Schnauser skrev 2009-11-19 02:58:29 följande:
Använde min stora bakbunke och doppade huvudet i. (Hade kanske ett par liter däri - hur mycket brukar ni andra ha?) Sköljde så gott det gick och hällde sedan ÄCV-vattnet över nacken och neråt för att få allt sköljt. Stod i duschen, böjd som en fällkniv och med den tunga bunken över huvudet. Kanske gjorde jag det svårt för mig själv. (Jag har inget badkar jag annars kunnat stå på knä vid) Lukten av äppelcidervinägerna gick bort som beskrivits och håret luktar fräscht, men inte som med schampoo förstås. Fick inte samma "rentkänsla" som med schampoo. Hårbotten och håret närmast hårbotten känns som om det finns fett kvar. ...men det ser inte fett ut.
Jag tycker att det låter som att du gör det krångligt
Själv gör jag såhär när jag tvättar håret, och tycker att det känns smidigt:
1. blandar ihop det jag ska tvätta med, oftast bikarbonat och vatten, alternativt med honung i, i en liten pet- flaska eller i underdelen av en redningsbägare (har dock köpt en ny behållare för detta nu
)
Samt blandar ca 0,5 dl ÄCV och 4,5 dl iskallt vatten i en liten pet - flaska.
2. häller blandningen över torrt hår när jag står böjd i duschen, masserar in det
3. sköljer ur efter ett tag
4. häller ÄCV- blandningen över håret när jag står böjd i duschen. Hjälper till med handen så att jag får in det överallt i hårbotten och så gott det går över hela håret.
Ja så gör jag! Kanske kan va tips som gör det lite lättare :)