Jag födde på Huddinge, men hör hemma på SÖS. Fick åka ambulans till Huddinge efter konstaterad vattenavgång efterssom neo var fullt på SÖS. Tyckte att förlossningen på Huddinge var helt ok (gick så fort och jag var så "borta" och "inne i mig själv" att jag knappt minns ngt.. allt gick helt komplikationsfritt och mannen tyckte att BM var fantastisk). Neo på Huddinge tyckte jag var jätte bra och alla barnsköterskor och uskor så gulliga!
Förra gången var jag inskriven på Södra BB, men fick inte föda där eftersom det var prematurt. Den här gången hade de ändrat inskriviningsreglerna, vilket jag inte visste om, så när jag anmälde mig dit var det redan fullt. Skulle dock gärna vilja föda där. Annars blir det SÖS.
Latvis, ja, visst blir det mkt bebis-prylar!!! Och det får ju inte plats i Jonathans rum. Spjälsäng, babygym, badbalja, babysitter, bärsjal, bärsele, gåstol, alla kläder...... Vi gjorde om mannens lilla kontor till sovrum år båda barnen. Där har vi tryckt in en 120-säng (där sover Jonathan) och en spjälsäng (till bebisen när jag väl slutat nattamma och under-dagen-bädd tänkte jag) samt några gamla bokhyllor som får fungera som garderober för alla Jonathans gamla kläder som bebisen nu får ärva och vinteroveraller, skor och resten av bebisprylarna. Mkt ligger i kartonger under sängarna för att vinna utrymme (babygym mm).
Så får barnen dela på Jonathans rum och ha det som "lekrum" tänkte vi. Ända sedan Jonathan fick börja sova i sovrummet (alltså inte i lekrummet där alla leksaker lockar) så har han varit betydligt lättare att söva på kvällarna och sover mkt bättre. Kanske för att han bara förknippar det rummet med sömn.
Nu ska jag försöka plugga lite. Mina förvärkar distraherar ngt och jag undrar ibland om jag kommer hinna skriva tentan (i v 36+6) över huvudtaget innan bebisen föds... Kanske bäst att strunta i den känner jag ibland och passa på att vila nu innan bebisen kommer och satsa på omtentan... men om bebisen föds i v 40 så får jag ju några veckor av vila ändå och vore ju sååå skönt att inte behöva tänka på en omtenta när bebisen väl är född utan bara kunna njuta!!! Ja, ja.... ska försöka plugga lite nu så får vi se hur det går..
Lycka till på tillväxt-UL, Latvis!!! Har glömt bort varför du skulle göra det? Är det för att man misstänker en för liten eller för stor bebis?
Biglin, beklagar ditt missfall!
Men vad kul att du är inne i bebisverkstaden nu!! Håller tummarna att du snart får ett fint plus!!!
Stora kramar från någon som börjar längta efter bebis ankomst och börjar bli RIKTIGT nyfiken på vem som bor där!!
P.S. Liley, nej, jag har inte anmält. Kommer inte ihåg vad den överläkaren heter och i journalen hittar jag det inte heller, då det var underläkarna som fick göra "papperarbetet" och det är deras namn som står där. Och underläkarna var jätte gulliga. Tycker dock att jag blivit MYCKET bättre behandlad den här gången. Känns som ingen vågar misstro mig nu när de har "facit" i hand och ser hur det gick förra gången. Så det är väl positivt om något - att sjukvården verkar skämmas lite och tar igen det nu genom att ge mig "the royal treatment", ha ha!