• bumbi 84

Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd

tusse74 skrev 2009-12-08 15:31:25 följande:
    Får man göra sällskap i tråden? Jag är inne på andra graviditeten. Första graviditeten var det endast sista veckan som jag inte kräktes. Efter v.25 mådde jag bättre, även om kräkandet fortsatte.Nu är jag inne på andra graviditeten och v.28. Illamåendet är mycket värre denna gång. Jag har varit inlagd en vecka ( i v.20-21).Nu har jag börjat att gå ner i vikt igen och kräkas igen, trots medicinerna (primperan och ondansetron). Idag fick jag lämna en massa blod hos bm, för provtagning. Läkaren har nu sjukskrivit mig helt igen till mitten av jan.Idag är en tung dag och det är så svårt att glädjas åt denna graviditet. Jag har många gånger haft tankar om abort, men nu vet jag att vi är så långt gången att det bara är att kämpa på och längta till målsnöret.Önskar er alla en underbar dag!
    välkommen
  • bumbi 84
    tjötas skrev 2009-12-09 08:45:25 följande:
    Ingen bebis i magen för min den här månaden... Är rätt ledsen, det är så oerhört tråkigt att vänta!Vi började försöka i maj och jag har ju varit gravid två gånger (missfall alltså) och sen självmant haft ett uppehåll på ett par månader för att låta kroppen återhämta sig. Så vi har egentligen "bara" försökt på riktigt 4 gånger (och två gånger har jag alltså blivit gravid men fått missfall). Det spelar ingen roll, det känns som att vi försökt i evigheter och att jag aldrig får bli gravid "på riktigt". Jag vill ha min februari-bebis... Eller min maj-bebis... Inte sitta här med tom mage och vänta en månad till, och kanske en till och en till.Om jag bara får bli gravid så lovar jag att aldrig klaga en endaste gång över kräkfester och konstant illamående, dropp på sjukhuset och zombie-mediciner!!(ett löfte jag förmodligen inte kommer kunna hålla men säg det inte till någon )
    lovar att inget säga
  • bumbi 84
    ollileah skrev 2009-12-14 12:59:27 följande:
    Hade glömt hur smaken av uppkräkt galla smakade, nu vet jag... fy f*n (ursäkta detaljerna)
    det hade jag med men kännt det dagligen i ett antal veckor nu BLLÄÄÄÄÄ!!!!!!
  • bumbi 84

With a devilish smile skrev 2009-12-15 18:17:00 följande:

Ooh, helt överlycklig nu :)
    Gick super hos läkaren, fick primperan & någon magkatarrs medicin så ska jag fortsätta med lergigan comp också . Så jag har en liten pillercoktail att hiva i mig , sen blev jag sjukskriven året ut :)
    hoppas att dom hjälper för dig.
    och skönt du blev sjukskriven. är jag med.
  • bumbi 84
    Kamikazee skrev 2009-12-17 19:23:54 följande:
    men å andra sidan är det ju inte bra om du kollapsar på julafton...Är det nån annan som tycker att illamåendetabletterna smakar vanilj? Skitsmart att krydda med det - kommer aldrig att gilla vaniljsmak mer
    nej men hoppas stå ut till efter jul. blir det inte håll bart åker jag in iaf.

ja dom är smaksatta med vanilj.(lergiganen iaf)
  • bumbi 84
    Amazina skrev 2009-12-17 20:46:27 följande:
    Men du- åk in och få en eller två liter intravenöst var tredje dag eller något om du inte kan behålla födan. Det är lätt hänt att bli dehydrerad och då mår man ju ännu sämre. Jag är syrra och lärde upp min man under min förra graviditet. Han satte spikar i bjälken ovanför sängen och satte sedan nål på mig och kopplade dropp och grejade. Jag höll dock på att spy ihjäl mig trots dropp så jag blev inlagd under 6 veckor.
    sist fick jag inte åka hem på en vecka å vill inte ligga över jul. minstas första jul. vill bara inte missa. men går det inte så har man ju inget val. ja dropp hemma hade varit kanon bra.
  • bumbi 84
    Kamikazee skrev 2009-12-18 09:09:38 följande:
    Och ondansetronet också uppenbarligen. Är det meningen att man ska känna sig mindre illamående av det eller? Tycker bara att det ger en äcklig eftersmak..
    vet inte varför. tycker det är en dålig ide. å kräkset smakar ännu värre när man ätit tabletter.
  • bumbi 84
    ollileah skrev 2009-12-18 12:39:16 följande:
    jag känner verkligen ingen smak av tabletterna. Men jag går omkring med en konstant konstigt äcklig smak i munnen och det enda som funkar mot den är mint och lussebullar -jättenyttigt, jag vet Allt annat smakar skit.
    bättre än inget
  • bumbi 84
    tusse74 skrev 2010-01-09 10:05:16 följande:
    God fortsättning på det nya året! Hoppas att ni får må bättre.Imorgon går vi in i v.33 och jag ser äntligen ett slut på detta. Det har varit riktigt jobbigt mellan jul och nyår och det var flera dagar då jag bara låg på soffan och mådde illa och till slut kräktes. Snaaaaaart, snart är det över och då får vi njuta av en liten varelse. Längtar!
    vad skönt att se en ände på elendet
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100713♥
Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd