Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Madge skrev 2009-10-16 10:16:32 följande:
    Sammandragningar är inte farliga, men de ska inte göra ont, de ska inte komma regelbundet och man ska inte få för många per dag fick jag lära mig när jag väntade Alice. Fick jag åka till förlossningen och få bricanyl när jag var i v. 26...
    Mina gör också ont... BM sa att de kan visst göra det men ska sluta vid vila...

När du fick Brickanyl i vecka 26, hur länge stannade hon kvar därinne sen då???
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna

Oooo... som om min början på dagen inte vore nog... Vi var till sjukhuset med sonen den 15/9 o sövde honom o röntgade hjärna, ryggrad, ryggmärg o nacken. Han har missbildade nackkotor (alla 8) o de sa att de skulle kalla oss efter ett par veckor för att gå igenom reslultatet. Jag har ännu inte hört ngt så jag ringde sjukhuset för att kolla... Sköterskan läste från datorn o säger - Ja... ni skall till en A.B. ser jag...
    Hon förklardade att han var överläkare o den som opererade kotor o ryggradar osv... Ni står i kö dit för att avgöra angående eventuell operation av kotorna... ????

Mer kunde hon inte säga o snacka om att jag är orolig nu för att de hittat ännu värre saker!!!!!! Tidigare har det varit sagt att vi skall röntga var 6.e månad (eller 3.e) för att se så inget växer sämre... En operation kan inte göra honom bra men kan bli nödvändig om allt inte växer någorlunda bra för att inte göra honom jättesned eller att han ska få ont...  De röntgade även hjärna + ryggmärg denna gången...
    Nu är jag nog körd tills vi får den där tider... Farao... vart ska jag vända mig?

Har man tur så står det bara så o han bara ska berätta vad de ser men det är ju svårt att låta bli att tänka... Är inte så sugen på att operera om kotorna på honom med alla nerver o allt + all rehabilitering... Vill bara att han ska må bra!!!! Utan all skit...
    Har eventuellt hittat en benämning på hans missbildning också, skall tala mer med dem om det sen... Iom den så skulle det inte vara så konstigt att han är så liten heller... 2-3 barn föds / år i sverige med det syndromet... Men man ska inte rope hej (då)... Med den följer ofta missbildningar på hjärna o ryggmärg också så då förstår jag varför de röntgade dessa delar nu också...

Sen funderar man ju om man kommer ha tid/ork med ett barn till... tänk om det blir en stackars liten tjej man inte hinner med alls... Hoppas jag inte tagit mig vatten över huvudet...

Sorry... var tvungen att skriva av mig ngnstans... Det blev ni som fick lida...

• Theannapanna

Jag har hela 106 dagar kvar... känns som en evighet.
    Bönan har kommit någon cm högre upp i magen nu - det känns väl. Hon har dessutom fått ännu mera kraft i sina sparkar o puffar - helt otroligt vad hon kan ta i nu...

Tack alla för snälla ord för min oro om sonen!! Som ni skriver, ska försöka ta det lugnt tills jag fått prata med läkaren. Innan det kan man ju skrämmas av vad som helst. Har dessutom hunnit läsa på nätet om sakerna - andras berättelser o det är jag den första att rekommendera andra att ALDRIG göra... men de tar jag dock med en nypa salt, ser ju hur pass bra min son ändå ser ut att må idag... dock blir jag mest orolig för att behöva operera en så liten... tror det är bra lång tid man inte får röra sig efter o det blir ingen rolig resa i så fall...

• Theannapanna

Oj vad ni skriver! Har haft besök över helgen o knappt fått ngn tid för datorn, lite skönt iofs för en gångs skull.

Vad många som vaccinerat sig! Jag vet inte om jag eg vill men tänker ändå göra det när jag får tillfälle då jag inte orkar fundera mer... hoppas jag slipper ångra mig

Har varit på ultraljud idag igen nu behöver vi nog inte gå mer - om inte BM klagar på min snåla viktuppgång sen vill säga... Hon mår finemang Uppskattas väga 716g o låg där o drack mängder med fostervatten som hon tom tröck in med handen Hon hade hicka o sedan lipade hon åt oss
    Ser ut att vara sanslöst lik storebror... o som jag längtar tills det är dax att träffas på riktigt nu!!!!

I morgon ska jag börja jobba på 50% igen... får se hur det går - vore skönt om det funkade.

