villsågärna38 skrev 2010-02-08 13:49:44 följande:
EmmyLou: Vet att jag inte måste, men just nu så hjälper det mig att skingra tankarna lite tills maken kommer hem från jobbet. Sen får vi väl se framöver, kanske tar jag en FL paus på ett tag om jag inte orkar vara inne här. Men idag så känner jag att jag behöver "prata" med er, det känns skönt och som ett stort stöd. Det är ju sådana som du som ger mig hopp och som gör att vi orkar kämpa vidare. Kramar
Vilka härliga föräldrar du har!
Jag är glad att jag kan ge dig hopp. När jag längtade som mest sa min vän till mig att se framför mig det jag längtar efter, att skapa en målbild. Hon är medial av sig & menar att det man mest önskar sig kommer till en lättare om man tror på det så mycket att man kan få fram den verkligheten tydligt. Jag blundade när jag gick på promenad & satte handerna framför mig körandes en barnvagn som bara fanns i min fantasi. Ingen som såg förstås.. Det låter säkert superflummigt, men det kändes bra på något vis. Bilden fastnade, gick med den där låtsasbarnvagnen i flera år (inte jämt, men då & då när jag längtade som mest) & kände till slut att jag skulle gå på samma vägar med en riktig barnvagn en gång. Min målbild inför förlossningen (vi gick en profylax-kurs) var sedan förstås att vi gick på promenad med vår son i vagnen. Sen är jag en riktig promenad-människa också.. Om du inte redan skriver någon dagbok så kanske du vill prova det. För mig har det varit en skön ventil att skriva av sig. Satt härom dagen & läste i min "skaffabarnkampsbok" & mindes tillbaka. Ibland när man mår dåligt kan det kännas jobbigt att få kloka råd av andra, men ta till dig det du vill & släng iväg resten, det gäller allt du får höra från andra om hur du ska klara dig i er barnkamp.
Men, framför allt så ska du bara ta hand om dig & du & din käre ta hand om varandra.
Finns här så mycket jag kan.
Stor Kram!