Hey Jude 16
tack tjejer!!! ang priset så sa jag 325 och ångrade mig i samma sekund att ja ginte sa 350, men men jag sa visserligen att jag inte räknade mer än 1 glas vin i det så vill de ha mer så får vi lägga på mer. visserligen är det alltid rätt många som inte dricker vin så räknar man 1 glas så blir det nog tillräckligt.
när jag pratade med henne häromdan hade de redan 150 anmälda vilket blir för många för att äta i stora salen så pratade hon om att försöka hyra ngt anant ställe och ändå anlita mig för catering, vilket kan bli svårt inne i centrala stan så vi får väl se hur det blir - annars får vi nog dela upp dem och sätta på lite andra ställen i församlingen - men då behövs hyra bord för borden räcker inte. och det kan inte ingå i 325 kr. Hur som helst så räknar jag med en ca 30.000 i vinst på detta jobbet + en chans att nå ut till över 100 potentiella kunder , så det är jag jättenöjd med.
menyn blir följande:
lördag:
förmiddagsfika bestående av kaffe, te, dricka, frukt, mjuk kaka
lunch
falafel och tillbehör (hummus, thina, israelisk sallad, pitabröd)
middag
förätt: grönsakspaté m pepparotsgrädde och kapris på en bädd av ngn form av smakrik sallad, typ ruccola m ngt mer
huvudrätt: tomat & timjansgrillad laxfile ( ni som varit hos hattifnatt vet vilken)
klassisk potatis gratäng
färsk spariss & sockerärter
dessert: chokladtryffeltårta m grädde
Söndag:
förmiddagsfika: samma som lördag
lunch: couscousallad m. stekta grönsaker & kikärter
pastasallad m. feta och kron.hjärtan
klassisk tonfisksallad (majonäsig)
bröd
Ja, så ser det ut. Är rätt nöjd med menyn själv, tror det kommer bli kanon. Gillar verkligen att göra stora jobb - sliter ju häcken av mig, men det är en stor kick att se folk uppskatta maten. är det ju alltid men speciellt när de är så många. sen att hon som beställer själv är i restaurangbrancen gör det ju ännu mer utmanande!