• Emmylou

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

villsågärna: Jag är så ledsen för din skull Fy vad tungt att gå igenom hormonbehandlingen utan att få embryo tillbaka. Förstår dina känslor utan att ha varit precis där du är, men längtan som tär i själen känner jag till mer än väl.. En dag har ni erat barn hos er & då försvinner allt jobbigt & det där svarta hålet sugs ihop & blir en liten prick som minne. Tänker så på dig vännen!

Massor av kramar till dig!

• Emmylou
    villsågärna38 skrev 2010-02-08 13:35:53 följande:
    Bette och Estra: Tack för era ord! De värmer!. Jag kommer säkert att komma igen om ett tag men just nu känns det oerhört tungt. Det hade väl varit ok om det här hade varit vårt första försök men vi har ju gjort sex ivf:er tidigare med hormonbehandlingar och misslyckanden - har varit hormonpåverkad 50% av tiden de senaste 2 åren (vi började med vår första ivf mars 2008) och det tar på krafterna, både psykiskt och fysiskt. När man har så många misslyckanden bakom sig så väcks allt till liv igen när man får ett sådant här negativt besked. Just nu känns det bara mörkt men förhoppningsvis kommer vi tillbaka om ett tag och av erfarenhet vet jag ju iaf att jag mår mycket bättre när hormonerna går ur kroppen igen så det kanske känns lättare om ett par veckor. Kram
    Vill börja med att känna att du inte alls behöver kika in & tacka för våra ord. Med det menar jag bara att ingen här skulle tycka mindre om dig för att du inte tackar eller kommer in & läser & svarar. Bara så du vet det. Du behöver all tid i världen nu för återhämtning, vad som än må ingå i det. Att ni gjort så många misslyckade IVF under kort tid är jättejobbigt! Vi gjorde 7 återföringar med egna ägg, varav 1 FET, innan vår lyckade ÄD. Det tär otroligt på krafterna. Det enda som fick mig att inte falla alltför djupt ner var tanken på att vi ska få vårt efterlängtade barn en gång på ett eller annat sätt. Vi var även inställda på adoption, vet inte om ni har det som alternativ. Ta hand om dig nu & tillåt dig att vara ledsen så du orkar ta nya tag sen & blicka framåt mot ert önskebarn. Massa kramar! 
  • Emmylou
    villsågärna38 skrev 2010-02-08 13:49:44 följande:
    EmmyLou: Vet att jag inte måste, men just nu så hjälper det mig att skingra tankarna lite tills maken kommer hem från jobbet. Sen får vi väl se framöver, kanske tar jag en FL paus på ett tag om jag inte orkar vara inne här. Men idag så känner jag att jag behöver "prata" med er, det känns skönt och som ett stort stöd. Det är ju sådana som du som ger mig hopp och som gör att vi orkar kämpa vidare. Kramar
    Vilka härliga föräldrar du har!

Jag är glad att jag kan ge dig hopp. När jag längtade som mest sa min vän till mig att se framför mig det jag längtar efter, att skapa en målbild. Hon är medial av sig & menar att det man mest önskar sig kommer till en lättare om man tror på det så mycket att man kan få fram den verkligheten tydligt. Jag blundade när jag gick på promenad & satte handerna framför mig körandes en barnvagn som bara fanns i min fantasi. Ingen som såg förstås.. Det låter säkert superflummigt, men det kändes bra på något vis. Bilden fastnade, gick med den där låtsasbarnvagnen i flera år (inte jämt, men då & då när jag längtade som mest) & kände till slut att jag skulle gå på samma vägar med en riktig barnvagn en gång. Min målbild inför förlossningen (vi gick en profylax-kurs) var sedan förstås att vi gick på promenad med vår son i vagnen. Sen är jag en riktig promenad-människa också.. Om du inte redan skriver någon dagbok så kanske du vill prova det. För mig har det varit en skön ventil att skriva av sig. Satt härom dagen & läste i min "skaffabarnkampsbok" & mindes tillbaka. Ibland när man mår dåligt kan det kännas jobbigt att få kloka råd av andra, men ta till dig det du vill & släng iväg resten, det gäller allt du får höra från andra om hur du ska klara dig i er barnkamp.

