-
Hej hej!LadyLovelylock skrev 2009-12-20 14:55:17 följande:Shalom Kikar in...
-
Hoppas att ni alla har en trevlig helg! Själv befinner jag mig med make och barn hemma i barndomshemmet och slappar. Så skönt och välbehövligt!
-
Kul att du har så mycket jobb mayasmama!
-
Ja, gott nytt år på er alla!
Vi hade en lugn och trevlig middag här hemma med två vänner och deras dotter. Vi lagade pasta och drack lite Champagne. Alldeles lagom då jag har lite svårt för alla dessa hejdundrande kalas just på nyårsafton. Tycker att de alltid slutar med bråk och elände. -
Åh, vad jag älskar vår nya nespresso! Tips till er som gillar espresso!
-
Hatti: Ja, det blir farligt gott kaffe. Och så enkelt! Jag måste nog passa mig lite för allt för mycket espresso så att jag inte blir alldeles hispig. Häromdagen var jag så uppe i varv efter allt koffein att jag skurade badrummen från golv till tak vid midnatt. Helgalet ju!
Angående mikron så håller vi inte kosher på den nivån, men jag gillar inte sunkiga mikrovågsugnar ändå. Jag brukar ställa in en skål med vatten och några droppar citron och köra ett par minuter. Sedan är all smuts upplöst av ångan, det är bara att torka av med en trasa. Och efteråt luktar det bara fräscht. Om man vill kan man passa på att sterilisera (nja, nästan iaf) disksvampen/trasan i vattnet också. -
Ah, plastkupor är ju smart!
Hur är det med dig och sonen Yamit? Mår ni bra? Hoppas att allt har börjat stabilisera sig lite nu. -
Oj, mayasmama.. Hoppas att lillebror hinner hit och att ni kan få stöd av varandra. Stor kram!
-
Mayasmama: Skönt att du har fått sova. Sömn hjälper mer än man tror ibland. Bra att du har din pappa och bror mitt i allt elände också så att ni kan stötta varandra. Mina tankar är hos dig och din familj idag.
Önskar alla andra trådvänner en bra dag! -
Jag beklagar mayasmama. För mig känns det så overkligt att tänka mig mina föräldrar döende.. Jag hoppas att ni alla i familjen kan finna tröst i varandra. Många varma kramar från mig återigen! (Ord känns så futtiga..)