• Emmylou

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Hej på er!

Jag hade Trombyl, men det var för att jag har haft en blodpropp tidigare. Vet att det används rutinmässigt på vissa kliniker, men har ingen koll på forskningen. Hoppas det ordnar sig med recept ändå!

I dag har Adam börjat äta lunch Det gick jättebra.

Pratade med Kristina på KS i dag ang vårt frysta lilla embryo. Mensen ska ha kommit tillbaka, ingen kötid iaf- det är ju skönt. Kostar 8500. Vi gör FET så snart vi kan, kanske til sommaren. Beror ju helt på hur snabbt det går för A att sluta amma & mensen att komma tillbaka. Tänker inte på något sätt forsera det hela, får ta den tid det tar (inom vissa ramar förstås- har sett en 4-åring leka i ett väntrum & dragit upp mammans tröja för att ta sig en slurk, så långt är inte jag beredd att gå....). När det tagit 7 år för att få det första barnet vill man ha en plan framåt. Om det inte funkar med FET funderar vi på AVA i Åbo.

Bette- hur ordnade det sig för dig med UL & svenska recept när du gjorde beh i Riga? Hade du en gyn här hemma som ställde upp?

Kram allihop, hoppas ni mår bra!

• Emmylou

Halloj allihop!

Miranda01- välkommen & Lycka till! Hoppas det går snabbt att få en donator.

Pricken- Försöker minnas vad de kollade på 2 mån-besöket.. Att pungkulorna är nere i pungen, men det är ju inte aktuellt för Olivia Dr kollade ryggraden minns jag också. Det var en kollega till mig från husläkarmott. där jag jobbar så vi snicksnackade mest.. Ja, det känns superlyxigt att vi har ett embryo i frysen! Jag började planera syskon i huvudet nästan med en gång efter att A föddes.. Knas, men jag vill så gärna att han ska få ett syskon & när vi fick planera A i 7 år så vill jag inte låta tiden gå. Ingen stress än, skulle inte vilja ha 1 till nu direkt..

Bette- min kompis jobbar på avd. på KS Solna. Vid frys nedregleras man, precis samma beh som vid färskförsök. Kostar 8500 & så får man hoppas att embryot
    klarar upptiningen...

Var utanför BVC i dag, de har inte gjort något åt dörren/ dörröppnare..  Pratade med chefs-ssk mån förra veckan, det var mkt oj & så hemskt & det här är prio 1 på vårt arbetsplatsmöte i morgon. Jag mailade henne i dag. Jag förstår att det inte kommer en dörröppnare så snabbt, men en lapp där det står att de som vill ha hjälp kan ringa på dörrklockan tex... Kontaktat patientnämnden, om jag inte hört något från chefs-ssk denna vecka ska jag skicka ett brev till pat.nämnden.

Nu vaknar A. Kram Kram!

• Emmylou
    Bette skrev 2010-01-20 18:42:13 följande:
    Jobbar din kompis på hud/infektionsavd på KS Solna.Bette
    Hon jobbar på hudavd. med barn & ungdomar.
  • Emmylou

Hej allihop!

Vi ska till BVC på tisdag nästa vecka för 6 mån kontroll. Där ligger era småbebbar i lä

Pricken- härligt att O kan sova själv nu!

Jag sover fortfarande inte bra på natten med A bredvid mig i sängen.. I natt tog jag upp honom när han var ledsen, men gav inte bröstet då han ganska nyligen ätit & jag tänkte att jag provar att bara lägga honom bredvid mig så kanske han somnar om. & det gjorde han. Så han fick ligga där i 2 h tills det var dags att amma. Jag fick väl en liten blund här & där, men inte sov jag djupt... När makens klocka ringde i morse skakade jag om A som jag brukar göra med maken för att påskynda hans uppvaknande.. Men A vaknade inte som tur var. Hade varit ett hemskt abrupt uppvaknanade...

Bette- vilken exemparisk bebis du har som sover så bra!