Men, framför allt så ska du bara ta hand om dig & du & din käre ta hand om varandra.

Finns här så mycket jag kan.

Stor Kram!
  • Emmylou

Hej på er!

Här är det mer än segt efter helgens magsjukebravader... Adam sov så dåligt i natt & med redan sinad energi är den nu nere på reservens reserv. Men, det ska gå. Maken är på jobbet i dag. A mår bra iaf, det är det som är viktigast.

Villsågärna- tänker på dig & hoppas dom snart hör av sig då ni blir mottagarpar 1!

Kram på er alla & hoppas ni får en bra dag!

• Emmylou
    villsågärna38 skrev 2010-02-09 16:46:21 följande:
    Hej kära vänner!Blev inte mycket sömn i natt, kunde inte sluta gråta men mår iaf lite bättre idag. Ibland funkar det att bryta ihop och komma igen som man brukar säga. Sakta men säkert får vi ta oss igenom detta helt enkelt för att gå vidare igen. Vi vet att vi kommer att vara mottagarpar ett nästa gång så det är ingen fara med det. Det vi inte vet är om det blir med "vår" donator eller någon annan. Vi fick ju kontakt med en tjej här på FL i höstas och hon lämnar sina andra infektionsprover i mitten på mars och sedan handlar det om att synka henne eller någon annan mot mig med start på min mens i slutet på mars då jag ska börja med p-piller. (Tjejen på FL är anonym för oss så vi skulle gärna ha henne som direktdonator men vet inte om HS godkänner). Prel startar vi någon gång i april enligt samtal igår med Kristina/ssk på Huddinge. Vi får se vad de kommer fram till bara, vem det blir, men det skulle vi få veta inom kort. Kramar
    Hej vännen! Ja, det ligger mycket i det där att man ska låta sig bryta ihop. Skönt att du mår lite bättre idag. April är ju alldeles runt hörnet  redan februari! Många kramar & sköt om dig.
  • Emmylou
    villsågärna38 skrev 2010-02-09 18:53:46 följande:
    Ja, det funkar faktiskt att gråta och tillåta sig vara riktigt ledsen. Tror inte att jag skulle må ok idag om jag hade hållit det inom mig, tur att jag kunde åka hem från jobbet och bara bryta ihop. Och sen ska det bli sååå skönt att slippa hormonerna snart. Bara 10 dagar med progesterontabletter och östrogen så är jag "normal" igen. Ja vi börjar nog se ljuset i tunneln tror jag. Sen åker vi bort på resort i mars en vecka och slappar jag och maken Lääängtar!!! Kollar på hotellet när jag vill trösta mig lite. www.ving.se/charteraccomodationinfo?ItemId=13... Kramar
    Åh vad underbart det såg ut!! Jag vill också följa med! Jag längtade redan massor efter våren, det accelererade rakt upp i himlen nu kan jag säga Ni har ju inte bara april & ÄD att se fram emot, vilken underbar ide´att åka iväg & bara ha det skönt. Det är ni värda! Kram
  • Emmylou
    villsågärna38 skrev 2010-02-09 19:12:17 följande:
    Har visualiserat en barnvagn idag också - tycker om dina idéer. Gillar boken The secret och den handlar mycket om det. Att se det framför sig. På nåt sätt ska det gå. Om det är via ÄD eller på sikt via adoption (vi står i kö sen ett år) får vi se men någon gång ska vi ha barn jag och min man Kramar
    Härligt! Där ska du gå med ert barn i en riktig barnvagn sen. Bra att ni har adoptionsplaner om det inte blir bio-barn. Det var den känslan, att på något sätt får vi vårt efterlängtade barn, som höll mig uppe genom alla år av misslyckade försök & längtan. Kram & hoppas du kan sova i natt Vännen!
  • Emmylou

Hej alla!

Brikken- välkommen hit! Verkligen underbart att du har så goa vänner som ställer upp att donera så er kötid blir kortare! Den enda som sagt att hon skulle vilja donera för vår räkning är min svägerska, men hon hade då precis blivit för gammal.

Kramiiis- oj vad spännade! Bara 10 veckor dit ju!

