NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
Ett av mina problem är att citronsyra är inte så enkelt att få tag på där jag bor.
Jag har lite frågor om ansiktsvård. I böjan när jag läste inlägg verkade det som de flesta bara körde OCM 1-2 gg per vecka, så jag har siktat på samma. Jag har inga speciella problem med min hud, tenderar att vara torr, men annars ok.
Men nu till frågorna:
behöver man skrubba mer ofta med OCM? Innan med specialprodukt från dermalogica gjorde jag det en gång i veckan, nu känns det som att jag bör göra det varannan dag.
Om man kan kombinera ricin+BS för skrubb, kan man kombinera det med sin rengöringsolja, OCM, och göra både och samtidigt, eller är det inte bra att ha BS så länge på huden?
En fråga om henna (+indigo) - vet någon om man skall undvika det om man är gravid? Hemskt sugen på att göra något med mitt hår som alltid blir så tråkigt vid den här tiden.
Har du någon koll på cassia? Hittade något på lockig.se, då de använt mest cassia och en tjugondel henna. Jag vill egentligen bara ha en liten toning, jag är rätt ljus och eftersom jag itne vill ha något drastiskt så begränsar det lekmöjligheterna!
Taggtroden: har du testat rhasoullera? Jag spanade inte lite och hittade följande sida där det står att den rengör på djupet. Dessutom verkar det som det är milt skrubbande, och det är kanske ett bättre/mildare alternativ till BS-skrubb.
www.rawgaia.com/organic-skin-care/face-packs/sun-dried-rhassoul-clay.asp
:) testade du inte länken tidigare?