-
Hum, bäst att säga till maken at tköpa hem pronto då. För här har vi luciabak som tradidition i familjen. Då bakar mamman lussebullar och barnen får leka med pepparkaksdeg.AmandaBrun skrev 2009-11-26 18:18:55 följande:Har hört ryktas om att saffranet kan ta slut innan jul! Här blev det pannkakor till middag....götteDet är ruggigt gott!Hedebris skrev 2009-11-26 18:18:03 följande:ohhh... vi har ätit grädd och persiljestuvad potatis med isterband *mumma*Låter inte dumt alls. Vår korv är också kryddig och har hög kötthalt så det är god korv. Inga läbbiga hotdogs som tur är. *s*Licens To Kiss skrev 2009-11-26 18:16:55 följande:Här har det ätits köttbullar, stark korv och ris.
-
Vaknade imorse av jordens kramp i vaden, det satt så hårt åt att jag inte kunde vinkla upp foten öht. Var tvungen att häva mig ur sängen och stå och hänga på foten för att det skulle släppa. Sedan dess är jag sjukt öm och småhaltar fram. Tur man inte ska någon stans idag. *blä*
69 dagar kvar till beräknat datum och v 31 idag.
-
Fy, stackare! Det är som tur är sällan det händer här. Men när det händer så gör det ju så djävulskt ont! Man får sån härlig panik innan man får det att sluta.väntar4an 2010 skrev 2009-11-27 10:27:45 följande:lider av det varje natt så jävla ont det gör fast denna har jag iof inte i vaden utan på smalbenet (framsidan) av vaden från knä till tårna
-
Min gubbe är inte heller någon höjdare på att städa. Men det beror inte så mkt på att han inte vill eller kan utan för att han oftast helt enkelt inte ser vad som behöver göras. Men rätt som det är helt ur det blå kan han få värsta städanfallet och då är det bäst att akta sig!
Däremot är han bra på att aktivera barnen då han ofta leker med dem (bygger lego eller tågbana på deras rum etc). Han lagar aldrig mat men han nattar alla pojkarna varje kväll så att jag får vara ifred efter att ha varit hemma med dem större delen av dagen. Det uppskattar jag verkligen!
Jo, han lagar mat ibland men han har liksom ingen matkänsla om man säger så. Han får hålla sig till sånt där man inte kan misslyckas med typ köttbulalr och makaroner. Steka ägg är han annars jäkligt bra på, bättre än mig som alltid pajar dem. *s*
-
Nja, kan inte påstå att jag har lyckats speciellt bra med den biten. Men jag har oftast låtit bli att spekulera för att slippa besvikelse också.FrökenSara skrev 2009-11-27 11:22:29 följande:Går in i vecka 34 idag, 33 fulla veckor! Är bara 48 dagar kvar nu =) Ni som fått barn tidigare, tror ni att man kan känna på sig när barnet kommer att komma? Jag har haft en känsla som bara blir starkare och starkare att Skrutten kommer komma ut runt 37 fulla veckor. Är det omöjligt att känna det på sig? Nästan alla i min omgivning säger att jag har helt fel och att den inte alls kommer komma tidigare än BF. Men varför har jag i så fall en sån stark känsla av det?
Nu ar jag en känsla av att lillebror kommer att komma runt en vecka före bf men det är ju bara för att senaste grabben gjorde det skulle jag tro. -
Jag tycker att min man gör massor, förutom när det kommer till städningen då men å andra sidan minnns jag hur hans ungkarlslya såg ut så jag är inte så förvånad över att han inte ser vad som behöver göras.Hedebris skrev 2009-11-27 11:33:07 följande:shit. Är man bortskämd eller?? min man gör allt jag ber honom om. Han lagar mat, lägger ungarna, tvättar, städar. osv osv. Hämtar och lämnar barnen på dagis om jag inte säger att jag kan göra det. han t o m hjälper mig att gå till toaletten, för han tycker synd om mig när jag stapplar fram
Min gubbe lämnar på dagis för att underlätta för mig. Dock får jag hämta eftersom vi har 15 timmarsbarn. Han kan ju inte gärna gå ner till 30% för att jag ska slippa röra mig. Det är inte ekonomiskt. Han har trots allt en timmes enkel resa med bil till jobbet.
Men annars gör han mkt speciellt nu då han helt tagit över nattningen, tar hunden helt och hållet när han är hemma eftersom jag är mindre rörligt osv. Sen får man ju inte glömma att han tar hand om all vedhantering och det mesta av allt utejobb för jämnan medan jag gör mer inne. Bilarna och båten är också hans bit, jag har ju inte en susning. Så ska man spalta upp det gör han nog mer än vad jag gör även om jag sköter den dagliga ruljansen med tvätt, kläder, mat och plock. -
Eller hur, så man kan planera med barnvakt, ledighet för maken osv. Ett datum skulle sitta fint så länge det inte innebär snitt eller igångsättning! *s*jeng skrev 2009-11-27 11:55:36 följande:tycker precis som du, vad fasen kan man inte bara få ett datum för? det här är ju inte effektivt för 5 öre!
-
Har inte pyntat någonting än. Hålelr stenhårt på första advent om det infaller före första dec. Precis som jag är uppfostrad till.
På söndag ska vi åka och hämta två nya sängar till barnen. Sen ska här hårdköras så att minstingen blir helt nattorr. Iofs är han nästan det redan men han sover oftast med blöja eftersom han ofta sover en del av natten inne hos oss.
Så det blir väl lite pynt på söndagkvällen och resten på måndag när vi kommer hem från skola/dagis.
-
Men myset på första advent är ju att pynta med barnen och sedan ha mysfika ju!
-
Min fyraåring har strl 25.
Femåringen har strl 27.
Sjuåringen har strl 30.
Pojkar allihop.
Fast varken jag eller maken har stora fötter så de brås väl på oss.