Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Taggtroden skrev 2009-11-20 15:43:50 följande:
    Det är precis det receptet som jag har Vad jag vet så har det inte varit fler recept på Badsmoothies som cirkulerat i tråden... men jag kan ha missat! Men det verkar vara ett bra recept, luktar gott och känns bra! Ska testa den i morgon då jag ska duscha!
    Okej =)

Vad har du för recept på badbomber då? Bikarbonat som grund antar jag?
  • Denebola
    Taggtroden skrev 2009-11-20 15:49:18 följande:
    Åh, det är min syster som har det! Men jag ska kolla om hon vill dela med sig utav det! Jag har aldrig provat dem, men hon och vår mamma har och säger att de är jättebra :)
    Gör gärna det! Det skulle vara kul att testa att göra egna.

Sen skulle det vara kul att ha ett badkar också, jag får väl nöja mig med att min pojkvän har ett... Fast det är 130 mil bort :P
  • Denebola
    Taggtroden skrev 2009-11-20 19:01:49 följande:
    Syrrans badbomb - recept: 1 tsk olivolja 1 tsk vatten 2,25 dl bikarbonat 1,1 dl citronsyra Torkade rosenblad Parfym/eterisk olja Små muffinsformar Man blandar alla ingredienser, formar till bollar och lägger i muffinsformarna för att torka (kan ta ganska många dagar). Får man inte ihop massan så kan man testa med lite mer vatten, men det ska vara väldigt torrt!
    Tack!
    Taggtroden skrev 2009-11-20 16:20:50 följande:
    Ni får julmysa tillsammans då i hans badkar med badbomberna!
    Ja, det får nog bli så =)
  • Denebola
    polkagris skrev 2009-11-21 03:48:31 följande:
    Nu erkänner jag att jag inte läst igenom hela tråden här.... Men, ser att ni bratar om SMT. Vad innebär det? Är relativt ny inom no poo-grejen. Hållt på i kanske sju veckor nu.
    SMT är en superduperhårinpackning med balsam, honung och aloe vera, här är en länk med hela receptet www.longhaircommunity.com/forums/showthread.php
  • Denebola

Polkagris, du kan kika igenom de gamla TS'arna, där står mycket bra, det är ju ganska mycket att läsa trådarna...

• Denebola
    RedTopaz skrev 2009-11-21 13:16:42 följande:
    Destillerat vatten, är det kokat vatten??
    Nej, kokar man vatten blir det sterilt, men det innehåller fortfarande salter mm. Destillatet är ångan, som endast innehåller vattenmolekyler.

Men man kan köpa destillerat vatten på apoteket tror jag, och även på mackar (man använder destillerat vatten till bilbatterier).
  • Denebola
    RedTopaz skrev 2009-11-21 13:19:45 följande:
    Havretvätta!!! Jag kan inte leva utan havren!
    Inte jag heller!
  • Denebola

Jag kan meddela att jag har testat Anaiah's deo (anaiah.blogg.se/2009/march/gora-deo.html) med gott resultat. Till och med så gott att en långärmad klänning, som luktade svagt svagt av svett i armhålorna, efter ytterligare användning i samband med deon nu inte luktar svett alls :P

Deon tar inte bort fukt, men lukt.

• Denebola
    lillie skrev 2009-11-22 14:02:27 följande:
    Björnmossa skrev 2009-11-22 13:57:29 följande: Ja jag förstår. Tyvärr är volym det sista jag behöver. Annars låter det himla smidigt.
    Jag tycker inte att mitt hår får volym av svinborsten. Jo, om jag borstar med huvudet upp och ner, men sen ser det inte klokt ut när jag ställer mig upp igen ;)

Däremot kan det blir lite statiskt medan man borstar det, men det är bara att dra fingrarna igenom så löser det sig. Jag upplever dessutom att håret blir mindre statiskt sen jag slutat med schampo.
  • Denebola
    Björnmossa skrev 2009-11-22 15:27:17 följande:
    Inte av borsten men av havren.
    Aha =)

Jo, det blir lite mer volym efter havretvätt.
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo