• Latvis

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Inatt vaknade jag med jordens magknip...är det vanligt tror ni? Kunde inte somna om på ett par timmar. Nu på morgonen är den värsta smärtan över, men jag är fortfarande lite öm i magen. Det är nog bara förstoppning eller nåt, men jag blir lite orolig...från att vara positiv och trott att jag verkligen klarar mig från sjukskrivning denna gång så är jag inte längre så säker...

Kiwi81: Välkommen hit och lufta dina tankar och funderingar. Förstår att du är jätteorolig nu och du borde verkligen bli sjukskriven och ta det lugnt. Hoppas du får en tid hos en läkare innan 2 veckor, kontakta Spec. MVC annars om du inte redan går där.

• Latvis

Latvis: Vad härligt att du är så positiv och optimistisk!! Det gör säkert att du kommer att gå fullt Du är inte sjukskriven va?
    [/citat]

Mison: Jag jobbar på och "räknar" med att göra det januari ut, men nu är jag inte så säker längre...Har inte ens någon vikarie ännu så det blir lite körigt om jag skulle bli sjukskriven nu...

• Latvis

Jag har bf den 21/2/2010. Jag blir glad om jag passerar vecka 30, men självklart vore vecka 35 en dröm. Vill gärna passera 2009 innan jag föder....

Lucas föddes i vecka 29+3 och allt gick jättebra, men som sagt, man vet aldrig om det går lika bra nästa gång och det känns nog jobbigare om man föder för tidigt igen när man har ett barn redan hemma som också behöver en.

Än så länge har jag inte haft några större komplikationer och jag jobbar fortfarande heltid. Går hos MVC som "vanligt" och har haft ett par uppföljningar hos spec. MVC samt gått hos kardiologen på ul av bebisens hjärta, men det beror mer på andra saker än att jag födde för tidigt.

Ska på tillväxt ul i vecka 29, men annars har jag inga andra extra kontroller för tillfället. Är nojig över minsta lilla smärta i magen, men det hör förmodligen till vanligheten att man har ont till och från.

Det var min story i korthet. Ska verkligen bli spännande att följas åt och höra hur det går för alla.
    Hoppas allt är bra med Milli...

• Latvis

Hej hej,

Helgen har varit lugn o skön, har verkligen inte gjort nåt vilket är skönt.
    Lillen lever verkligen rövare i magen, pust....

Hoppas det inte är någon fara för dig Liley att barnet ligger långt ner....

• Latvis

Vad skönt att hör ifrån dig Milli och att du och bebben mår bra! Keep up the good work!!

Jag får nästan lite dåligt samvete som mår så pass bra och inte alls har några komplikationer, när man läser era inlägg och all oro ni går igenom...men samtidigt vet jag att allt kan ändras på en sekund och att man inte alltid får någon förvarning att något är på tok.

Vi väntar en till kille, jag kunde inte hålla mig och ville gärna veta.

Jag tittar inte på förlossningskliniken och håller mig ifrån "förlossningsprocessen" så gott det går, lite som att jag inte vill veta...blundar för sanningen vad som komma skall. Man vet aldrig ändå hur det blir till slut så jag vet inte riktigt hur pass man ska förbereda sig denna gång. Hur gör ni? Kommer ni gå på tex. föräldrakurs eller nåt för att förbereda er inför förlossningen?

• Latvis

Jag har inte börjat packa eller förberett mig på något sett ännu. Vill gärna inte tro att jag kommer att föda förtidigt så därför har jag inte förberett mig än, mer än i tankarna förstårs.... Jag vill verkligen fira julen hemma så måtte det inte bli någon bebis innan dess.

Det är helt sjukt vilka köer det är vid vaccinering, men skönt att det är gjort nu.

• Latvis

Jag rekommenderar definitivt Trygg Hansas vänta barn försäkring. Hade den när jag väntade Lucas och har även tecknat den nu. Fick ersättning för alla dom veckor vi låg inne med Lucas när han föddes, vilket man tacksamt tog emot samt att det hjälpte oss att få en barnförsäkring där sedan efteråt. Det var flera andra försäkringsbolag som inte ville ge oss det pga. för tidig födsel.

Jag är så otroligt osäker på om jag har känt av sd eftersom jag inte alls kommer ihåg hur det kändes sist, men ibland får jag nåt som känns som lite håll och har för mig bm sa att sd kan kännas som håll...eller är jag helt ute och cyklar? Vet inte alls när man ska börja oroa sig, jättejobbigt.

Jag ska gå på tillväxt ul fast det är först när jag är i vecka 29 så det är dryga tre veckor kvar. Det ska bli kul att höra hur stor bebben är för min mage är verkligen superstor.

Hoppas ni alla får en lugn och trevlig helg!

• Latvis

Jag tog Bricanyltabletter när jag väntade Lucas och dom måste väl ha hjälpt eftersom han låg inne i fyra veckor till...
    När det gäller mått o så på våra första så följer Lucas sin egen kurva och han är ca. 114cm lång och väger runt 17-18kg, rätt smal, men så länge han mår bra så är jag nöjd. Man märker inte alls på honom att han är förtidigt född och flera av hans dagiskompisars föräldrar blir väldigt förvånade när det kommer på tal.
    Imorgon går jag in i vecka 27+0 jippii fast längtar tills jag är i vecka 30, efter det känner jag mig lugn så det är min första milstolpe. Varför säger man att man ligger en vecka före än man egentligen är? Tex. nu när jag går in i vecka 27 så blir det då vecka 28?

Håller tummarna för dig Milli att du blir utskriven snart.

• Latvis

När ska man egentligen börja oroa sig?? Har haft en rätt stressig vecka och känner av det i magen, men mest när jag rör på mig. Får jätteont i magen och känns som att man får håll i nedre delen. När jag sitter eller är stilla så känns det mycket bättre. Jag vet inte riktigt när det är dags att ta tecknena på allvar så det är jättejobbigt att försöka tolka allt. Går jag till och beklagar mig så blir jag säkert sjukskriven och det är inget jag vill eller ens hinner med för tillfället så därför drar jag mig att kontakta bm. Om man har sd så borde man väl även känna av dom när man sitter så därför tror jag inte jag har det, men vad vet jag...

Varken min bm eller läkaren på spec. MVC är oroade att jag ska föda för tidigt utan säger bara att jag ska ta det som en normal graviditet...ingen här som "skrattar" åt att jag skulle gå full tid. Känns också lite märkligt att dom inte är mer oroade än så, men det kanske inte är någon risk då. Går inte ens på några extra kontroller längre, har mitt näst MVC besök om två veckor och då även ett tillväxt ul, det är det enda.

Gud vad härligt att ha en resa till Thailand att se fram emot! Det skulle jag också gärna vela ha, men min man är tyvärr rätt flygrädd av sig så nu har vi inte rest på över ett år, annars brukar vi försöka komma iväg en gång per år åtminstonen. Ska nog åka nånstans nästa år eftersom min man fyller 30 år fast det blir nog först på hösten.

När det gäller vagnar så slipper jag tänka på syskonvagn då Lucas redan är så pass gammal att han inte behöver någon vagn längre så det underlättar lite. Har inte köpt någon vagn ännu, men kommer att köpa begagnat och det finns rätt mycket ute så det är nog ingen brådska med det. Måste först klara av alla utgifter inför julen innan det blir aktuellt med en vagn, förhoppningsvist kan man vänta till januari...

Hoppas ni alla får en lugn och trevlig dag!

• Latvis

Ska man ringa till förlossningen direkt eller först till sin bm om man är orolig?

Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.