• Bette

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

kramiiis skrev 2010-01-29 15:46:36 följande:
    hej hopp alla! vill önska er en trevlig helg! min har iaf börjat bra med ett brev från KS som säger att vi är godkända. så nu ska jag ringa nästa vecka och kolla läget tänkte jag Åhhh hoppas vi får komma igång snart kram på er
    Vad härligt att ni blev godkända, hur är det med sambon? Har han lugnat ned sig? Hoppas ni snart får göra nästa behandling.

Kram

Bette
  • Bette

Hej på er,

Lördagen har varit slapp och underbar med promenad med maken, bebben och vovven såklart i det fina vintervädret. Inatt sover maken inne hos C, likaså natten som var så det är toppen. C sover bättre och bättre på nätterna, vaknade lördag morgon kl 08:00 och sov från kl 23:00 ca så det är toppenbra.

Ha det superbra allihop och en härlig söndag

Kramar Bette

• Bette
    Coulis skrev 2010-01-31 20:38:33 följande:
    Hej! Förlåt att jag har varit dåligt på att uppdatera mig här! Jag har läst ibland och glatts åt födda barn och positiva köbesked men så har det varit så mycket jag velat kommentera så det har inte blivit av alls. Jag tänkte iallafall berätta att vår lilla ÄD-kille är här nu och jag kan inte tänka mig något sötare. Han föddes med planerat snitt för snart tre veckor sedan och allt gick bara bra. Dom första tio dagarna var han så trött att han inte fick i sig tillräckligt med mat och därför inte gick upp i vikt men nu har den lille tröttisen börjat äta ordentligt, så skönt! Imorgon börjar maken att jobba igen så det är bäst att jag går och lägger mig nu för nu blir det inga mer delade nätter. Jag läser med avund om era små knoddar som sover nästan hela nätterna. Stor kram till alla och lycka till till er som fortfarande väntar på er tur!
    Stort grattis till lilla killen, hoppas innerligt att allt går bra hemma. Ett tips är babynest, de sover bra i de.

Bette
  • Bette

Hej på er,

Hoppas att allt är bra med alla. Idag skall jag och C gå på promenad/fika äta lunch med en kompis och hennes lilla kille, det blir trevligt. Det blir långpromenad idag, det blir superbra det. På torsdag skall vi på två månaders kontroll. Imorgon fyller maken år och då skall jag, maken och C iväg och äta myslunch och promenera och bara ha det allmänt trevligt.

Hur många gånger/dag ammar ni? Jag ammar 6 gånger/dag, det verkar bra.

De två morgnarna som maken matade lilla killen hade jag sprängfyllda bröst när jag vaknade kl 10:00, jag pumpade ut och sedan så matade jag C också så nu har maken ett mål som är infryst till nästa helg, en morgon på helgen har maken lovat att han skall mata C, helt underbart tycker jag.

Ha en superbra dag allihop

Bette

Min underbara son är två månader idag.
  • Bette
    Emmylou skrev 2010-02-01 14:41:36 följande:
    Coulis- STORT GRATTIS till lille sonen!! Åh, vad skönt att allt gått bra! Det koomer säkert gå bra nu nör maken börjar jobba, försök att inte ha så höga krav på dig själv så ordnar det sig. Sköt om er! Grattiskram Kramiiis: Klart du får en liten att ta hand om en vacker dag! Då tycker man att det var värt all väntan & längtan man känt, jag lovar!   Bette- Ammar oftast 7 gånger/dygn (ibland 6) nu när 1 mål är utbytt mot vanlig mat. De ska amma minst 6 gånger enl BVC.   Vad sägs om att komma hit & hälsa på en em vid 15-tiden? Kanske mån om 2 veckor 15/2? Någon som vill?   I dag har vi haft besök av en kompis med dotter. Adam var inte alls på humör,  flickan är 3 månader äldre än honom & älskar att peta andra barn i ögonen. Hon "tog" hans leksaker också. Det var inte populärt förstås. Nu sover han gott lilla gosingen.   Kram Kram
    Det går superbra för mig den 15 februari, låter supertrevligt. Vi får höras vidare om det.

Kram

Bette
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2010-02-01 15:28:14 följande:
    Hej hopp!!! Imorgon ska jag på vul och titta på slemhinnan. Hoppas att den vuxit som den ska. Vi har börjat nedräkningen nu eftersom det blir ET nästa vecka om äggen räcker till oss. Håll tummarna!!! Kram Coulis: Grattis!!! Kramiiis: Usch, låter inget vidare men säkert ingen fara. Kram Pricken, Bette, Estra, EmmyLou - stora kramar till er med!!!
    Hoppas innerligt att det blir ET för er nästa vecka, att äggen räcker till er.

Bette
  • Bette

Hej på er,

Idag fyller maken år så vi ska iväg och äta lunch hela familjen och bara mysa. C har just blivit bytt på och så har han fått sitt första morgonmål lilla gubsen. Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig dag{#lang_emotions_smile}.

På torsdag skall C och jag på två månaders kontroll, träffa doktorn och så där, det blir bra, mäta och väga. Ska bli kul och se hur mycket han väger och hur lång han är.

Bette

• Bette
    plupp06 skrev 2010-02-03 11:02:34 följande:
    Måste enligt min BM välja sjukus att föda på. BM mottagningen jag går på har garanterade platser på BB stockholm Danderyd men jag får tyvärr inte föda där pga att man måste ha en komplikationsfri graviditet. Så nu måste jag välja något annat ställe. Hur resonerade ni? Valde ni det som ligger närmast hemmet? Är det skillnad på sjukhusen? Känns konstigt att bolla desa frågor redan nu, har ju knappt accepterat att jag är gravid
    Danderyd är jättebra, vi födde där. Vi hade planerat kejsarsnitt, det var superbra tycker jag. Där finns det garanterad plats åt partnern efter förlossningen.

Kram

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2010-02-03 11:48:15 följande:
    Bette: menar du vanliga förlossningen på Dnaderyd eller BB stockholm där?
    Jag menar vanliga förlossningen. Vi hade planerat kejsarsnitt, superbra var det och personalen helt fantastisk.

Bette
  • Bette

Hej på er,

Idag är det tvåmånaders kontroll och sedan en fika med en kompis och hennes lilla i Kista. Hoppas att det är bra med alla, C har just vaknat och fått sitt morgonmål samt ny blöja såklart. Inatt har han sovit från 22:20-07:20 i ett sträck så det är toppen.

Ha en superbra dag

Bette

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6