Kramiiis & villsågärna- Ni kanske får småttisar samtidigt, kanske samma donator- svindlande tanke

Nu v ill A sova. Kram kram

• Emmylou

Hej på er!

I dag ska vi till min Mamma i Sollentuna. A har sovit jätteknöligt. Tror det blev drygt 10 uppvaknanden i natt. Knöligt flera nätter senaste veckan, först blev han ju sjuk. Det händer så otroligt mkt i hans värld nu, tror han bearbetar allt i sömnen också. Första tanken i morse var- jag orkar inte åka dit i dag. Men, det är bara att ta sig i kragen & hoppas på att det blir en mysig dag. Snart kommer As Morfar & hämtar oss, transporten klagar jag inte på! Sen får vi skjuts hem med maken.

Bette- Hoppas ni får d bra i Kista!

Hoppas ni alla får en mysig dag, i morgon är det fredag igen

På måndag är ni ju alla välkomna hem till mig i Åkersberga kl 15, ingen som har missat det hoppas jag. Pricken har jag skickat meddelande till, hon har inte varit här inne på länge.

Bette & Kramiiis (som har sagt att ni vill komma på måndag): Jag inboxar er i morgon.

Kram

• Emmylou
    kramiiis skrev 2010-02-11 10:05:08 följande:
    emmy: jag är inte 100% säker på att jag kan komma på måndag (pga jobbet), även om jag vill Men jag vet nog mer imorgon tror jag.kram kram
    OK!

Annars blir det du & jag Bette. För min del kan vi ses ändå. Bara du inte är en yxmördare Kram
  • Emmylou
    Bette skrev 2010-02-11 10:58:56 följande:
    Jag lovar jag är ingen yxmördare.Bette
    Skönt att höra
    Coulis skrev 2010-02-11 20:23:23 följande:
    kramiiis, vad spännande att ni har fått ett datum. Hoppas att tiden går fort!Hej Brikken, vilka fantastiska vänner du har! Hoppas att det blir ett fett plus! Jag tjuvtestade också tre dagar i förväg och fick ett snabbt plus. Estra, läskigt med en sån rejäl vurpa, men om du har känt bebisen efter det så är det säkert helt okej. Han eller hon ligger bra där inne i en massa vatten som stötdämpar.Idag har min lillkille och jag varit ute på vår första promenad på egen hand, vilket underbart väder det var! Jag nojjade lite i dom branta nedförsbackarna att jag skulle halka och tappa barnvagnen men det gick bra. Ikväll glömde jag bort mig och åt en massa vitlöksbröd, det är ju så gott, hoppas bara inte lilleman får lida för det, han har varit lite gasig ibland senaste veckan.Underbart med helg imorgon, då ska jag få sovmorgon! Kramar från Coulis
    Mysigt med prommis på tu man hand Det är jobbigt när det är halt med liten i vagn. Längtar så efter barmark!
    Brikken skrev 2010-02-11 18:46:23 följande:
    Var ute och åt middag igår, inget smakade bra, fisken som var dyr och tjusig smakade havsbotten och chokladmoussen bara växte i munnen...men sambon åt glatt upp min också.. Nu är det andra gången som jag inte kan äta choklad och jag mår illa jag bara tänker på choklad!? Helt galet jag som verkligen brukar gilla det!!2 dygn kvar sen vet jag! Hoppas nu bara att jag inte är skengravid av hormonbehandling och önsketänkande :)
    Låter som mina tidiga grav.symtom. Jag älskar choklad, men kunde plätsligt inte med det alls. Hoppas!!!
  • Emmylou
    villsågärna38 skrev 2010-02-12 09:39:57 följande:
    Hej! Kikar in och säger hej till er. Tänker på er alla men orkar inte vara så mycket här inne just nu. Luften har liksom gått ur oss. Kommer säkert igen snart igen men behöver lite tid att återhämta mig. Kramar till er alla
    Hej vännen! Förstår att du inte orkar vara här så mkt nu. Tänker på dig. Massor av kramar!
  • Emmylou
    kramiiis skrev 2010-02-12 12:11:32 följande:
    emmy och bette: jag kan tyvärr inte komma på måndag kram på alla
    OK, då vet jag. Synd! Kram Kram
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6