• Brooke

All we want for Christmas is Michael

BooBoo skrev 2009-11-24 20:30:06 följande:
    Det behöööööver inte stämma För jag blev med 2005.. Och jag har laddat upp bilder längre bak -05 efter att första bilden kom
    hum då måste jag ha varit medlem längre för jag är säker på att jag har tagit bilder 2006-2007 eller nått sånt :S men jag hittade inget där man kan titta när man blev medlem, det är riktigt konstigt och dumt..
  • Brooke
    mona83 skrev 2009-11-24 20:51:51 följande:
    Grejen är ju att det inte går allför snabbt med en 4a åring
    nää men när jag är själv alltså..
    mona83 skrev 2009-11-24 20:54:38 följande:
    Nja det vet jag inte om vi är . Förmiddagsveckorna var så härliga för att man hade ju hela dagen på sig att fixa saker efter jobbet.Har även jobbat skit tider på Schenker, körde mkt 10.30-19.30. Man fick inget gjort då heller. Att fixa nått på stan innan jobbet ja det var ju ingen ide. Allt sköt man på till helgen :-/. Mina favoarbetstider är 7-16
    jo men jag håller med, det är sååå skönt.. Men oftast så va man så trött att man låg och sov en timma eller två
  • Brooke
    mona83 skrev 2009-11-24 21:03:06 följande:
    Mamma sa idag att det såg ut som Leah håller på att få svinkoppor . Hon är jätte torr runt munnen, har smörjt och smörjt... Hade fått bort den första omgången precis i början av hösten. Men så klart vart det väderomslag och det torra runt munnen kom tillbaka lika fort. Sen dess har jag inte fått bort det.Vissa dagar är hon helt knallröd runt munnen och vissa bara lite torr. Jag hoppas inte att hon håller på att få det iaf . Fick med mig cortisonsalva hem. Mamma sa det att är det bara exsem liknande så går det bort på ett par dagar annars är det svinkoppor hon har . Kliar gör det iaf, för har sett att hon sitter och klöser på det mellan varven. Jag tror snart att saab anställda här kommer vara arbetslösa hela bunten . Konenigsegg drog sig ur affären idag. Nyköping är ju värsta saabstaden där säkert ett par 1000 jobbar i saab lager. Jag har både kört saab delar och jobbat inne på centrallagret. Det känns sorgligt. Saab har ju alltid funnits här, första bilen bygdes här osv.... En epok går snart ur tiden som man brukar säga
    hmm det låter som att det är, jag minns när jag fick mitt bältros i byxlinningen, uSCH säger jag bara. Det gjorde ont, det kliade jag var tvungen och låna mammas tröjor och använda mina stora t-shirtar som jag sover i för att jag inte kunde ha något som satt emot på bältrosen för att det gjorde så jävla ont.. BLä..

Har någon av er haft bältros? Jag fick mitt förra året runt januari/februari..
  • Brooke
    mona83 skrev 2009-11-24 21:33:33 följande:
    Det trodde jag att man fick. Man får ju inte bältros om man inte har haft vattkoppor tex. Vattkoppor kan man bara få en ggr, om man inte bara får enska vattkoppor. Då kan man få det igen. Skulle man få vattkopsliknade sen så är det bältros. iaf så mamma förklarat det. Min ena kusin har haft bältros vet jag....
    Eftersom jag har haft vattkoppor när jag var mindre så kunde jag få bältros, bältros och vattkoppor är samma virus, det är bara så att viruset ligger och "soveR" och väntar på att vakna igen..
    Den som inte har haft vattkoppor som liten kan få vattkoppor om den personen har mött en person som har har vattkoppor eller den som har bältros..

Men det ligger en liten myt i allt, folk har sagt att bältros inte kan smitta från bältros till bältros men det kan det eftersom min mormor hade bältros och hon smittade mig och jag fick bältros.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael