Ägg insatt nu
Någon mer som nyss fått ägg insatt ? Fick igår ett fyrdelat insatt. Har aldrig varit i denna situation förut.Eftersom våra försök blivit avbrutna tidigare.Vill gärna få lite info.
Någon mer som nyss fått ägg insatt ? Fick igår ett fyrdelat insatt. Har aldrig varit i denna situation förut.Eftersom våra försök blivit avbrutna tidigare.Vill gärna få lite info.
jag fick också et fyrcelligt insatt igår. Det är andra gången jag ruvar. Jag försöker ta det lite lugnt, tydligen fäster embryot på dag 6-7 sa de till oss, sen är det ju bara att vänta och se. Jag tar progesteron 3 ggr/dag och det gör väl du med?
Hej! Vad kul.Ska du testa den 13 med? Jo tar progesteron vag. x3 och femanest 2x2.Har du fått några råd ang.detta. eller ska man helt bara fortsätta som vanligt med allt? De nämnde inget om sex eller så heller.Inga förhållningsorder! Du då? Hade ingen aning om när det fäster....känner mig lite novis nu.har inte velat tänka för mycket på detta.Blir jobbigt då.Kram
Ej heller kaffe, cola och fysisk aktivitet som jogging. Det är vad de sagt till mig åtminstone. Lycka till! Kram
Jag är ny här på FL och såg den här tråden. Jag fick två ägg insatta den 21 okt. Ska testa den 3 nov. Jag går här och ruvar... känner inte mkt men lite ömma bröst och svullen mage. Detta är andra försöket och förra gången blev det mf. Håller tummarna för alla som kämpar på, snart måste det väl vara vår tur!!? Lycka till! Kram
wow vad spännande.3 nov är ju snart! Får jag spända och ömma bröst då...kan jag också tro jag är gravid. Jag är ju i klimakteriet och har inte haft svullna bröst på läääänge. känner inget än....håller tummarna för dig ! kram
Jag har inte fått några förhållningsorder alls. Lev precis som vanligt sa de...
Varför ska man inte träffa andras husdjur?
Jag undviker kaffe, alkohol, sex och att lyfta allför tunt. Men det är helt efter eget förnuft. Äter inte heller medicin, inte ens alvedon.
Till mig sa de att jag ska var försiktig med kaffe och cola, så det undviker jag. Jag har läst i de papper jag fått att man ska avstå från sex och bad. Känns ändå som att det inte är så mycket man kan påverka, det är väl bara att vänta. Andras husdjur har jag aldrig hört talas om att man inte ska träffa... vad kan hända?
Hur länge har ni; maria68, pusslan, linda72 m.fl försökt bli gravida?
har nästan tappat räkningen......minns inte om det är 4 eller 5 år.Hade ju från förra hösten inte räknat med mer hjälp från ferten.De sa då det var vår enda och sista chans.Då blev inga ägg till oss.ja det är 5 år sen jag tog ut spiralen.Dröjde ju ett tag innan vi kom till ferten. Då var jag 36 år.....och i klimakteriet.Fast det blev konstaterat först efter icsi.Detta är första HELA försöket vi gjort. Jag vet jag KAN inbilla mig vad som helst.Men kan inte ens tänka mig få + på gravtest.Hoppas bara väldigt mycket. Kram
Maria 68!
Grattis till ägget (embryot)! Du kan leva i stort sett som vanligt, möjligtvis vara försiktig med bad (ffa badkar och bubbelbad) i ca en vecka. Måttligt med koffein men man behöver inte avstå helt. Många råd man får från ÄD kliniker utanför Skandinavien och här på FL har ingen som helst vetenskaplig förankring utan handlar om tro och vidskepelse... Sedan tycker jag att man ska försöka följa sin egen övertygelse, och tycker man att det känns helt fel med en latte så ska man ju låta bli den!!