är att du verkar "se rött". Sorry.
    Det kanske bara är så enkelt som att du saknar förmåga att argumentera sakligt?
  • Dilong

Mephala the ranger skrev 2009-12-05 20:47:17 följande:

...men det finns dokumenterat om de som blivit utan värk.
    Kan du länka?
  • Dilong
    microsoft skrev 2009-12-05 20:52:31 följande:
    vet inte om det har postast tidigare i tråden, men jag skulle gärna vilja se nån källhänvisning till påståendet att man lever 8 år längre på vegetarisk kost.
    Optimist där.
  • Dilong

Lady Dahmer skrev 2009-12-05 21:13:25 följande:

och det svarade hon ju på. protein finns i massor av andra livsmedel än bara kött. Proteinbrist är en ovanlighet och drabbar oftast bara de som svälter.
    Så man ersätter protein med protein?
  • Dilong

Lady Dahmer skrev 2009-12-05 21:17:08 följande:

nja. man ersätter köttet med andra källor för protein.
    Diskussionen gäller hur man ersätter protein med annat än protein, vilket någon påstår går.

Senare i tråden ändrar sig forumiten.
  • Dilong

Lady Dahmer skrev 2009-12-05 21:32:01 följande:

ahaa... eh? lol då är jag med. har nog diskuterat för mycket med de som tror att kött innehåller nåt magiskt protein (aminosyror) som inte finns nååååån annanstans. :-P
    Du förstår inte?

Eller kan du förklara hur man ersätter protein?
    Kan du läsa på den här gången?
  • Dilong
    Umbrageous skrev 2009-12-05 22:20:53 följande:
    Men du, vet du vad protein är?
    Varför skulle jag inte veta det? Vad som jag skrivit tyder på att jag _inte_ skulle veta vad proteiner är?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!