Inlägg från: FrejaMariah |Visa alla inlägg
  • FrejaMariah

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Hypnotica skrev 2009-11-08 00:04:14 följande:
    Troligtvis mår ditt hår bättre nu och kräver inte samma långa uppsugning av balsam :)
    Åh, tack! De har ja inte tänkt på.. :)
  • FrejaMariah
    skypigveon skrev 2009-11-08 18:53:28 följande:
    jag blandar ut ÄCV med balsamet...enda vettiga sättet att få det att stanna kvar i håret så det kan göra verkan och inte bara rinna ut... ...gnuggar förståss noga i hårbotten...
    Tvätta med balsam som vanlig och när de e ursköljt, så avsluta me ÄCVvatten och torka håret.. Då stannar de kvar och gör verkan.. :)
  • FrejaMariah

Gjorde en inpackning me kokosmjölk idag.. Sitter nu me SMT för att få bort fettet efter mjölken.. Hoppas de fungerar.. :)

• FrejaMariah

Ja letar efter en vättig borste till min dotter på två år.. Svinborst tycker ja e lite för hårt för henne.. Något tips??

• FrejaMariah
    malush skrev 2009-11-10 10:06:49 följande:
    Tack! kan inte riktigt fatta det än, men det sjunker väl in
    Grattis! :D De brukar ta ett tag innan de sjunker in.. Va de tips till dig själv under graviditeten du frågade om eller bebisvård?? Ibland e ja lite korkad.. :P
  • FrejaMariah
    malush skrev 2009-11-10 14:57:26 följande:
    Tackar! Mjo, en hel del eteriska oljor ska väl undvikas (om vi pratar kroppen) men annars är det väl typ som vanligt. Men tips på oljor med mera vore ändå kul, behöver som sagt ny inspiration
    Jag köpte en bok på Indiska om eteriska oljor och ja har för mig att de stod vid varje olja om man skulle undvika den under graviditet.. Tyvärr har ja slarvat bort den, annars skulle ja ha kollat upp vilka oljor de va..
    Någon annan kanske har den?? En tunn, mjuk bok e de..
  • FrejaMariah
    Bellatrix skrev 2009-11-10 23:43:10 följande:
    Hittade också hit tillslut...Undrar hur ni gör praktiskt när ni färgar med henna? Brukar göra det på min 10-åriga dotter och det blir ett himla kladd överallt, speciellt som det ska sitta i länge. Vad kan man ha på håret som skydd under tiden?
    Badmössa kanske?? Har aldrig färgat me henna, men på den tiden ja färgade håret me de där snusket i hyllan på konsum, så satte ja över en..
  • FrejaMariah

Mamma Freja skrev 2009-11-11 00:16:50 följande:

Badmössa kanske?? Har aldrig färgat me henna, men på den tiden ja färgade håret me de där snusket i hyllan på konsum, så satte ja över en..
    Menar självklart duschmössa!!
  • FrejaMariah
    Blå Flygare skrev 2009-11-11 11:22:26 följande:
    Nu har jag testat honungstvätt och det var ju ingen höjdare. Svårt som attan att få ur, fick ta balsamtvätt efter. Man kanske skulle göra honungsvatten och tvätta med ist?
    Anväde du fast eller flytande honung?? Ja tycker de e busenkelt att få bort flytande honung..
  • FrejaMariah
    Blå Flygare skrev 2009-11-11 12:50:26 följande:
    Flytande blomsterhonung. Acacia är nog tunnare, kanske bättre? Tog blomster för den var inget god att ha i te.
    Ja har faktiskt bara tvättat me honung en gång när min bikarbonat va slut.. Ja kör på eldorados flytande honung.. Tryckte ut den mängd ja skulle ha och blande me ett par droppar vatten och sen kladdade in i håret.. Men späder man ut ytterligare och har i en gammal schampoflaska borde de juh bli lättare..
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo