Inlägg från: Taggtroden |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Taggtroden

Jag har en kategori i min blogg som heter "No poo tips och trix". Började med det då det var många läsare som var intresserade av att få tips! Jättekul!

taggtroden.blogg.se

• Taggtroden

Kan tillägga att det första inlägget i den kategorin handlar om själva grejen med No poo och hur man börjar osv. Inlägget därefter handlar om olika produkter man kan använda och sedan kommer tips och trix- inlägg.

• Taggtroden
    zazzza skrev 2009-12-20 15:42:38 följande:
    kan man ta kokosfett o massera in håre?
    Det är GRYMT svårt att få ut ur håret. Det gick 5 dagar innan jag fick ur det och under de dagarna tvättade jag med honung en gång, bikarbonat 1 gång och slutligen balsam. Och det vart ingen större skillnad efteråt heller...
  • Taggtroden

Jepp, för mig har det varit det. Som sagt fem dagar och tre tvättningar (+ en vattentvätt kom jag på i efterhand). Men det kan ju va olika för olika personer såklart! :)

• Taggtroden
    Miss T skrev 2009-12-20 19:38:58 följande:
    har du då kletat in hela håret med kokosfett?
    Njaa... alltså nån msk fördelat i håret.
  • Taggtroden
    zazzza skrev 2009-12-21 10:56:38 följande:
    när man smälter kokosfettet blir det ju som vatten. man kanske kan blanda det med honung? ev balsam oxå. som inpackning tänkte jag
    Det har jag gjort, och det var nästan lika svårt att få ur som rent kokosfett. Gör jag aldrig om!

Annars provade jag "torrschampo" med potatismjöl idag och är mycket nöjd med det! Fick aldrig till det med havregryn men det här var mycket lättare!
  • Taggtroden
    Titrania skrev 2009-12-21 16:14:06 följande:
    Yay! Jag har kunnat tipsa om nåt *sträcker stolt på sig*
    Det ska du va! Funkade skitbra, lite svårt att få ur allt fram i pannan, men med lite tålamod fixade svinborsten det!
  • Taggtroden
    Björnmossa skrev 2009-12-22 12:56:24 följande:
    Kallt vatten sluter fjällskiktet på stråna. Jag tyckte det var otäckt i början och ser noga till att bara få kallvatten på huvudet (inte ryggen, brr) men numera har jag vant mig och tycker nästan det känns ofräscht med varmvatten i håret efter duschen, konstigt det där =)
    Samma här! Känns mycket ofräscht och man känner sig inte klar i duschen om man inte avslutar med kallt vatten! Detsamma när jag tvättar ansiktet...
  • Taggtroden

Jag trivs också så himla bra i den här tråden! Alla är så snälla och fina och det är en aktiv tråd så de finns alltid något nytt att läsa och alltid någon som svarar snabbt om man frågar något!

Två grejer jag tänkte svara på också: jag har börjat tvätta med mig Badsmoothien som funnits på recept här. Och ibland olivtvål. Fötter och underliv tvättar jag med olivolja.
    Olivolja funkar skitbra på mig. Det är verkligen min räddare i nöden, både i ansikte, på händer och fötter där jag så kruttorr alltså. Så torr att jag spricker upp och blöder på bara några timmar efter att jag smörjt mig.

Men jag har också hört att mandelolja och kokosolja är bra om man är torr också. Alla funkar ju olika :)

Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo