• Latvis

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Nu har jag också hittat hit igen efter att ha varit "borta" i två veckor. Har varit och rest med jobbet och inte alls hunnit gå igenom allt som skrivits här, men nu är jag uppdaterad och det har ju hänt jättemycket!
    Känns som alla håller mer eller mindre på att gå igenom en väldigt tuff tid just nu med sd och så. För min del är allt lugn än så länge, men jag är "bara" i vecka 23 så förhoppningsvist håller allt sig lugnt ett par veckor till åtminstonen.

Är jättekluven inför vaccinet om man ska ta det eller ej och ska jag låta min son (5år) vaccinera sig? Känns som att det är lite otydligt med ev. biverkning osv. och att det inte är testat på gravida. Ska man riskera att få ev. biverkningar om man vaccinerar sig eller ska man riskera att bli jättedålig om man åker på influensan, inte så bra valmöjligheter tycker jag....

Håller verkligen tummarna för er alla och särskilt dig Milli!

• Latvis

Har ni blivit kallade för vaccination eller hur kommer det sig att ni redan tagit / blivit erbjudna det? Jag har inte hört något alls om att jag skulle få ta det...fast det beror kanske på vilket län man bor i?

• Latvis

Ok, tack för alla svar. Nu är det bara det svåraste kvar, att ta eller inte ta....

• Latvis

Förstår att du är oroligt, stackars dig, men håller tummarna att allt slutar bra och bebisen mår bra också!!!!
    När jag väntade Lucas sa dom att han var 30% tillväxhämmad under ett ul, men det var inget fel på honom och inte vet jag hur noggrant dom kan mäta barnet heller... Ligger du fortfarande kvar på sjukhuset eller har du fått komma hem?

• Latvis

Jag är i vecka 23+4 och allt är lugnt o fint än så länge.
    Som jag känner idag så ska jag ta vaccinet och även min son så om jag inte hinner ändra mig för hundrande gången så kommer vi att göra det under nästa vecka....
    Hoppas ni alla får en trevlig helg!

• Latvis

Här går det bara bra, är i vecka 24+1 nu och närmar mig vecka 25 med spänning. Det var då jag sist började få förvärkar så man är lite beredd på om det händer igen, men det tror jag inte. Bara för att man "förväntar" sig nu att det ska gå som sist så lär man väl gå över tiden istället hihiii. Har i alla fall bestämt mig att jag och min son ska gå och vaccinera oss i veckan så det känns skönt att beslutet är äntligen taget. Ha en bra dag alla!

• Latvis

Hoppas allt går bra för dig idag Liley, håller tummarna för dig!

• Latvis

Oj vad jobbigt att era tappar har blivit mindre och sd fortsätter! Jag har, peppar peppar, än så länge inte känt av några sd...

Liley: Min kompis son som är 7år är också äggallergiker, men han har tagit vaccinet ändå. Han kanske inte är så allergisk mot ägg som du dock så att han klarade sig utan biverkningar...

Vad märkligt att du Mison inte får Bricanyl utskrivet, det fick jag med sonen och visst får man hjärtklappningar, men det kan man överleva.

Undrar hur det går för Milli, det var ett tag sen man hörde av henne....hoppas allt är bra!

Ha en bra dag alla!

• Latvis

Hej hej!

Här är allt bara bra. Är i vecka 25 nu och det är nu jag börjar bli tacksam för varje dag som går utan komplikationer då det var i vecka 25 det började sist... Magen är superstor, men det är bara magen så det får man väl vara glad över. När jag går mycket så börjar det trycka nedåt och det gör ont att gå...hmmm..men det är nog bara normalt. Ska till MVC imorgon för första gången sen inskrivningen typ så det ska bli skönt. Hoppas allt är bra med er andra också och lycka till imorgon Mison ang. GBS:en.

• Latvis

Vad skönt att du har passserat tiden då din dotter kom Liley! Grattis!
    Känns som det är ett mål för mig också, måste passare 29+3 och det tror jag helt klart jag gör.

Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.