ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Emmylou skrev 2010-02-04 10:16:47 följande:
God fm! Bette- du har det verkligen bra med nattsömnen, njut! Adam & jag har åkt på en förkylning. Förstås inte alls populärt att spraya näsan & suga ut snor. Stackars liten. Men, han har bara varit sjuk 1 gång förut, när han var 3 månader så det var väl dags.. På dr rekommendation ska vi prova med mjölkfri gröt om kvällarna, A har varit lite hård i magen & haft jättesvårt att tömma tarmen själv sedan han började äta vanlig mat. Tydligen jättevanligt. Jag har behövt tempa honom massor av gånger & hjälpa honom att bajsa. Läkaren sa att det var helt OK att tempa när man behöver, det var skönt att höra. Man vill ju inte förstöra någon naturlig process. Men, det är bara de senaste dagarna som han har tryckt på/krystat. Så han har inte vetat hur man gör helt enkelt. Får se om det hjälper med mjölkfria gröten. Annars kör vi med plommon- & päronpure så mycket det går in. Vi stannar gladeligen inne i värmen i dag & kurerar oss medans snön vräker ner där ute. Ha en bra dag allihop!Hur många amningsmål har du bytt ut? Jag tänkte börja med smakpotioner när C är 4 månader och så smått byta ut mål så man slutar amma vid 6 månader är tanken. Hur länge håller du på med en smakpotion innan du byter ut ett mål?
Jag ser till att mata C ordentligt under dagen, han får mat 6-7 gånger, han ammar på båda brösten.
Bette