• kramiiis

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

hejsan!

Jag står i kö för ÄD på huddinge och fick igår brev om att jag kommer kallas till nybesök inom 2 månader.

Jag undrar hur lång tid det tog för er innan ni fick börja behandling efter att ni varit där på nybesök?

Jag har gjort ÄD i finland så vet hur själva processen med nedreglering, ÄP, ET funkar.

Men när det gäller kurator och liknande vad ställer de för frågor egentligen? Träffar man kuratorn på nybesöket eller senare? Tar man nya prover och så?

Ja hur går det till på KS är väl min undran helt enkelt.

kram på er alla!

grattis till alla som fått bebis och grattis till ni som är gravida och lycka till om det finns kämpar här inne!

♥I know what I want and NOTHING is going to stop me now!♥
  • kramiiis

emmylou: tack söta

Då kanske man om man har tur kan få göra behandling innan sommaren låter hoppfullt! Annars har vi eskimåer borta i finland och kan göra FET ifall det drar ut på tiden här hemma. Men eknomiskt sett är det ju smartare att vänta.

Kuratorbesöket var inte så allvarligt då antar jag? skönt.

härligt med en liten 5-månaders! grattis!

lyckades ni på första försöket?

kanske hänger lite här hos er om det är ok?

kram kram

• kramiiis

villsågärna: har oxå gjort IVF där och pratat lite om ÄD på återbesöket som vi hade i juni. Har träffat 3 olika läkare på KS. Vet vilken jag hoppas på att få träffa igen.

ja 2010 smäller det för oss!

pricken: tack låter härligt med en pustråd hihi

kram på er

• kramiiis

emmylou: tack, låter som en tuff resa! härligt att ni har er lille Adam
    vi har nu gjort 5 ivf (3 med ET), 1 färsk-ÄD och ett FET-ÄD, inga plus än...
    Men med denna lyckotråd kanske det går vägen{#lang_emotions_laughing}

villsågärna: hade en härlig kvinnlig läkare när vi gjorde IVFen, överläkaren tyckte jag inte om då, han gjorde mig väldigt ledsen de tre gånger jag träffade honom, grät när jag gick därifrån.... men han kanske är bättre nu.
    härligt att ni tyckte han var bra iaf!

får man tre försök även om man inte har egen donator?
    vi har stått i kö sen mars (fast sattes först upp i juni på vårt återbesök men fick några månader till godo). Så för mig känns det som om det gått väldigt fort! För jag räknar från juni, känns bättre så

• kramiiis

villsågärna: det räknas väl bort 1 försök om man fått en IVF finasierad? tror jag iaf.
    Ja då var det kanske sektionschefen vi träffade.
    Den kvinliiga läkaren vi hade hade ett konstigt efternamn kommer jag ihåg iaf väldig trevlig.
    nu vill jag ju få en tid direkt så jag vet när vi får komma dit jag och tålamod finns inte

ja alltså jag har komimt fram fortarare i ÄD kön än vad jag gjorde när jag stod i IVF kön knäppt. Men skönt just nu

kram på dig!

• kramiiis

klart det är vår tut nu, verkar ju som att man plussar i denna tråden oxå

aha, ja vi kom ju till ET... men 2 försök är oxå bra

• kramiiis

grattis ankie till tösen {#lang_emotions_baby}

• kramiiis

tror att man måste vara plusmedlem för att kuinna göra specialsmileysarna. Däermot efter nyår kommer alla åt dem. Ligger precis över textrutan man skriver i.

• kramiiis

missmaple: låter mycket lovande det här

kram på dig!

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6