• mejram

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Gamla trådar med mycket information i respektive TS:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129-1.html (aug 2007-okt 2007)

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26433668.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m32203185.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m34754409.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m37677491.html (okt 2008-dec 2008)

etc....

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m45890890-1.html (jul 2009-okt 2009)

• Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
  • Taggtroden

Tack för era svar!! Då ska jag köpa den och testa, finns på "mitt" Coop! :)

Mamma Freja: TACK för den länken! Som jag letat efter den!!!

• Whintra

Jag använde tistelolja till sockerskrubb tillsammans eterisk olja av rosmarin och citron . Funkade fint och luktade gott

Taggtroden skrev 2009-11-06 00:00:01 följande:
    Någon här som provat tistelolja eller vet något om den? Ska tydligen vara läkande och bra mot akne, men torr... kan man späda ut den med oliv eller jojobaolja?
  • FrejaMariah

E de någon som tycker håret blir fett snabbare än vanligt om SMTn får sitta i "för länge", alltså längre än ni brukar ha den i??
    Ja brukar gå me SMT i en halvtimme och de håller sig tvättdagen+3 dagar utsläppt.. Sist fick de sitta i en timme och ja kunde inte ha de utsläpt mer än tvättdagen och dagen efter).. :(

• RedTopaz
    Mamma Freja skrev 2009-11-06 18:59:07 följande:
    E de någon som tycker håret blir fett snabbare än vanligt om SMTn får sitta i "för länge", alltså längre än ni brukar ha den i?? Ja brukar gå me SMT i en halvtimme och de håller sig tvättdagen+3 dagar utsläppt.. Sist fick de sitta i en timme och ja kunde inte ha de utsläpt mer än tvättdagen och dagen efter).. :(
    Ja jag!
    Jag sov med den en gång och det blev hemskt! Glansigt men platt och snabbt fett.
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • mejram
    ToKar skrev 2009-11-05 19:09:17 följande:
    åh, då ska jag åka till rinkeby nästa vecka :)
    JD saluhall, vid Rinkebykorset E18, mitt emot järva närakut. Ligger nere vid golvet bland lite tvål och annat, väldigt oansenligt. Tygpåse med plast runt.
  • ToKar
    mejram skrev 2009-11-06 19:51:56 följande:
    JD saluhall, vid Rinkebykorset E18, mitt emot järva närakut. Ligger nere vid golvet bland lite tvål och annat, väldigt oansenligt. Tygpåse med plast runt.
    Okej, tack, jag ska skriva upp det så att jag hittar rätt

I morse tvättade jag håret med bikarbonat, balsam och lite rosmarinolja, vi får se om håret börjar växa ut igen ;)
  • Miss T

Mamma Freja skrev 2009-11-06 18:59:07 följande:

E de någon som tycker håret blir fett snabbare än vanligt om SMTn får sitta i "för länge", alltså längre än ni brukar ha den i??Ja brukar gå me SMT i en halvtimme och de håller sig tvättdagen+3 dagar utsläppt.. Sist fick de sitta i en timme och ja kunde inte ha de utsläpt mer än tvättdagen och dagen efter).. :(
    Jag har märkt att bastu är inte det ultimata sättet för mig. Däremot sätta upp håret i ca 15-20 min är bättre. Förut har det funkat med balsam/smt i bastu men inte längre. Vet inte vad jag har gjort...
  • Hypnotica
    Miss T skrev 2009-11-07 11:14:45 följande:
    Mamma Freja skrev 2009-11-06 18:59:07 följande:Jag har märkt att bastu är inte det ultimata sättet för mig. Däremot sätta upp håret i ca 15-20 min är bättre. Förut har det funkat med balsam/smt i bastu men inte längre. Vet inte vad jag har gjort...
    Troligtvis mår ditt hår bättre nu och kräver inte samma långa uppsugning av balsam :)
  • FrejaMariah
    Hypnotica skrev 2009-11-08 00:04:14 följande:
    Troligtvis mår ditt hår bättre nu och kräver inte samma långa uppsugning av balsam :)
    Åh, tack! De har ja inte tänkt på.. :)
  • malush

Hej tråden!

Skriver ett inlägg i denna underbara tråd för första gången på flera månader..{#lang_emotions_surprised} Jag var med er nästan dagligen under cirka ett o ett halvt-år i nopoo-trådarnas uppkomst och älskade ju att ventilera tankar här! Kom av mig både i tråden samt i verkligheten någon gång i somras då livet vände lite upponer.
    Till saken: jag vill börja igen med allt underbart jag lärt mig delvis här och ska ge det ny kraft nu när livet är mer stabilt {#lang_emotions_sunny}

(Just det ja - jag hette ju något annat innan, om ni undrar vem jag är får ni inboxa {#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_ghost} )

Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo