mona83 skrev 2009-11-28 22:35:14 följande:
Jag fick antibiotika dropp vid förlossningen och kvarhållen i 3 dagar. varje dag frågade jag, får jag åka hem nu. varje dag samma svar nej det får du inte.... Trodde jag skulle börja tjuta varje gång . Jo jag vet att det är så, men eftersom inte
Bm förklarade saker och ting utan att jag fick läsa saker och ting själv. Hon bara sa hela tiden att det var ofarligt. Då vart man ju ändå orolig, sen när man hade annat oxå som blödningar... Nu gick det ju bra, men jag kände inte att jag kunde njuta en dag av Leahs grav. Leahs hinnor tog dom hål på, hände inte ett skit under öppningskedet. Började runt 14 dagen innan, vid 13 dagen efter var jag öppen typ 5 cm och hade sån jäkla grym ryggvärk.
Bm tyckte att värkarna tog för lite. Så hon frågade om jag ville att det skulle fortsätta i samma takt eller om dom skulle ta hål. var inget svårt val . Doktorn vet jag inte vart dom hittat nånstanns, fumlig som tusan. Kändes bara som dom tröck tillbaka Leah upp i livmodern...Men sen så tog det fart, 14.25 är hon född. När jag började krysta så tog det bara tre värkar. två av dem då var inte
bm där för jag fick egentligen krysta så jag väntade tills hon gick ut . så när huvudet var ute då kunde jag ringa på kl. hade nättrosor och den där mega bindan kvar på mig.
Både jag och min bror har kommit ut via kejsarsnitt, jag hade navelsträngen runt magen och sen blev fostervattnet grönt. Min bror minns jag inte varför dem var tvungen att göra kejsarsnitt på..