Inlägg från: Taggtroden |Visa alla inlägg
  • Taggtroden

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Pyl skrev 2010-01-23 16:28:44 följande:
    Ok jag testar imorgon. Då ska jag mäta och ta ca 2 tsk, är väl lagom? har nästan axellångt hår, men väldigt tunt med fina hårstrån. Sen ska jag akta längderna och ta ÄCV vinäger efter + balsam i topparna.
    Ja ÄCV gör susen för hårbotten tycker jag!
    Me jag tycker också att håret blir lite frissigt om jag tar BS direkt i håret. Tycker det blir bättre att blanda ut det med vatten innan, men det handlar nog om tekink också skulle jag tro... ;)
  • Taggtroden

ÄCV är bland det bästa som finns!

Är verkligen superbra att ha som ansiktsvatten. Varje gång jag duschat eller tvättat ansiktet så sköljer jag i kallt vatten och sedan tar jag lite ÄCV- blandning som jag har färdigt i flaska vid handfatet och baddar på (direkt med händerna bara) och sedan låter jag det torka och smörjer in mig med någon olja. Sååå lent och det stänger porerna så att man känner sig fräsch längre. Jättebra för mig som har porer som tydligen inte kan rengöra sig själva!

(Kan dock tillägga att de första månaderna, ja första året tom så klarade inte min hud av ÄCV. Hade det bara i håret då. Nu är jag glad att det funkar! :))

• Taggtroden

Lägligt till diskussionen om ÄCV mot håravfall så kommer min man hemdragandes med något han fått tips av frisörn att köpa... men jag undrar vad det är för något?
    När jag söker på google kommer det bara upp att det är en medicin mot högt blodtryck men inget mer om vad själva substansen är...
    minoxidil heter den. Någon som har koll?

• Taggtroden
    Hypnotica skrev 2010-01-25 22:36:33 följande:
    Hur stört det än låter...det finns en underlivssvampkräm som man kan använda som ger bra hårväxtresultat för vissa. hairgrowth.5u.com/custom4.html
    Aha! Det ska jag ha i minnet och tipsa honom om att testa om ÄCV och rosmarinolja inte ger resultat! :)
  • Taggtroden

Maken har gett mig tillåtelse att expremientera med hans hår nu för att f bort mjäll och stimulera hårväxten... blir spännande! Igårkväll gnuggade jag in ÄCV i hårbotten och det fick sitta i medan han rakade sig och sedan sjöljde han ur det och kom stolt upp och berättade att han BARA tvättade ur med vatten

Ska testa att massera in rosmarinolja med lite jojoba, tack för tipset Hypnotica!

Coolt att ättika verkar funka att skölja med också!

• Taggtroden

Kajsa Anka - det blir ju skitsnyggt!

Angående kuren som funkar rätt okej på mina händer - jag smörjer in händerna i Klick glidmedel och sedan lite jojobaolja (oliv funkar också men tar längre tid att gå in i huden).

• Taggtroden

Någon som har tips på djuprengörande masker?

Har testat både OCM, citron/bakpulver- masken och aspirinmasken men alla de tre lämnar kvar pormaskar hos mig, även om man får slät och fin hy :)

• Taggtroden
    Sagalin skrev 2010-01-26 19:33:00 följande:
    Hur gör man asprinmasken? Jag har gjort citron/bakpulvermasken totalt tre gånger och sist så hade jag ganska mycket bakpulver och det blev som en vit mask som stelnade och då blev mina pormaskar mycket mindre, eller en del torkade ihop och blev dörför lättare att klämma ut.
    Man krossar ett antal aspirin- tabletter (jag brukar ta 4-5 st) tex i en mortel, och häller på liiiite vatten, rör om så det blir en massa och applicerar i ansiktet. Låt sitta tills det torkat och sköljer av med ljummet vatten! Den är jättebra, men inte tillräckligt stark tydligen för mig...
    Jag har problem med öppna porer som inte kan rengöra sig själv så det blir pormaskar fast att porerna är öppna liksom... och det är så många och små att det inte går att klämma ut dom :(
    Sagalin skrev 2010-01-26 19:39:46 följande:
    Jag köpte idag ett paket kokosfett (det silvriga) Kan man använda det till en hårinpackning?
    Jajjamän! Dock hade jag svårt att tvätta ur det men andra här inne hade inga problem med det alls :)
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo