laryngomalaci Nån mer?
Hej!
Har en liten undrar, ni som har gått igenom det hära med laryngomalaci. Min lilla kille är nu 4 mån och blev opererad på Astrid Lindgren när han var 3v för laryngomalaci. Har nu ätproblem och fick en knapp inopererad för ca 5v sedan, var innan dess sondmatad nasalt. Vi övar varje dag och det går mycket sakta framåt, (anv thick & easy för hans reflux).
Det jag undrar om någon har upplevt att det tar lite längre för dessa små kids att utvecklas?? Tycker att min lilla Wilmer är lite senare än när vi jämnför med våra andra 2 barn (fast jag vet att man inte ska jämnföra...) Och dom har inte funnit några andra "problem" än laryngomalacin och reflux....
Skulle gärna vilja höra från någonannan om era erfarenheter av laryngomalaci. Finns inte så många man kan fråga....vi är just nu bosatta i Kina och här tittar dom extremt konstigt på en när vi kommer in med honom (han är född i Shanghai och vi fick ta ambulansflyg hem)...så här borta är vi ganska ensamma med detta! Vi skrämmer ganska många här när vi kommer eller som min äldsta säger "han kan aldrig bli indian för han kan inte smyga, han låter för mycket!"
Tackar!