• Maria68

Ägg insatt nu

Någon mer som nyss fått ägg insatt ? Fick igår ett fyrdelat insatt. Har aldrig varit i denna situation förut.Eftersom våra försök blivit avbrutna tidigare.Vill gärna få lite info.

• Svar på tråden Ägg insatt nu
  • Maria68

Haha...Tack ståsha! Jag är inte den oroliga typen men...tycker det verkar konstigt om de flesta fått direktiv ..vi inga haha.Vissa saker förstår man ju. Jag har ju 3 barn sen tidigare,,,men när man var ung var allt mer enkelt och man behövde inte fundera på saker.Tack för dina lugnande ord.Känns som du är en människa med fötterna på jorden.Kram

• Bette
    mrseightball skrev 2009-11-01 20:32:54 följande:
    Till mig sa de att jag ska var försiktig med kaffe och cola, så det undviker jag. Jag har läst i de papper jag fått att man ska avstå från sex och bad. Känns ändå som att det inte är så mycket man kan påverka, det är väl bara att vänta. Andras husdjur har jag aldrig hört talas om att man inte ska träffa... vad kan hända? Hur länge har ni; maria68, pusslan, linda72 m.fl försökt bli gravida?
    Du kan stöta bort embryot. Detta gäller i början.

Bette
  • mrseightball

Ville bara skriva att grav.testet jag gjorde själv i måndags visade: gravid i v.2-3 (aldrig gjort sånt test innan). Bl.provet som togs igår fick jag svar på idag och det var positivt med höga hormonvärden! :)) Seglar på moln! 8 års väntan... Nu håller jag tummarna att det går bra hela vägen!

Kram på er alla! Önkar alla samma lycka som jag känner nu!

• Bette
    mrseightball skrev 2009-11-04 17:42:18 följande:
    Ville bara skriva att grav.testet jag gjorde själv i måndags visade: gravid i v.2-3 (aldrig gjort sånt test innan). Bl.provet som togs igår fick jag svar på idag och det var positivt med höga hormonvärden! :)) Seglar på moln! 8 års väntan... Nu håller jag tummarna att det går bra hela vägen! Kram på er alla! Önkar alla samma lycka som jag känner nu!
    Stort grattis till graviditeten

Bette
  • Maria68

Grattis mrseightball ! 8 år ! wow vilken lycka.Beundrar er verkligen som orkar försöka så länge. Lycka till ! Kramar

• Krista74
    mrseightball skrev 2009-11-04 17:42:18 följande:
    Ville bara skriva att grav.testet jag gjorde själv i måndags visade: gravid i v.2-3 (aldrig gjort sånt test innan). Bl.provet som togs igår fick jag svar på idag och det var positivt med höga hormonvärden! :)) Seglar på moln! 8 års väntan... Nu håller jag tummarna att det går bra hela vägen!Kram på er alla! Önkar alla samma lycka som jag känner nu!
    Grattis till plusset! Själv fick jag första positivta testet för några veckor sedan efter 9 års barnlöshet. Känns fortfarande overkligt. Jag hade inga som helst symptom under första 3 veckorna, ingen värk i magen, inga ömma bröst, så var helt säkert att det skulle bli minus på stickan. Först 4 veckor efter insättningen började jag bli märkligt hungrig hela tiden och var tvungen att äta mer än normalt för att hålla blodsockret uppe och brösten började ömma. Under vecka 6 började illamåendet och fortsätter fortfarande, under hela dagen, jobbigt, men försöker att inte klaga, och se illamåendet som ngt positivt:) Gjorde VUL på vecka 7 och såg det lilla hjärtat att slå, magiskt!
  • Bette
    mrseightball skrev 2009-11-04 18:10:57 följande:
    Tack Bette! :)
    Jag vet ej om det där med andras husdjur stämmer egentligen, tror säkert den doktorn jag träffade vid mitt första ÄD ville vara extra försiktig, för när jag sade att jag har hund så var det inget problem. Jag tror nog man skall ta det med en nypa salt. Men det där med att avstå bad, kaffe mm är nog bra.

Bette
  • Maria68

Bette: Tycker det är bra att du tänker dig för.Tycker vissa inlägg knappast är stöttande.Mer uppskrämmande.Även om du försöker ge information..... Du förstår säkert att vi är många här som oroar oss för saker ändå.Då behöver man inte få felaktig info och bli orolig för det.Jag blir ledsen när du skriver sånt i min tråd. Vet man så gärna vill hjälpa andra men jag har börjat skriva inlägg typ 50 ggr och tagit bort när jag läst för det känns som det kan bli fel.

Därför väljer man här på fl vilka man lyssnar på.Även om detta är ett öppet forum tycker jag man respekterar varandras trådar. Men snälla ....tänk dig för innan du skriver om allt du vet.

• ZXC

Alla doktorer säger olika verkar det...
    Min doktor, dr. Liisa Häkkinen på AVA Tammerfors säger att man ska leva som vanligt!
    Inga restriktioner har jag fått vid tidigare insättningar. De jag haft har jag hittat på själv efter att ha läst här!...

Kram
    ZXZX

Svar på tråden Ägg insatt nu