Nu ska jag gå & lägga mig. Zzzzzzzz. God Natt!

• Emmylou

Hej alla!

Pratade med chefs-sköterskan på BVC mån förra veckan då hon läst mitt brev ang Adams fall. Hon sa att det var högprioriterat & att de skulle sätta upp lapp. En permanent lösning kan dröja förstås. Var där utanför i tisdags & inget nytt under solen.. Skickade mail till henne & fick svar i går att de hade satt upp en lapp att föräldrar får ringa på om de behöver hjälp med att öppna dörren, men att någon måste ha rivit ner den (yeah right). Men, nu skulle hon sätta upp en ny lapp. Hoppas det så jag slipper ta det här vidare. Jag är tiger-mamma! Grrrr. Så fel om inte BVC tar en sådan sak på allvar!

Svärmor kommer hit i em. Jag slängde ihop en sockerkaka i all hast i fm, som man inte kan misslyckas med - om man inte har i 1 dl för lite mjöl vill säga.. Sista gången jag bakar ensam med en smått missnöjd bebis!. Vi har frysta köpebullar hemma, men trist när man tagit sig tiden. kunde jag spenderat med A istället. Men, skorpan ovanpå är god iaf..

Ha det gott & trevlig helg alla! Kram Kram

• Emmylou

Hej på er!

Bette- kan man ju förstå att C ville att Mamma skulle vara med.

Ser fram emot att sova lite mer om nätterna, får en glansig, längtande blick när det pratas om sömn.. A vaknar minst 2 ggr/natt, ibland 3. Man går runt & är som lite smådrogad hela tiden (fick Stesolid vid IVF & blev lite småseg).

Hoppas ni har en bra lördag & att söndagen blir strålande Kram

• Emmylou

Hej alla!

Pricken: ja, allt är värt det! En jobbig dag när A är krävande & trött & natten har varit blä så räcker det med ett leende från honom så smälter jag Aldrig har kärlek känts så självklar!

villsågärna: Åh, det hade jag velat se på TV! Vi har inget att spela in på. Trist.

Vi ska till Sollentuna i dag & hälsa på A:s Mormor & Morfar. Min Mamma är ledig i dag. Det blir att ta med matstol, mat & hela konkarongen. Sen kommer min storebror + maken dit efter jobbet i kväll, så blir det middag tillsammans. Mysmåndag!

Kramiiis: Lycka till på samtalet i morgon!

Ha en bra dag allihop! Snart kommer morfar & hämtar oss.

• Emmylou

Hej på er!

Det blev en mysig dag hos mormor med långpromenad & god middag. Intensivt blir det alltid då mormor fullkomligt Älskar att umgås med sitt barnbarn & suger ut så mycket det bara går av all vaken tid. Pust! Men, det är av kärlek.

Nu sover mitt lilla hjärta & jag ska göra honom sällskap. I morgon blir det 6 månaders- kontroll på BVC. Sov Gott! Kram 

• Emmylou

Åh, Estra- jag vet precis hur det känns att inte kunna njuta av graviditeten. Jag hoppas allt går bra i em, ska tänka på dig! Massa kramar!

• Emmylou

kramiiis: Grattis till det avklarade kuratorsamtalet! Ett steg närmare

Estra- Grattis till lilla krabaten där inne! Det kommer att gå jättebra. Vet att det är jättesvårt, men försök att njuta.

Var på väg till BVC i em då jag kom på att det var fel dag, i morgon ska vi vara där. Men väl på väg gick vi dit så A fick sin första svininfluensa-vaccination. F¨r se om vi ens kommer dit i morgon, SMHI har ju utfärdat klass 1 varning sa de på radion. Måste kolla deras hemsida. Det ska komma upp till 3 dm snö.. Inte direkt läge för promenad till BVC då, svårt att ta sig med vagnen fram till brevlådan i så fall...

Ha en mysig kväll allihop! Kram

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6