• Bette

Ägg insatt nu

Maria68 skrev 2009-10-29 15:06:57 följande:
    Hej! Vad kul.Ska du testa den 13 med? Jo tar progesteron vag. x3 och femanest 2x2.Har du fått några råd ang.detta. eller ska man helt bara fortsätta som vanligt med allt? De nämnde inget om sex eller så heller.Inga förhållningsorder! Du då? Hade ingen aning om när det fäster....känner mig lite novis nu.har inte velat tänka för mycket på detta.Blir jobbigt då.Kram
    Man skall avstå sex, bad, bastu samt inte lyfta tyngre än tio kilo samt ej träffa andra hundar/husdjur än sina egna de första veckorna. Ha det så gott.

Bette
  • Bette
    mrseightball skrev 2009-11-01 20:32:54 följande:
    Till mig sa de att jag ska var försiktig med kaffe och cola, så det undviker jag. Jag har läst i de papper jag fått att man ska avstå från sex och bad. Känns ändå som att det inte är så mycket man kan påverka, det är väl bara att vänta. Andras husdjur har jag aldrig hört talas om att man inte ska träffa... vad kan hända? Hur länge har ni; maria68, pusslan, linda72 m.fl försökt bli gravida?
    Du kan stöta bort embryot. Detta gäller i början.

Bette
  • Bette
    mrseightball skrev 2009-11-04 17:42:18 följande:
    Ville bara skriva att grav.testet jag gjorde själv i måndags visade: gravid i v.2-3 (aldrig gjort sånt test innan). Bl.provet som togs igår fick jag svar på idag och det var positivt med höga hormonvärden! :)) Seglar på moln! 8 års väntan... Nu håller jag tummarna att det går bra hela vägen! Kram på er alla! Önkar alla samma lycka som jag känner nu!
    Stort grattis till graviditeten

Bette
  • Bette
    mrseightball skrev 2009-11-04 18:10:57 följande:
    Tack Bette! :)
    Jag vet ej om det där med andras husdjur stämmer egentligen, tror säkert den doktorn jag träffade vid mitt första ÄD ville vara extra försiktig, för när jag sade att jag har hund så var det inget problem. Jag tror nog man skall ta det med en nypa salt. Men det där med att avstå bad, kaffe mm är nog bra.

Bette
Svar på tråden Ägg insatt nu