Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Cybele skrev 2010-01-08 23:03:35 följande:
    Så med COtvätt skall man alltid ha i det i 30 minuter? Det är kanske därför det inte funkat på mig eftersom jag bara gnuggat i 2 minuter och sedan sköljt ur?    Men BS skall väl sköljas ur efter de 2 minuterna? /konfys
    Du kanske inte behöver låta det sitta i 30 minuter, men minst 10 tror jag behövs. Någon i tråden sköljer ur det direkt har jag för mig, men de flesta låter det sitta i och verka en stund. Balsam rengör långsammare än schampo, så därför måste man låta det sitta i.

BS är lite starkare som rengöringsmedel så det kan man skölja ut snabbare. Jag brukar dock låta BS sitta någon/några minuter ändå. Inte så länge som 10 minuter dock.
  • Denebola
    Höstmåne skrev 2010-01-08 23:14:24 följande:
    Hehe läste också att det skulle vara bikarbonat i den där "masken"! Testade iaf sen med bakpulver, och jodå en hel del av mina pormaskar försvann fick inte stora porer efteråt heller. Men det var lite obehagligt, nästan så att sved till i problem områdena, smetade ut lite utanför men där kändes det ingenting. Men jag blev inte vit mer än på nåt enstaka ställe, kanske hade lagt på för lite?
    Får ta och testa med bakpulver nästa gång då! =)
  • Denebola
    Mamma Freja skrev 2010-01-09 00:08:54 följande:
    Du har ättefint hår!! Trodde du hade längre hår :-P Typ till bh-banden..
    Tack! {#lang_emotions_kiss}

Jag hade ungefär så långt förut, men klippte av 25 cm i mars -09. Gick till käklinjen då ungefär.

Det var så himla slitet och även uttunnat i topparna från en gammal frisyr, så jag klippte av och började på ny kula =) Ville även passa på att se hur det var med kort hår Nu vill jag att det ska växa ut fort igen =)
  • Meddelande borttaget
  • Denebola
    Sagalin skrev 2010-01-09 08:55:33 följande:
    Vilka fina blanka hår ni har!
    Tack! Håret har blivit superglansigt sen jag började med no 'poo!
  • Denebola

Vad kul att den där masken verkar funka! Och att alla genast sprang och testade den när vi fick höra talas om den :P

• Denebola
    Mamma Freja skrev 2010-01-09 11:46:05 följande:
    >Ja trodde också att du hade rödare hår, men de på grund av profilbilden.. Tycker de ser dödare ut, men de kanske bara e ljuset?
    Jo, det är nog ljuset. Mitt hår kan se väldigt olika ut i olika ljus. Ibland mörkt och ibland nästan blont.

dödare haha :P Men den bilden är från innan jag började med no 'poo också :P
  • Denebola
    Mamma Freja skrev 2010-01-09 18:24:47 följande:
    Ja funderar också på att göra en sån ikväll.. :P Men ja vet inte om ja ska försöka vänta lite.. Skrubbade och OCMade juh igår..
    Jag känner samma sak... Vill testa den med bakpulver, men vill inte skrämma huden allt för mycket =)
  • Denebola
    Schnauser skrev 2010-01-09 21:13:32 följande:
    (OCM-blandning, bakpulver/lime, honung, A-creme) Ja, nu har jag också gjort citrusmasken med bakpulver. Hade ingen citron så det fick bli lime istället. De där "kinaskedarna" är bra att blanda i. Även att snabbt micra honungen i.  Känner mig otroligt ren, len och rosig. Porerna ser rena ut, men inte mycket mindre. Tror faktiskt att jag har mixtrat lite väl mycket med huden på sistone. Ska se hur det ser ut i morgon bitti.  Hur gjorde man den där kokosmjölkinpackningen till håret? 
    Blanda kokosmjölk med honung. Typ 3 delar kokosmjölj och 1 del honung. Låt sitta minst en timme. För att det inte ska bli så rinnigt kan du sätta i den i torrt hår, samt endast använda kokosgrädden (om mjölken har skiktat sig).
  • Denebola
    Mamma Freja skrev 2010-01-09 22:39:54 följande:
    Usch och fy!! De va nog de värsta ja varit me om!! :-O Ja kunde inte hålla mig borta från citron och bakpulvermasken.. Va de inte någon annan som tyckte de kändes som huden skulle frätas bort vid problemområdena?? Min högra näsvinge svider som attan, men lite mindre nu när ja har honungsmasken på.. Lustigt att det sved mer på problemområdena, än övriga ansiktet.. Men det blev en skaplig skillnad på min näsa iaf.. :-P Före hade ja fullt av svarta prickar på hela näsan, men nu finns inte en ända.. Ångrar att ja inte tog någon bild före..
    Oj, låter som att den tog ordentligt... Ja det är ju både syra och bas så det är ju frätande även om det är relativt milda grejer. För mig sved det visserligen lite, men det var inte så farligt.

Kul att det blev en förbättring =)
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo