• mrseightball

Ägg insatt nu

Jag är ny här på FL och såg den här tråden. Jag fick två ägg insatta den 21 okt. Ska testa den 3 nov. Jag går här och ruvar... känner inte mkt men lite ömma bröst och svullen mage. Detta är andra försöket och förra gången blev det mf. Håller tummarna för alla som kämpar på, snart måste det väl vara vår tur!!? Lycka till! Kram

• mrseightball

Till mig sa de att jag ska var försiktig med kaffe och cola, så det undviker jag. Jag har läst i de papper jag fått att man ska avstå från sex och bad. Känns ändå som att det inte är så mycket man kan påverka, det är väl bara att vänta. Andras husdjur har jag aldrig hört talas om att man inte ska träffa... vad kan hända?

Hur länge har ni; maria68, pusslan, linda72 m.fl försökt bli gravida?

• mrseightball

Ville bara skriva att grav.testet jag gjorde själv i måndags visade: gravid i v.2-3 (aldrig gjort sånt test innan). Bl.provet som togs igår fick jag svar på idag och det var positivt med höga hormonvärden! :)) Seglar på moln! 8 års väntan... Nu håller jag tummarna att det går bra hela vägen!

Kram på er alla! Önkar alla samma lycka som jag känner nu!

• mrseightball
    Maria68 skrev 2009-11-08 11:02:14 följande:
    Grattis mrseightball ! 8 år ! wow vilken lycka.Beundrar er verkligen som orkar försöka så länge. Lycka till ! Kramar
    Tack snälla! Hur har det gått själv... test dag idag eller?? Håller tummarna! Kram
  • mrseightball

Det gick tyvärr inte så bra... Missfall i onsdags, v 6+, med kraftiga blödningar och de var tvugna att göra en skrapning av livmodern. Typiskt mig att tro att allt var bra. Gråter.

Men grattis Maria68, jag håller tummarna för dig! Lycka till!

• mrseightball
    Maria68 skrev 2009-11-20 14:14:26 följande:
    mrseightball : Tråkigt och ledsamt.....tyvär inte så roligt här heller.....vaknade i onsdags med smärtor i magen.Som kramper.Hade blödit med.Sen har allt lugnat sig men känner mig tom och känner inte som förut. tror jag fått missfall med. Inte Mycket som kommit ut men det behöver ju inte vara så.......är nu mittemellan igen...hopp och förtvivlan. vet inte hur man orkar...ska ta nytt test om någon dag. Många kramar !!!!!
    Ojdå! Hoppas att det inte är nån fara men förstår din oro, man vill helt enkelt inte att det ska komma blod... Håller tummarna!
    Jag fattar inte heller hur man ska orka alla upp och nedgångar. Ibland är det så jäkla jobbigt allting! Stora kramar till dig och som sagt håller jag tummarna!
  • mrseightball
    plupp06 skrev 2009-11-20 14:48:43 följande:
    mrseightball: Nä fy sjutton vad orättvist att det slutade så. Som jag skrivit i någon annan tråd är missfall alltid otroligt tråkigt men när man gör ÄD så känns det på något sätt ännu värre då processen är så lång. Man kan ju inte direkt försöka bli gravid på egenhand månaden efter precis då man är beroende av donerade ägg. Kramar om och hoppas du mår bättre snart igen.
    Tack snälla! Ja det är sant som du säger, processen till nästa graviditet är så lång. Känns som allt man gör nu är väntar och pendlar mellan hopp och förtvivlan.
Svar på tråden Ägg insatt nu