• Cybele

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Jag tänkte testa bikarbonattvätt idag. Jag har kort tunn med tendens till torrt hår (men det känns inte som ett problem idag :)

Jag funderar på att blanda bikarbonat med honung. Jag undrar hur mycket honung jag skall ta till 2 tsk bikarbonat. Är det någon som vet?

• Cybele

Jag tänkte testa bikarbonattvätt idag. Jag har kort tunn med tendens till torrt hår (men det känns inte som ett problem idag :)

Jag funderar på att blanda bikarbonat med honung. Jag undrar hur mycket honung jag skall ta till 2 tsk bikarbonat. Är det någon som vet?

• Cybele

:) nja, jag tänkte att jag först ville ha proportionerna rätt för att sedan antagligen minska mer på mängden jag behöver göra ...

• Meddelande borttaget
  • Cybele

Nu har jag testat 1tsk bikarbonat, 1 msk honung och lite kokande vatten för att tvätta håret, avslutade med ÄCV - det känns jätteskönt! Var lite oroligt för att håret inte skulle kännas rent, men det gör det!

• Cybele

Förresten tack för tipsen, måste köpa oljor på nätet och det har jag inte hunnit med än.

Whintra - använder du även jojobaoljan till OCM?

• Cybele

Blue Topaz : då förstår jag, jag behöver båda! :)

Har torr och tunn hud men inte så mycket problem med finnar förutom på hakan och det är väl närmast dietrelaterat. Har iofs använt "bra" produkter, typ clinique och dermalogica, och det har fungerat jättebra för mig men blev lite dillusionerad när jag insåg att rengöringstvålen innehåller SLS. Hade tänkt använda slut det jag hade och var nog påväg att byta till Dr Hauschka men de luktar för starkt och jag tycker de är superdyra. Det skulle vara mycket bättre att hitta en naturlig sätt som fungerar.

• Cybele

Kommer ihåg hur mina hemmafärjningar kliar. Hur länge står du ut? :)

Vad är A-kräm? Har funderat ett tag men tänkt att jag kanske inte behöver veta. Har du också supertorr hur på benen? Det är mitt främsta hudproblem ....

• Cybele

En av mina kompisar använder naturliga ämnen för att färga sitt ljusa hår - har aldrig pratat med henne om vad hon använder, men ibland kan det vara väldigt orange men det verkar som det tvättas ur rätt fort.

• Cybele

Yoana - vet inte om du läser just nu, men jag kom ihåg att du berättade att du hade massa korta hårstrån som som sticker ut efter att du kört no 'poo i ett par veckor. Efter min BS (bikarbonat) tvätt igår upplever jag samma sak - men jag har problem med att jag tappar massa hår i perioder och vet att jag just nu har mycket hår på utväxt. Skillnaden för mig är att de uppträder lite mer bångstyrigt än vanligt. Det kan inte vara så att du vanligtvis inte ser det hår som är på utväxt?

Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo