• pinguuu

Språkstörningstråden fortsätter

Vi som har barn med språkstörning. Språkstörning - Tråden fortstätter
    Tråden fortsätter att fortsätta här!!

Tycker det är kul och vi blir fler och fler och vi har en gemensam nämnare och det är språksvårigheter eller språkstörningar hos våra barn!!

Vi har ju blivit några stycken och jag tycker det är så roligt att vi har lyckats ha denna tråden igång.

Hoppas nu vi kan fortsätta vara lika "flitiga" med denna.
    Jag tycker att det känns skönt att kunna "samtala" med någon som förstår.... Byta erfarenheter, dataprogrtam...
    Hur gjorde du/Hur har du/ni gått tillväga....

Jag heter Kicki. Jag har 3 barn. Min minsta lilla kille har atypisk autism samt en grav språkstörning.
    Har känt mig mycket ensam om mina problem kring min sons språkutveckling men har tack vare tråden hittat likasinnade föräldrar.

Hör av Er!!

Vi har mycket av erfarenheter allihop och vi har säkert mycket att kunna delge varandra.

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46826662.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 15:38
    unesco.se/Bazment/Unesco/sv/Svenska-Unescorad...

www.unicef.se/barnkonventionen/barnkonvention...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 15:38
    www.skolverket.se/sb/d/193/url/00680074007400...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-04 11:34
    www1.vgregion.se/blom/Startsidor/sid1.htm

www.dhb.se/

www.abclogopedtjanst.se/
  • Svar på tråden Språkstörningstråden fortsätter
  • Tezz72

I dag bokstaverade Filip ordet Vill och sa det ordet också. Jag e så stolt över honom..

• Mirakel händer
    Tezz72 skrev 2009-12-27 22:24:23 följande:
    I dag bokstaverade Filip ordet Vill och sa det ordet också. Jag e så stolt över honom..
    Jippi... vad kul...
    ♥Kim 950313♥ ♥BF 100709♥
  • Tezz72

Kims mamma skrev 2009-12-27 22:26:11 följande:

Jippi... vad kul...
    Det tycker jag med. Satt o skrev i en blogg, när Filip satte sig i mitt knä o helt plötsligt började bokstavera det ordet..
  • Mirakel händer
    Tezz72 skrev 2009-12-27 22:28:00 följande:
    Det tycker jag med. Satt o skrev i en blogg, när Filip satte sig i mitt knä o helt plötsligt började bokstavera det ordet..
    Så underbart det måste kännas för dig att se och höra det. Han är så duktig.
    ♥Kim 950313♥ ♥BF 100709♥
  • Tezz72

Kims mamma skrev 2009-12-27 22:50:45 följande:

Så underbart det måste kännas för dig att se och höra det. Han är så duktig.
    Ja de tycker jag med. Men det skulle nog inte ha gott såhär bra, om inte han hade fått gå på en språkförskola o öva upp sig o få ett bättre självförtroende.
  • Elli47

Då har jag också hittat till den här tråden! Min son som är 7 år och går i förskoleklass övar med specialpedagog 2-3 ggr per vecka och det fungerar bra. Angående dyslexi=språkstörning... min sambo har dyslexi och det finns även fler i hans släkt som har det. Vår 10-åring var sen med talet men har inga problem med att läsa/skriva eller tala. Vår 7-åring har språkstörning (utelämnar bl a initiala konsonanter) men det verkar inte som han har dyslexi för han skriver jättemycket och är intresserad av bokstäver.

• Tuffen

Här är jag igen! Jag har en treåring vars diagnos är expressiv språkstörning. Efter jul får han förhoppningsvis resurs på dagis. Det är i a f tänkt så, men före jul fick vi veta att resursen ska delas mellan två avdelningar och att de i ett första skede lagt resursen på sonens avdelning på tider när han inte är där. Snacka om "resurs"! Om det ska vara resurs ska den väl läggas på dagis när sonen är där..... Jag håller tummarna för att det ordnar sig efter jul, just nu har vi lov och tänker inte så mkt på sådant som har med dagis att göra.

• Tezz72
    Tuffen skrev 2009-12-28 09:01:27 följande:
    Här är jag igen! Jag har en treåring vars diagnos är expressiv språkstörning. Efter jul får han förhoppningsvis resurs på dagis. Det är i a f tänkt så, men före jul fick vi veta att resursen ska delas mellan två avdelningar och att de i ett första skede lagt resursen på sonens avdelning på tider när han inte är där. Snacka om "resurs"! Om det ska vara resurs ska den väl läggas på dagis när sonen är där..... Jag håller tummarna för att det ordnar sig efter jul, just nu har vi lov och tänker inte så mkt på sådant som har med dagis att göra.
    Det låter ju helt sjukt i mina öronen. Skulle inte resurs vara för din son enbart?
  • Tuffen

Jo, men på avdelningen intill finns en flicka som också behöver resurs. Tydligen går de ungefär samma tider, och bara 30 h per vecka. Så hur detta ska lösas har jag ingen aning om! Resursen kan ju inte dela på sig.

• Tezz72
    Tuffen skrev 2009-12-28 15:45:19 följande:
    Jo, men på avdelningen intill finns en flicka som också behöver resurs. Tydligen går de ungefär samma tider, och bara 30 h per vecka. Så hur detta ska lösas har jag ingen aning om! Resursen kan ju inte dela på sig.
    Nä en resurs kan inte dela på sig och sen det där att resursen inte går efter din sons tider är ännu mer korkat. Då får dom väl skaffa 2 resurser då.
Svar på tråden Språkstörningstråden fortsätter