När ska man egentligen börja oroa sig?? Har haft en rätt stressig vecka och känner av det i magen, men mest när jag rör på mig. Får jätteont i magen och känns som att man får håll i nedre delen. När jag sitter eller är stilla så känns det mycket bättre. Jag vet inte riktigt när det är dags att ta tecknena på allvar så det är jättejobbigt att försöka tolka allt. Går jag till och beklagar mig så blir jag säkert sjukskriven och det är inget jag vill eller ens hinner med för tillfället så därför drar jag mig att kontakta bm. Om man har sd så borde man väl även känna av dom när man sitter så därför tror jag inte jag har det, men vad vet jag...
Varken min bm eller läkaren på spec. MVC är oroade att jag ska föda för tidigt utan säger bara att jag ska ta det som en normal graviditet...ingen här som "skrattar" åt att jag skulle gå full tid. Känns också lite märkligt att dom inte är mer oroade än så, men det kanske inte är någon risk då. Går inte ens på några extra kontroller längre, har mitt näst MVC besök om två veckor och då även ett tillväxt ul, det är det enda.
Gud vad härligt att ha en resa till Thailand att se fram emot! Det skulle jag också gärna vela ha, men min man är tyvärr rätt flygrädd av sig så nu har vi inte rest på över ett år, annars brukar vi försöka komma iväg en gång per år åtminstonen. Ska nog åka nånstans nästa år eftersom min man fyller 30 år fast det blir nog först på hösten.
När det gäller vagnar så slipper jag tänka på syskonvagn då Lucas redan är så pass gammal att han inte behöver någon vagn längre så det underlättar lite. Har inte köpt någon vagn ännu, men kommer att köpa begagnat och det finns rätt mycket ute så det är nog ingen brådska med det. Måste först klara av alla utgifter inför julen innan det blir aktuellt med en vagn, förhoppningsvist kan man vänta till januari...
Hoppas ni alla får en lugn och trevlig dag!