RiNan skrev 2009-11-30 21:23:28 följande:
Hur gjorde du då?Jag har börjat tycka att det är krångligt att göra med bikarbonat och äcv. Tar liksom så långt tid att tvätta håret.
Mitt hår blev förresten väldigt väldigt statiskt av svinborsten. Why? Jag fixar inte att använda den för jag hade problem med statiskt hår redan innan och nu behöver jag bara dra en gång och tjong så står håret åt sidan.
Förut gjorde ja en smetig massa av bikarbonat och vatten, men nu spädde ja med mer vatten och tömde, så de fick rinna över hårbotten.. (Förut tog ja dessutom ljummet vatten, men nu så varmt ja kunde..) Sen masserade ja 2-3 minuter så fort ja bara orkade, tills de hättade i hårbotten och då spolade ja me så hett vatten ja pallade me i ett tar sekunder och började massera några sekunder igen och då lyckades ja få till ett lödder.. (Självallet va de juh inte lika löddrigt som man e van vid sen schampo)
Men tar de igentligen så lång tid att tvätta?? T.ex. ägg och balsam tar juh lika lång tid, plus att de ska sitta i och värka ett tag..
Mitt hår blev också statiskt av svinborsten, men min lösning va att följa håret på motsatt sida av borsten med handen under tiden ja borstade och sedan samla ihop allt hår (som när man ska sätta upp en snodd) och sedan dra de genom händerna.. Nytvättat kan ja behöva samla ihop ett par gånger innan de lägger sig..