• pinguuu

Språkstörningstråden fortsätter

Vi som har barn med språkstörning. Språkstörning - Tråden fortstätter
    Tråden fortsätter att fortsätta här!!

Tycker det är kul och vi blir fler och fler och vi har en gemensam nämnare och det är språksvårigheter eller språkstörningar hos våra barn!!

Vi har ju blivit några stycken och jag tycker det är så roligt att vi har lyckats ha denna tråden igång.

Hoppas nu vi kan fortsätta vara lika "flitiga" med denna.
    Jag tycker att det känns skönt att kunna "samtala" med någon som förstår.... Byta erfarenheter, dataprogrtam...
    Hur gjorde du/Hur har du/ni gått tillväga....

Jag heter Kicki. Jag har 3 barn. Min minsta lilla kille har atypisk autism samt en grav språkstörning.
    Har känt mig mycket ensam om mina problem kring min sons språkutveckling men har tack vare tråden hittat likasinnade föräldrar.

Hör av Er!!

Vi har mycket av erfarenheter allihop och vi har säkert mycket att kunna delge varandra.

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46826662.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 15:38
    unesco.se/Bazment/Unesco/sv/Svenska-Unescorad...

www.unicef.se/barnkonventionen/barnkonvention...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 15:38
    www.skolverket.se/sb/d/193/url/00680074007400...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-04 11:34
    www1.vgregion.se/blom/Startsidor/sid1.htm

www.dhb.se/

www.abclogopedtjanst.se/
  • Svar på tråden Språkstörningstråden fortsätter
  • pinguuu

VAR hittar ni de dvd:erna????? Heter dom någonting mer????

• pinguuu

Glöm inte merkostnaderna om ni ansöker om vårdbidrag!

• pinguuu

Glöm heller inte att hänvisa till språklagen som började träda i kraft 1 juli.

Jag har x antal timmar beviljade i vår assistans kring språkstörningen och språkträningen.

Tidigare innan vi fick vår assistans beviljad hade jag helt vårdbidrag med F U L L T merkostnadsskydd.

Ha en jättetrevlig 2:a advent och jag HOPPAS vi kan få liv i även denna nya tråd!!

• pinguuu
    2. den som är döv eller hörselskadad och den som av andra skäl har behov av teckenspråk ges möjlighet att lära sig, utveckla och använda det svenska teckenspråket.

Jag kan känna att man äntligen kommer en liten bit på väg om man kan åberopa detta.
    Vi som har språkstörda barn hamnar oftast "mellan stolarna" och kanhär framkommer det ju att :
     den som av andra skäl har behov av teckenspråk ges möjlighet att lära sig, utveckla och använda det svenska teckenspråket.

Nog måste detta även vara gällande för våra språkstörda barn också.
  • pinguuu

mammalollo
    Jag tror du kan gå in och läsa antingen på dhb.se eller på afasi - och sök därefter på språkstörning.

• pinguuu

www.afasi.se

Gå sedan in under talknuten...

Kanske kan ge dig någon information i allafall.

• pinguuu

Mammalollo
    Jag förstår inte riktigt hur du menar
    Är det någon viss information - var det något intressant i länkarna jag tipsade dig om.

• pinguuu

Verkar tyvärr som tråden avstannat. Tyvärr. Kanske dags att lägga ner eller vad tycker ni??

Men vill i allafall berätta att idag åker vi in och får Kevins hörapparat.
    Känns verkligen jättebra.

Önskar er samtidigt en riktigt GOD JUL!!!!

Svar på tråden Språkstörningstråden fortsätter