Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

LilaRos skrev 2009-10-26 08:04:40 följande:
    Det är allt en del som målar om i väntan på bebis Härligt.. Här blev det en fondväg i cacao och resten i nougat.. Blev supernöjd!Spjälsängen(leksvik) står uppe med spjälskydd och allt och skötbordet(diktad) är uppe det med. Alla babykläder är tvättade och sorterade ner i lådorna.Nu börjar jakten på en mörkbrun gungstol..Snart får bebisen komma I dag är det endast 65 dagar kvar! Tiden bara flyger förbi.
    Ja, vi fixar också i bebisrummet... har köpt en ljusrosa söt tapet med blommor till fondvägg o resten blir vitt tills vidare. Ska sätta upp hyllor o lägga in golv innan jag börjar sy allt som skall sys.

Skulle sy massor sista veckorna innan sonen kom så kikade han ut 3 veckor för tidigt så denna gången får jag väl sätta fart ännu tidigare
    lindaha skrev 2009-10-25 22:16:14 följande:
    Ja det tror jag att jag gör, jag kommer bara ihåg vad han heter i efternamn :)Går du också hos honom?
    Vi går nog till samma man... jag tycker han är bra. Men som du skrev - hårdhänt men på ett sätt är det värt det, hade vart värre om det var ngn som inte ens kollade på en o avfärdade eller så - förra graviditeten var jag till en dam som knappt kollade på mig, visserligen sjukskrev hon mig ändå men det känns bättre när en läkare undersökt en också...

Lycka till!
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    LilaRos skrev 2009-10-26 08:15:19 följande:
    Låter som om det kommer bli riktigt fint Vad ska du sy för något?
    Haha.. ja, det återstår att se...
    Jag ska sy sängkläder o nytt spjälskydd. Sen skall en gästsäng stå kvar därinne som skall få ett nytt överkast samt kuddar så den är bekväm att sitta i o amma osv.
    Hade tänkt sy gardiner men fick en jättesöt hissgardin av en moster till mig så det slipper jag.
    Vi kommer ställa skötbordet inne i bebisens rum för det står så illa till just nu att då sonen springer förbi så är det 3 cm kvar i längd på honom tills han springer rakt in i skivan. Därpå har jag korgar med saker i o de skall få nytt tyg inuti så det matchar...
    Ja... Sen får vi se om det hinns med ngt mer... haha... känns som jag redan har för storslagna planer, slutar väl på samma sätt som sist...

Till sonen sydde jag spjälskyddet först då han flyttades ner till det djupare läget i spjälsängen.
  • Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-10-26 07:18:45 följande:
    Här åker man till Ullared en dag och ni skriver MASSOR Har läst igenom allt, men kommer inte ihåg hälften ens...Det blev 5 proppfulla kassar med hem och ca 4700 kr mindre i plånboken Köpte på mig amningskudde, spjälskydd, plastad frotté, amningsinlägg, 2 st leksaker, ett set med body + byxa, babykudde och ett bäddset till spjälsäng. Sen blev det en MASSA till huset, dukar, gardiner, lampa till tösens rum, vinterkläder etc. Totalt 93 artiklar Folk är som galna där nere... Tur man hade mage, då tog folk liiite med hänsyn. Hade skapligt jäkla ont när jag kom hem igår, en hel dag på benen satte sina spår.Tredje trimestern börjar 27+0. Såg att någon undrade över det Nu ska jag läsa igenom resten av trådarna o sen ska jag åka o handla det sista till renoveringen av grabbens rum. Det ska målas panel idag...
    Ooooo så avis jag blir
  • Theannapanna
    Madge skrev 2009-10-26 08:33:58 följande:
    Oj, vad ni grejar. Här är det packning som gäller för fullt! 5 veckor kvar till flytt...
    Ja, men då grejjar du en hel del du med då
  • Theannapanna
    Madge skrev 2009-10-26 10:08:21 följande:
    Jo, men det skulle vara mysigare förbereda för bebis... Men snart så Om ni använder mammabyxor med hög mudd, har ni tröjan innanför eller utanför mudden då? Jag har den utanför och det är det jag alltid sett, men nu när jag går på vattengympa har jag sett en tjej som drar upp mudden ovanför tröjan. Sen har hon ytterligare en tröja utanpå.
    Jag har som lindaha o shininganne med tröjor... mudden underst o sedan tröja ovanpå. Skulle nog bli knöligt för mig annars... Men jag har i princip alltid ett linne under tröjan... Kanten tycker jag inte känns men den sysn såååå väl
  • Theannapanna

Gick profylaxkurs inför förra förlossningen o jag vet inte om jag klarat mig utan den om jag ska va ärlig. Jag biter oftast ihop när jag blir nervös eller får ont o låter bli att andas... typ hos tandläkaren... Men med denna förberedelse o bl a krystteknik osv så underlättade det enormt. Jag kunde däremot inte sluta profylaxandas när allt var i rullning så jag gjorde det även i lustgasmasken mot barnmorskornas vilja...

Jag har bakat en långpanna med snoddas/kärleksmums/mockarutor o 30 muffins idag. De ska ha föräldrafika på dagis i morgon o nu är jag heeeelt slut...

• Theannapanna

Har inte hunnit kika in på en dag o det skrivs massor - härligt!

Usch då... kommer flunsan nu? Vill vi ju inte!
    Jag skulle ha vaccinerat mig med första dosen på torsdag då jag skulle till BM på en redan mkt sen v.25 träff men fick boka om den tiden då vi fått en akut tid hos en läkare på Ackis med sonen. Vi tror att han har ytterligare ett problem o inte kan äta fast mat... han äter gröt, välling, spagetti o köttfärsås osv men inga bitar eller torr mat, inte ens makaroner. Risken finns i samband med de övriga missbildningarna han har men har inte hunnit kolla det än o han har ju fått i sig mat men nu verkar det rätt illa... Tack o lov så ringde de mig i morse (mailade igår) o hade en tid redan klockan 14 på torsdag... exakt samma tid som jag skulle vart hos BM...

Jag har lite besvär av tt det svider ngt helt enormt i vad som känns som livmodertappen... ngn som har ngn aning om vad det kan vara?!

• Theannapanna

Grattis till alla lyckade köns UL!!! Vad skoj!!!
    Härligt att höra
    Det verkar bli många flickor i början på året.

• Theannapanna
    vermilion skrev 2009-10-28 09:43:04 följande:
    Som vanligt så är jag här och läser vareviga dag men har inget att komma med. Nån borde säkert ploppa ut en liten unge om några veckor, en del får ju för tidigt. Helt otroligt att vi snart har våra bebisar! Är själv i vecka 31, tror jag, glömmer seriöst bort vilken vecka ibland och får fråga sambon.
    Jag glömmer också bort ofta - får logga in o kolla gravkalendern här
    Haha...
    Ja, snart är det nog dax för ngn... för 2 år sedan hängde jag i BF januari 08 tråden o då föddes nog första barnet i dessa dagar.
  • Theannapanna

Klart man ska bada i bikini fast man är gravid!
    Jag får dock hålla mig till min tjockis-baddräkt då jag har så mkt bristningar som jag inte så gärna visar upp...

Jag har så enormt mkt sammandragningar nu, de tar i ordentligt o pressar neråt.
    Sen har jag kvar den svidande känslan i tappen... jag är inte så sugen på att få bebis än Även om man på ett sätt vill att det hela ska va över o hon är här...

Svar på tråden BF Januari :-) del 3