Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude 16

så är blev responsen på den tradtionella judiska menyn jag levererade i lördags:

Kära Sofia! Jag har bara ett ord för maten som du kom och levererade igår: SUCCÈ! Jag och alla som var med igår var otroligt nöjda med allt. Allt smakade fantastiskt, det såg snyggt ut och det var dessutomväldigt generösa mängder. Min pappa, som kan vara en smula kräsen, varjättenöjd, och det var den största vinsten. Det blev verkligen lyckat och det kändes som att maten spelade stor roll för stämningen. Jag kommer garanterat att höra av mig igen för nya uppdrag, och lita på att jag kommer att rekommdera dig till andra vänner. Stort tack återigen! xxxx xxxx m släkt o familj

e lite stolt...

chaia jag skickar recept!

• mayasmama

här vart det tomt - har ni lika mkt som jag just nu månne?

• mayasmama

oj jösses yamit - vilken pärs!!! säger också mazal tov och ta en dag i taget, och försök att vila så mkt det bara går!

skall iväg och jobba, har lite strul med tjejen som jobbar hos mig och vågar inte förlita mig på att hon gör det som behövs göras och jag har fått den absolut största beställningen jag fått - tex 110 kg kycklingwok , 90 kg pastasås, 17 lasanger stl XXL, 36 pajer/kakor stl XXL - inte klokt. Men det blir fina räkningar att skicka iväg.

Min mamma är till råga på allt sämmre igen och ligger isoleras på infektionsavd m streptokocker. Får så stark medicin att hon mest är helt groggy och vet inte riktigt var hon är, och blir paranoid då och då.

blir en ngt knepig jul hos oss, men nu har vi klätt granen med massa fina dekorerade pepparkakor så nu börjar det kä'nnas lite mer juligt.

• mayasmama

det är till tre cafeér - men ja det är sjukt mkt - går rätt bra för dem nu kan man väl säga.

jag skall göra auberginepaj med chevre, pinjenötter och honung idag - fast det är till en kompis mamma. Den är så himla god att jag nog gör en till oss också

grönkålspaj låter också väldigt spännande!

• mayasmama

hemkommen ifrån jobb. buffe till en omskärelse, gick bra var ju lite kort varsel, de ringde mig i onsdags. Men var inte så krånglig meny:

varmrökt lax
    kall örtsås
    potatissallad m färsk sparris & sockerärter
    pepparotsostfyllda laxrullar
    auberginepaj m mascarpone och honung
    grönsallad

israelisk cheesecake
    kaffe

har en omskärelse till om en vecka - en liten pojk som inte väger tillräckligt så där har jag fått reda på det lite tidigare. Det "trista" me den är att de vill ha bara smörgåsar och det fick jag reda på efter att jag sagt ja - egentligen skulel jag jobba i mitt egna kök den dan så jag får ta in ngn annan för att gå till församlingen och göra smörgåsar!

Sen kl 22 på juldan ringde en annan judisk familj jag känner och bokade catering till 40-50 pers den 16 jan - de var på väg till flygplatsen för att flyga till israel i 2 veckor och kom på att de glömt att ringa mig.

så nu är jag nästan så gott som fullbokad i januari - är ett jobb jag inte fått ännu men jag gjorde deras mat förra januari och de var jättenöjda och sa då att de ivlle boka mig igen 2010. och sista helgen i januari så har jag den där stora grjen som nu är uppe över 200 pers!!!

• mayasmama
    Yamit skrev 2009-12-28 07:30:16 följande:
    Mayasmama - Oh vad jag blev sugen nar jag laste menyn till buffe'n. Verkligen roligt att du ar fullbokad. Det ar ju bevis pa att du fatt hogsta betyg fran dina kunder. Manga jobb har du sakert fatt "ryktesvagen" (tack vare nojda kunder) och sen har du manga som aterkommer. Kan ju inte bli battre an sa. Om du nagon gang (mot formodan) flyttar ner hit sa har du en kund i mig. Vi koper ofta fardiglagat till Shabatt .
    ja det är verkligen jättekul, och det roliga är att 100% av alla jobb jag får är ryktesvägen. Eftersom jag egentligen officiellt är mammaledig så har ja ginte gjort ngn marknadsföring överhuvudtaget. Skall ta tag i det nu när millie börjar dagis.

cateringbranshen är stentuff, jättehård konkurrens så jag har haft en väldig tur som fått in en fot i den judiska församlingen.

en dag flyttar jag till israel - maya och jag skall öppna "swedish bakery" men inte föränn hon är vuxen. Och får jag välja så bor jag gärna i dina hemtrakter, yamit.
  • mayasmama

gott nytt år till favvis-tråden!!!!{#lang_emotions_cheers}

• mayasmama

vi hade det också lungt - var hemma hos vänner. massa barn så det var lungt men livat. Jag stod för maten, eller jag lagade den och alla var med och betalade. gick ut och kollade raketer och sen hem - alldeles lagom.

• mayasmama

hej
    nyss hemkommen från sjukhuset - min mamma har fått en hjärtinfarkt och läget ser väldigt mörkt ut. njurarna har slutat fungera helt och antagliegn har hon fått syresbrist i hjärnan - det handlar atagligen om ett par dar innan hon går bort....

känner mig matt och tom, hon har varit så dålig så länge att detta inte var oväntat men ändå total chock. har precis ringt min lillebror i usa som tänker slänga sig på ett plan hit. jag ber att han hinner i tid....

Svar på tråden Hey Jude 16