• Theannapanna
    jeng skrev 2009-10-19 20:38:50 följande:
    Annaomasse,Hihi gud vad skoj!!Har de uteslutit missbildningar så gott det går nu? Eller varför menar du att du inte behöver gå på fler kontroller? Vet inte hur mycket man kan upptäcka redan via UL?!Jag är skitavis!! Skulle vilja gå på ett UL och få lite uppdaterad info om bebis!! Vore skönt med alla mina höga sockervärden också att se så det inte är en megabebis!! Jag får kanske fråga om det...
    Ja, de missbildningar som skulle ha kunnat synas på ul är uteslutna, sedan blev vi egentligen uppbokade på fler ul från början pga att hon var liten o vi behövde kolla så hon fortsätter växa i rätt takt o det gör hon. Analatresin går ju inte att se på UL men den vet vi ju att man kan leva med även om det är jobbigt o tråkigt...

Nu såg man allt så himla väl så det var nästan läskigt o jag som alltid trött att man såg sämre o sämre men nu var bästa veckorna enligt dr. Hon har jättemarkerade läppkonturer, lika näsa som Daniel o en liten haka som Daniel också har
    Lååånga smala ben o söta små fossingar... Oooo vad jag längtar till januari nu!
  • Theannapanna

{#lang_emotions_flower} Malin - hipp hipp hurra på din födelsedag!!!! {#lang_emotions_flower}
    Ha en kanonkväll

• Theannapanna

Det är för Bönans skull jag tvekar över vaccinet, hade det bara varit jag hade jag itne tvekat - o går allt som det ska med utvecklingen på bebisen är det såklart bra med skydd för även den men man vet ju faktiskt inte helt hundra om påverkan på fostret, det är det som skrämmer mig...

Frågade senast igår på sjukhuset när jag gjorde mitt ultraljud o de säger att man inte kan veta så noga men de rekommenderar ändå i dagsläget gravida att ta sprutan. Jag ska ta skiten o sedan hoppas benhårt på att det är rätt beslut...
    Vet bara inte när o hur det funkar att få i vår kommun... ser ut att vara mellan 11-14 på söndagar o då dröjer det nog ett gäng veckor tills jag har möjlighet...

• Theannapanna
    trollmamma76 skrev 2009-10-21 08:26:44 följande:
    Har ni tänk på en sak?Detta med att sova,många skriver i andra trådar oooooh jag får aldrig sova,behöver mina 8 timmars sömn mm.Jag tänkte här om natten att våra bebis har redan börjat bestämma när man får sova och inte sova,dom gör ju det redan i magen vilken makt dom har..Hom är lung mellan 20.00-22.00 sen börjar hon när jag ska lägga mig i sängen för att se på tv och håller på leka rövare igår sa jag till henne att mamma har faktiskt inte sovit på ett par dagar så va snäll nu Inte lyssnade hon..
    Jag har inte sovit en enda hel natt sedan juli 2007 än då jag började få problem pga sonen som var i magen då... han sover fortfarande inte en hel natt o nu är det ändå kört för ett år framöver minst för min egen del
    virre85 skrev 2009-10-21 08:36:41 följande:
    84 dagar kvar, spännande hihi
    Ojojoj... det springer på
  • Theannapanna
    Fangoria skrev 2009-10-21 09:33:17 följande:
    Såg förresten att en kompis står med där, men hon fick missfall...kan jag ta bort henne? Hon väntar igen nu men ska ha i april!
    Välkommen till oss!
    Vem är din kompis? Minns en tjej som fick missfall... kanske inte är hon men det är skoj då det tar sig någorlunda snabbt igen
  • Theannapanna

Min böna håller igång heeela tiden, har börjat jobba 50% nu o kan knappt sitta för hon buffar o bökar så in i bomben... herregud alltså. O dygnet runt!!

Vi hade ingen kudde till Daniel då han föddes, sen började han med barnkudde o nu har han vuxen sen 6 månader tillbaks kanske, började en gång då han var förkyld o behövde komma upp lite sen vägrar han barnkudde igen.
    Täcket har jag precis kunna börja få på honom o då ska de va på konstant.

Jag har fått sån förbaskad halsbränna, gör ont nere vid magmunnen o hela vägen ut i brösten - upp i käkarna o ibland så jag får huvudvärk, det släpper inte någon gång. Vet inte vad jag ska göra men måste nog snart söka läkarhjälp... Det gör sååååå j*a ONT... känns som det är hjärtat ibland nästan.

Svar på tråden BF Januari :-) del 3